تور آلمان ارزان: این هفته فوتبال چی ببینیم؟ از دو رقابت مهم آرسنال و لیورپول تا مهم ترین دربی فوتبال آلمان

به گزارش تور آلمان ارزان، با شروع پاییز همه لیگ های معتبر اروپایی شروع شده اند و حرفه ای ترین مسابقات فوتبال به صفحه نمایش کوچک و بزرگ تلویزیون ها، لپتاپ ها و موبایل های هوشمند بازگشته اند. اما بازگشت فوتبال در نخستین فصل سومین دهه قرن بیست و یکم با همه سال های قبلی یک تفاوت بسیار بزرگ دارد. همه گیری ویروس کرونا همه جهان را تحت تاثیر قرار داده و فوتبال هم از ویرانی های آن در امان نمانده است. براساس گزارش رسمی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) شیوع جهانی این ویروس مرگبار بیشتر از 14 میلیارد دلار به جهانی فوتبال لطمه زده که بخش عظیمی از آن به غیبت تماشاگران در سکوهای استادیوم ها بازمی گردد. به همین علت مسابقات سال جاری برترین لیگ های فوتبال هم با فشردگی بیشتر و با حضور محدود تماشاگران دنبال می گردد. اگرچه بعضی از لیگ ها اجازه بازگشت تماشاگران به استادیوم ها داده اند اما معین نیست این شرایط تا انتها همه گیری ویروس کرونا در جریان است یا شرایط تغییر می نماید.

تور آلمان ارزان: این هفته فوتبال چی ببینیم؟ از دو رقابت مهم آرسنال و لیورپول تا مهم ترین دربی فوتبال آلمان

با تور آلمان ارزان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

در چنین شرایطی به یک راهنمای جامع هفتگی دیدنی فوتبال احتیاج دارید. راهنمایی که مهم ترین اطلاعات هیجان انگیزترین بازی های هر هفته را در اختیارتان قرار دهد تا از همین حالا برای دیدنی مهم ترین مسابقات فوتبال هفته آماده باشید. از ترکیب احتمالی هر تیم تا آمار و جزییاتی که برای هر دیدنگر فوتبال لازم و ضروری به نظر می رسد؛ در مجموعه مقالات این هفته فوتبال چی ببینیم؟ همراه با خبرنگاران زندگی باشید تا همه آن چه درباره مهم ترین بازی های فوتبال در ایران و اروپا احتیاج دارید را آنالیز کنید.

مهم ترین بازی های فوتبال در هفته دوم مهر 99

با بازگشت سری آ ایتالیا و لالیگای اسپانیا، همه پنج لیگ معتبر اروپایی از هفته اول مهر دنبال می شوند و حالا نوبت به حضور تیم هایی مانند بارسلونا و رئال مادرید در مسابقات هم رسیده تا همه رقابت های معتبر اروپایی در بالاترین سطح خود دنبال شوند. جام اتحادیه انگلیس هنوز با قدرت دنبال می شود و همین هم باعث شده دو تیم دوست داشتنی آرسنال و لیورپول در یک هفته دوبار در برابر یکدیگر قرار بگیرند. لیگ قهرمانان آسیا هم با حضور نماینده های سرخابی ایران دنبال می شود و سری آ بالاخره هیجانی که از آن انتظار دارید، نزدیک شده است.

شنبه | 5 مهر

لیگ برتر: منچستریونایتد - برایتون

سری آ: اینتر - فیورنیتا

لالیگا: رئال بتیس - رئال مادرید

لیگ قهرمانان آسیا: پاختاکور - استقلال

یکشنبه | 6 مهر

سری آ: رم - یوونتوس

لالیگا: بارسلونا - ویارئال

لیگ قهرمانان آسیا: پرسپولیس - السد

دوشنبه | 7 مهر

لیگ برتر: لیورپول - آرسنال

سه شنبه | 8 مهر

جام اتحادیه انگلیس: تاتنهام - چلسی

چهارشنبه | 9 مهر

سوپرجام آلمان: بایرن مونیخ - بروسیا دورتموند

سری آ: لاتزیو - آتالانتا

لالیگا: رئال مادرید - رئال وایادولید

پنج شنبه | 10 مهر

جام اتحادیه انگلیس: لیورپول - آرسنال

لالیگا: سلتا ویگو - بارسلونا

شنبه | 5 مهر 99

منچستریونایتد - برایتون: اولین شانس علیرضا جهانبخش برای تقابل با شیاطین سرخ

هفته سوم لیگ برتر | ورزشگاه امریکن اکسپرس کامیونیتی ورزشگاه | ساعت 15

اگرچه برایتون در سرانجام فصل گذشته لیگ برتر انگلیس یکی از نامزدهای اصلی سقوط به سطح پایین تر بود اما هم تیمی های علیرضا جهانبخش در نهایت پیروز شدند در بالاترین سطح فوتبال انگلیس باقی بمانند و فصل تازه را طوفانی آغاز نمایند. برایتون که رقبایش در جام اتحادیه انگلیس را یکی پس از دیگری نابود می نماید با گذشت دو هفته از لیگ برتر با یک پیروزی و یک شکست در رده هشتم جدول قرار گرفته است. آن ها در سومین هفته لیگ برتر در برابر منچستریونایتدی قرار می گیرند که در نخستین رقابتش در فصل تازه لیگ برتر شکست خورده است. این دو تیم چهارشنبه، نهم تیر، در جام اتحادیه هم در برابر یکدیگر قرار می گیرند که البته آن بازی به میزبانی منچستریونایتد برگزار می شود.

اینتر - فیورنیتا: بازگشت پیرمردها

هفته دوم سری آ | ورزشگاه جوزپه مه آتزا | ساعت 22:15

آبی های میلان باوجود صعود به فینال لیگ اروپای فصل گذشته از قهرمانی در این جام بازماندند. بنابراین شایعاتی درباره جدایی آنتونیو کونته، سرمربی باسابقه این تیم ایتالیایی به گوش می رسید. اما در نهایت کونته در اینترمیلاد باقی ماند و نراتزوری فصل تازه را با حضور او آغاز کرد. اینتر با خرید بازیکن های مسنی مانند الکساندر کولاف و آرتورو ویدال مورد انتقاد طرفدارانش قرار گرفته اما هنوز هم با حضور آنتونیو کونته امیدوارنماینده به نظر می رسد. در هفت تقابل اخیر دو تیم، فیورنتینا هرگز پیروز میدان نبوده است.

رئال بتیس - رئال مادرید: شاگردان زیدان به برد احتیاج دارند

هفته سوم لالیگا | ورزشگاه ریکاردو دو بورگوا | ساعت 22:30

کهکشانی ها پس از حذف نسبتا زودهنگام در لیگ قهرمانان اروپا برای دومین بار در لالیگا به میدان می فرایند. شاگردان زیدان که هفته گذشته و در نخستین ملاقاتشان در این فصل لالیگا نتیجه ای بهتر از تساوی بدون گل در برابر رئال سوسیداد ثبت نکردند، این هفته به پیروزی احتیاج دارند. رئال بتیس با دو پیروزی در برابر دپورتیو آلاوز و رئال وایادولید یکی از دو تیم این فصل لالیگا لقب قرار می گیرد که هر دو ملاقات ابتدایی اش را با پیروزی به سرانجام رسانده است. بنابراین تیم نخست شهر مادرید احتمالا کار دشواری در خانه رئال بتیس دارد.

پاختاکور - استقلال: گام به گام تا معجزه

مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا | ورزشگاهی در شهر دوحه | ساعت 21:15

استقلال با پیروزی مطمئنی که در برابر الاهلی عربستان ثبت کرد با پیروزیت راهی مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا شد و حالا باید در برابر پاختاکور قرار بگیرد؛ یکی از تیم های مدعی سال جاری در غرب آسیا که احتمالا دوست ندارد در همین ابتدای دور حذفی از مسابقات کنار برود. پاختاکور با سه پیروزی و یک تساوی ده امتیاز از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا جمع کرد و با یک گل خورده مستحکم ترین خط دفاعی سال جاری غرب آسیا را دارد. با این حال آبی های مرکز هم انگیزه بسیاری برای رقابت با این رقیب ازبکستانی دارند. بنابراین این ملاقات حساس که یکی از چهار تیم برتر فوتبال غرب آسیا را انتخاب می نماید احتمالا هیجان انگیزترین مسابقه شنبه باشد.

یکشنبه | 6 مهر 99

رم - یوونتوس: آیا بانوی پیر طعمه گرگ های رم می شود؟

هفته دوم سری آ | ورزشگاه المپیکو رم | ساعت 22:15

حضور تیم هایی مانند اینتر، میلان، رم، یوونتوس و ناپولی همواره عامل اصلی مجذوب کنندهیت مسابقات سری آ بوده و اگرچه در چند سال اخیر بیشتر این تیم ها شانس زیادی برای رقابت با یوونتوس نداشته اند و جدال آن ها در برابر قهرمان 9 فصل اخیر سری آ همواره مجذوب کننده به نظر می رسد. بانوی پیر که اخیرا با راهنمایی آندره آ پیرلو یک انقلاب درونی را تجربه نموده پس از پیروزی در برابر سمپدوریا حالا باید در آزمون دشوارتری حضور پیدا کند. رم این هفته در ورزشگاه المپیکو رم برای نخستین بار در فصل تازه سری آ در برابر رقیب خود قرار می گیرد.

بارسلونا - ویارئال: آغاز دوباره رونالد کومان در بارسلونا با بازگشت اونای امری به لالیگا

هفته سوم لالیگا | ورزشگاه گیلرمو کوادرا | ساعت 22:30

آبی و اناری ها پس از شکست تحقیرآمیز در برابر بارسلونا خداحافظی تلخی با لیگ قهرمانان اروپا داشتند. این شکست باورنکردنی آغاز یک دوران متفاوت برای باشگاه کاتالانی بود و در کنار جدایی بازیکنانی مانند لوییز سوارز و آرتورو ویدال یک مرد دوست داشتنی به بارسلون بازگشته است. رونالد کومان که نقشی کلیدی در پیروزیت های تاریخی بارسلونا در چند سال اخیر داشته حالا روی نیمکت نایب قهرمان لالیگا نشسته تا بارسا را دوباره به اوج بازگرداند. آنسوی میدان هم شرایط مجذوب کننده به نظر می رسد. اونای امری که با سویا پیروزیت هایی تکرارنشدنی را در اروپا تجربه نموده بود با دو تجربه نسبتا تلخ در پاریسن ژرمن و آرسنال به اسپانیا بازگشته تا راهنمایی ویارئال را برعهده بگیرد. او در دو هفته ابتدایی لالیگا با یک پیروزی و یک تساوی چهار امتیاز کسب نموده است.

پرسپولیس - السد: ملاقاتی تکراری اما هیجان انگیز

مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا | ورزشگاهی در شهر دوحه | ساعت 17:10

پرسپولیسی ها با صعود مقتدرانه از گروهشان در لیگ قهرمانان آسیا حالا چند قدم با تکرار یک معجزه فاصله دارند. اما رقیب آن ها در نخستین رقابت حذفی مسابقات غرب آسیا تیمی نام آشنا است؛ السد قطر با راهنمایی ژاوی هرناندز، اسطوره فوتبال اسپانیا که سابقه بازی در تیم قطری را هم دارد نمی خواهد به همین زودی ها از آسیا حذف شود. السد و پرسپولیس در سال های اخیر هم بارها در برابر یکدیگر قرار گرفته اند که ثانیه به ثانیه این رقابت ها هیجانی باورنکردنی داشته است.

دوشنبه | 7 مهر 99

لیورپول - آرسنال: هیجان مطلق

هفته سوم لیگ برتر | ورزشگاه آنفیلد | ساعت 22:30

آیا آرسنال به راستا همیشگی اش بازگشته است؟ این احتمال همان سوالی باشد که طرفداران این باشگاه محبوب لندنی از خودشان می پرسند. قهرمان جام حذفی و سوپرجام انگلیس با آغازی ارزشمند هر دو ملاقات ابتدایی اش در لیگ برتر را با پیروزی به سرانجام رسانده و حالا برای دومین بار از ابتدای فصل تازه در برابر لیورپول قرار می گیرد. قرمزهای آنفیلد که سوپرجام انگلیس را به آرسنال واگذار نموده اند، دوست ندارند در راستا دفاع از عنوان قهرمانی شان در لیگ برتر به توپچی های لندن امتیاز داده باشند.

سه شنبه | 8 مهر 99

تاتنهام - چلسی: رقابتی از لندن و برای لندن

دور چهارم جام اتحادیه انگلیس | ورزشگاه تاتنهام هاتسپر | ساعت 22:15

چلسی و تاتنهام به عنوان دو تیم دوست داشتنی مرکز انگلیس در شرایطی در دور چهارم جام اتحادیه انگلیس در برابر یکدیگر قرار می گیرند که شاگردان خوزه مورینیو به علت مثبت شدن تست کرونای بازیکنان تیم لیتون اورینت به این مرحله را پیدا نموده اند. با این حال این پیروزی که زیر سایه شیوع ویروس کرونا به دست آمده به معنای ضعیف بودن اسپرز نیست. چلسی با پیروزی شش گله در برابر بارنزلی در برابر تاتنهام قرار گرفته و به نظر می رسد قرار نیست به همشهری اش آسان بگیرد.

در این زمینه بخوانید:

خاص ترین فیلم های اکشن تاریخ سینما که باید همین حالا دیدن کنید

برترین فیلم های اکشن که تا سرانجام سال 2020 منتشر می شوند

برترین فیلم های کمدی که تا سرانجام سال 2020 منتشر می شوند

چهارشنبه | 9 مهر 99

بایرن مونیخ - بروسیا دورتموند: درکلاسیکر

سوپرجام آلمان | ورزشگاه آلیانز آره نا | ساعت 22

مهم ترین رقابت فوتبال در آلمان که به درکلاسیکر یا الکلاسیکوی آلمان معروفیت دارد، سال جاری زودتر از مسابقات بوندسلیگا و در چارچوب سوپرجام آلمان برگزار می شود. بایرن که همه 12 ملاقات قبلی اش را با پیروزی به سرانجام رسانده و در مدتی کوتاه قهرمانی در بوندسلیگا، لیگ قهرمانان اروپا و سوپرجام اروپا را جشن گرفته حالا برای قهرمانی در سوپرجام آلمان هم آماده است. آن ها در سه ملاقات اخیرشان یازده گل به ثمر رسانده اند و دوست ندارند در راستا تاریخ سازی شان از زنبورهای دورتموند کلافه شوند.

لاتزیو - آتالانتا: نبرد جادوگران

هفته اول سری آ | ورزشگاه المپیکو رم | ساعت 22:15

لاتزیو و آتالانتا به عنوان دو معجزه فصل گذشته سری آ احتمالا سال جاری هم برای درخشش در بالاترین سطح فوتبال ایتالیا آماده هستند. هر دو تیم در فصلی که مدتی پیش به سرانجام رسید، عملکردی فراتر از سطح انتظارات داشتند. آتالانتا تنها با یک بدشانسی در دقایق سرانجامی رقابت در برابر پاریسن ژرمن را واگذار کرد و از صعود به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا بازماند و لاتزیو هم با قهرمانی در سوپرجام فصل گذشته ایتالیا نام خودش را به عنوان یک قدرت دوباره ظهورنموده در سرزمین چکمه ای مطرح نموده است. بنابراین رقابت شاگردان گاسپرینی و سیمونه اینزاگی یکی از موردانتظارترین بازی های هفته است.

رئال مادرید - رئال وایادولید: برای پیروزی

هفته چهارم لالیگا | ورزشگاه آلفردو دی استفانو | ساعت 23

اگرچه شیوع ویروس کرونا آسیب بسیاری به فوتبال وارد کرد اما برای پرافتخارترین تیم اروپا یک فایده بسیار بزرگ داشت. باشگاه رئال مادرید فرصت آن را پیدا کرد تا ورزشگاه مشهورش یعنی سانتیاگو برنابئو را پس از مدت ها برای بازسازی آماده کند تا تغییراتی که سال ها بود طرفداران باشگاه از خانه کهکشانی ها انتظار داشتند در نهایت رنگ و بوی واقعیت بگیرند. ظاهرا بازسازی ورزشگاه خانگی مادریدی ها هنوز تمام نشده و رئال در چهارمین هفته لالیگا در ورزشگاه دیگر باشگاه یعنی آلفردو دی استفانو میزبان رئال وایادولید می شود.

پنج شنبه | 10 مهر 99

لیورپول - آرسنال: تکرار یک هیجان

دور چهارم جام اتحادیه انگلیس | ورزشگاه آنفیلد | ساعت 22:15

پس از آن که در ابتدای هفته این دو تیم محبوب انگلیسی در چارچوب لیگ برتر در برابر یکدیگر قرار گرفتند، این ملاقات در روز پنج شنبه تکرار می شود؛ اما این بار در دور چهارم جام اتحادیه. جایی که باز هم آرسنال مهمان لیورپول است تا شاید این بار قرمزهای آنفیلد به معنای واقعی کلمه انتقام از دست دادن سوپرجام انگلیس را از رقیب لندنی بگیرند.

سلتا ویگو - بارسلونا: امید به آغازی تازه

هفته چهارم لالیگا | ورزشگاه آبانکا بالایدوس | ساعت 23

سلتا ویگو یکی از معدود تیم های اسپانیایی لقب می گیرد که همواره دو قطب فوتبال این کشور را اذیت نموده است. در 18 ملاقات اخیر سلتا ویگو و بارسلونا، این تیم آبی پوش 4 بار برنده بوده و 5 رقابت با نتیجه تساوی به سرانجام رسیده که یکی از این تساوی ها به آخرین بازی دو تیم بازمی شود. جایی که آبی و اناری ها در هفته سی و دوم فصل گذشته دو امتیاز کلیدی را از دست دادند تا جام لالیگا را آهسته آهسته به رقیب سنتی تقدیم نمایند. آیا سلتا ویگو سال جاری هم می تواند از بارسلونا امتیاز بگیرد؟ باید تا پنج شنبه برای پاسخ به این سوال صبر کنید.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 7 آذر 1400 بروزرسانی: 7 آذر 1400 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 2089

به "تور آلمان ارزان: این هفته فوتبال چی ببینیم؟ از دو رقابت مهم آرسنال و لیورپول تا مهم ترین دربی فوتبال آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آلمان ارزان: این هفته فوتبال چی ببینیم؟ از دو رقابت مهم آرسنال و لیورپول تا مهم ترین دربی فوتبال آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید