باغ گیاه شناسی مونترال، جواهری در قلب کانادا

به گزارش تور آلمان ارزان، باغ گیاه شناسی مونترال که در زبان فرانسوی ها Jardin botanique de Montréal نامیده می گردد را می توان یکی از با ارزش ترین جواهرات این شهر کانادا دانست، که هر روز سال برنامه های رنگارنگ، چندین نمایشگاه و فعالیت های متفاوت علمی فرهنگی در آن برگزار می گردد. با مجموعه ای از 22000 گونه گیاه متفاوت، 10 گلخانه نمایشگاهی، سالن Frédéric Back Tree و بیش از 20 باغ موضوعی که در وسعتی به اندازه 75 هکتار قرار گرفته اند مکانی فوق العاده برای لذت بردن از هوای تاره و زیبایی های طبیعت است.

باغ گیاه شناسی مونترال، جواهری در قلب کانادا

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

توجه داشته باشید که اگر می خواهید به بازدید از این باغ بروید حتما از قبل از سایت آن دیدن کنید و قسمت های مورد علاقه خود را انتخاب کنید چرا که باغ بسیار بزرگ است و تماشای همه آن در یک روز غیرممکن است. باغ گیاهشناسی مونترال، فقط چند دقیقه از مرکز شهر فاصله دارد و در نزدیکی پارک Biodôme و المپیک قرار گرفته است. موزه ای از گیاهان زنده که از چهارگوشه دنیا جمع آوری شده اند. در هنگام ورود به محل نگهداری حشرات را خواهید دید که با دنیای جادویی خود به استقبال شما آمده اند.

تاریخچه احداث باغ

از اواسط قرن 19 میلادی بود که صحبت های از تاسیس باغ گیاهشناسی مونترال به میان آن اما اجرایی شدن آن تا دهه 1920 میلادی توسط یک معلم جوان گیاهشناسی به نام برادر ماری ویکتورین به طول انجامید. علی رغم وجود رکود بزرگ، انتخابات شهرداری و جنگ دنیای دوم، این پروژه توانست، با اشتیاق برادر ماری ویکتورین و هنری توشر مردی که بعدها تبدیل به رییس باغداری مجموعه شد، توسعه یابد. کار آنها در طول سالها با تشکیل رسمی باغ (1931)، طراحی ساختمان اداری و پذیرش باغ (1936 تا 1939) و ساخت گلخانه های نمایشگاهی (که در سال 1956 افتتاح شد) شکل گرفت. هدف از برپایی این مجموعه، آموزش همگانی به ویژه به دانش آموزان است. مثلا در جریان روند حفظ و نگهداری گونه های گیاهی در معرض خطر قرار بگیرند. این مجموعه افزون بر یک بنیاد پژوهشی گیاه شناسی، همچنین دربردارنده مرکز پژوهش حشره شناسی و یک سایت بیرونی مزرعه آموزشی و حیوانات خانگی هم می باشد.

گلخانه های باغ گیاه شناسی مونترال

در این مجموعه 10 گلخانه وجود دارد:

گل های شیپوری: نزدیک به 110 گونه متفاوت و 3300 مورد از آن ها در گل خانه وجود دارد، که بیشتر متعلق به مناطق گرجهتی هستند. نسبت به سایر قسمت ها گل های این جا کم تر مورد توجه می گیرند اما این دسته گیاهیانی عالی و سرسخت برای نگهداری در خانه هستند. این مجموعه تمام سال باز است.

گل خانه بگونیا: تنها دو خانواده از این گیاه در تمام گل خانه وجود دارد و نکته عجیب تر این است که 99 درصد آن ها genus Begonia هستند. 1500 گیاه متفاوت که همگی برگ های نامتقارن دارند.

بونسای و پینجینگ: هنر شکل دادن به درختن که قدمت آن به هزاران سال پیش در چین بر می گردد و در سال های اخیر توجه همه دنیا را به خود معطوف ساخته است. هنرمندانی که می کوشند هنر خود را با یاری طبیعت به همه نشان دهند. در باغ گیاه شناسی مونترال 5 کلکسیون از درختان مینیاتوری نگهداری می گردد که هر کدام از آن ها ارزش های فرهنگی و معیارهای زیبایی منحصر به فرد خود را دارند. می توان آن را یکی از بزرگ ترین مجموعه های بنسای خارج از آسیا دانست.

  • ژاپن: باغ ژاپنی بنسای که از ماه مه تا اکتبر قابل بازدید است.
  • شمال چین: باغ چینی بهاری از ماه که تا اکتبر برای عموم قابل مشاهده است.
  • جنوب چین: باغ علف هرز در سالن نمایشگاه که تمام سال قابل بازدید است.
  • ویتنام: مرکز پذیرش (به مناسبت های خاص برگزار می گردد)
  • شمال آمریکا: حیاط بونسای در پشت درخت فریدریک از ماه مه تا اکتبر باز است.

آناناسیان: در انواع مختلفی از فرم ها، اغلب با شکوفه های دیدنی ظاهر می گردد. نیمی از 2400 گونه شناخته شده در این خانواده epiphytic هستند. این گیاهان دارای ویژگی های جنگل های گرجهتی در آمریکا هستند و فقط یک گونه در غرب آفریقا یافت می گردد. تنوع تکاملی فوق العاده ای در خانواده Bromeliaceae وجود دارد. گونه های این خانواده برخی از متداول ترین گیاهان گلدار هستند. آنها با شرایط سازگار هستند و قادر به حفظ انواع مختلف تنش در زیستگاه هایشان هستند. گیاهان در این گروه دارای نوع غیر معمولی رشد و کاهش اندام های رویشی هستند. گل های آنها برای انطباق با طیف وسیعی از گرده افشان ها تکامل یافته اند.

کاکتوس ها: ساکولنت ها یا گیاهان گوشتی به دلیل شکل های اغلب عجیب و غریب و ریشه های خاص همواره جذابیت خاص خود را دارند. هرچند آن ها بسیار عجیب هستند اما هر از گاهی گل هایی می دهند که واقعا منحصر به فرد هستند.

سیکاس: این گیاهان در دوران دایناسورها، حدود 150 میلیون سال پیش به جا مانده اند. اگرچه آنها درختانی شبیه به نخل هستند، اما در حقیقت از conifers هستند. این دسته از گیاهان نر و ماده هستند، بنابراین با نبود یکی از جنس ها ادامه بقای آن ها غیر ممکن می گردد و این دلیلی است که این گروه در خطر انقراض قرار گرفته اند.

سرخس ها: این گیاهان در باغ در دو گروه نگهداری می شوند که یکی از مجموعه ها تمام طول سال و مجموعه دیگر از ماه ژوئن تا سپتامبر قابل بازدید می باشد.

انواع بنفشه: البته، هر کسی می داند که بنفشه های آفریقایی چیست! آنها متعلق به جنس Saintpaulia هستند و بخشی از خانواده بزرگ گرجهتی به نام Gesneriaceae هستند. گیاهان در این خانواده دارای گل های رنگارنگ در اشکال مختلف هستند، نتیجه تکامل طولانی در کنار گردهافشان هایی است که به آنها یاری می نماید.

ارکیده ها: تنوع ارکیده ها بسیار زیاد است، 750 گونه مختلف که 30000 ارکیده در باغ گیاه شناسی مونترال نگهداری می گردد. یکی از نمایشگاه های ارکیده تمام طول سال و دیگری اوایل بهار قابل بازدید است.

باید ها و نبایدهای باغ گیاه شناسی مونترال

این قوانین برای حفاظت از گیاهان و حیوانات مجموعه وضع شده و کوشش شده تا شما به بهترین نحو از بازدیدتان لذت ببرید.

  • ورود حیوانات خانگی ممنوع است تنها سگ های راهنما برای افراد ناتوان می توانند در طول جهت آن ها را همراهی نمایند.
  • ورودد دوچرخه، اسکیت، اسکوتر و هر نوع اسکیتی ممنوع است.
  • از کندن گیاهان، دانه ها، میوه ها و سبزیجات خود داری کنید.
  • از گفتن حیوانات و حتی حشرات خودداری کنید.
  • به حیوانات غذا ندهید و به خودشان، لانه یا قفسه شان آسیبی نرسانید.
  • از درختان بالا نروید و به درختان، کارهای هنری یا ساختمان ها آسیبی نرسانید.
  • استفاده از مونو پاد در باغ ممنوع است.
  • اگر بخواهید می توانید در مکان های شخص شده پیکنیک برگزار کنید اما به همراه داشتن باربیکیو، کولر و جایگاه تاشو ممنوع است.
  • پیاده روی در جاده مخصوص مجاز است و نباید جهت بازدیدنمایندگان مسدود گردد.
  • امکان آوردن گیاه به مجموعه وجود ندارد.
  • بچه ها زیر 13 سال باید همراه یک بزرگ تر باشند.
  • سیگار کشیدن در سراسر مجموعه ممنوع است و مکان های مشخصی برای این کار اختصاص داده شده است.

منبع: espacepourlavie.ca

منبع: الی گشت
انتشار: 28 شهریور 1398 بروزرسانی: 14 دی 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 471

به "باغ گیاه شناسی مونترال، جواهری در قلب کانادا" امتیاز دهید

2 کاربر به "باغ گیاه شناسی مونترال، جواهری در قلب کانادا" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باغ گیاه شناسی مونترال، جواهری در قلب کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید