اصغر فرهادی: هرگز کوشش نمی کنم فیلم هایم زبان بین المللی داشته باشند

به گزارش تور آلمان ارزان، سینما دیلی/ به گزارش سینمادیلی مجله ونتی فر که یکی از مشهورترین مجلات در حوزه فرهنگ عامه، مد و سیاست است در مقاله ای به طور مفصل به اصغر فرهادی و اثر جدیدش قهرمان پرداخته که بخش هایی از آن شامل مصاحبه با اصغر فرهادی است.دیوید کانفیلد در مقاله خود در ستایش آثار فرهادی نوشته:اصغر فرهادی به زبان دنیای صحبت می نماید. فرهادی در سرتاسر دنیا شاهد تاثیر فیلم هایش بر مخاطب است. فرهادی در این مورد به کانفیلد گفته:مردم در سرتاسر دنیا، بیشتر به هم شبیه هستند تا اینکه با هم متفاوت باشند. چون بنیان ما در سینما احساسات انسانی است. در این مصاحبه فرهادی بعلاوه از برتولت برشت، آکیرا کوروساوا و اینگمار برگمن به اسم موارد الهامش نام برده.

اصغر فرهادی: هرگز کوشش نمی کنم فیلم هایم زبان بین المللی داشته باشند

فرهادی در ادامه از تاثیر برشت و نمایشنامه زندگی گالیه او بر خودش می گوید. اثری که فرهادی در دوران دانشجویی دیده بوده و با کپی کردن یک تلسکوپ و فروشش به نام خود به وسیله این دانشمند شروع می گردد و در ادامه برای او بدنامی در پی دارد. مفهومی که به گفته فرهادی با او مانده و همواره او فکر می نموده روزی درباره این مفهوم فیلم خواهد ساخت. فرهادی در این تبادل نظر درباره ایده مرکزی قهرمان می گوید:مردم و رسانه ها می خواهند که یک فرد همانطوری رفتار کند که همه فکر می نمایند در آن لحظه رفتار می نمایند، مثل یک قهرمان... آن فرد باید کوشش کند تصویری که جامعه از او می خواهد را برآورده کند.

فرهادی در جای دیگری از این مقاله-تبادل نظر درباره ایرانی بودن یا بین المللی بودن آثارش می گوید: من هرگز کوشش نمی کنم که زبان بین المللی در آثارم داشته باشم. اما در ژاپن، سوئد یا هرجای دیگری مردم به آثار من واکنش نشان می دهند. این به من نکته مهمی را می گوید: اینکه محلی بودن و جهانی بودن در تضاد با هم نیستند. یعنی روبروی هم قرار ندارند.

در نهایت اصغر فرهادی درباره فیلمسازی خود هم در این مقاله صحبت می نماید و از چالش های پیش رویش می گوید: من هرگز فکر نمی کنم که فیلمسازی را کامل یاد گرفتم. فیلمسازی درست مثل ماشین راندن می ماند، شما نمی تواند هرگز بگویید که راننده خیلی خوبی هستید، چون کافی است یک تصادف بکنید و آن وقت دیگر نیستید!

منبع: همگردی
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 2003

به "اصغر فرهادی: هرگز کوشش نمی کنم فیلم هایم زبان بین المللی داشته باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصغر فرهادی: هرگز کوشش نمی کنم فیلم هایم زبان بین المللی داشته باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید