بالاخره پرچم به کشتی رسید

به گزارش تور آلمان ارزان، طبق تصمیم اعضای هیات اجرایی، محمد نصرتی عضو تیم کشتی فرنگی نوجوانان که عنوان قهرمانی دنیا و آسیا را در کارنامه دارد، به عنوان پرچمدار ایران در افتتاحیه بازیهای بوینس آیرس انتخاب شد.

بالاخره پرچم به کشتی رسید

به گزارش خبرنگاران ، چند ساعتی بعد از نشست خبری اصغر رحیمی و در شرایطی که سرپرست کاروان اعزامی به بوینس آیرس گفت پرچمدار ایران در المپیک نوجوانان را ستاد عالی بازی های آسیایی و المپیک مشخص می نماید؛ پرچمدار معرفی گردید. آنهم در شرایطی که بر خلاف پیش بینی سرپرست کاروان، این بار قرعه به اسم یک دختر ورزشکار در نیامد و پرچمداری کاروان به کشتی رسید.

عصر دیروز هیات اجرایی کمیته ملی المپیک تشکیل جلسه داد و با تصمیم اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک، عضو پرافتخار تیم کشتی فرنگی نوجوانان کشورمان به عنوان پرچمدار کاروان ورزشی اعزامی ایران به المپیک جوانان 2018 بوینس آیرس آرژانتین انتخاب شد.

طبق تصمیم اعضای هیات اجرایی در راستای قدردانی و ارج نهادن به موفقیت های مهم اخیر تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی در تمامی رده های سنی بخصوص بازیهای آسیایی 2018 جاکارتا، محمد نصرتی عضو تیم کشتی فرنگی نوجوانان کشورمان که عنوان قهرمانی دنیا و آسیا در این رده سنی را در کارنامه دارد، به عنوان پرچمدار ایران در مراسم رژه افتتاحیه بازیهای المپیک 2018 بوینس آیرس آرژانتین انتخاب شد.

همچنین مصوب شد تا به مدال آوران طلا، نقره و برنز بازیهای المپیک جوانان 2018 آرژانتین به ترتیب 2000 ، 1000 و 500 دلار پاداش پای سکو اهداء گردد.

در ادامه این نشست و با تصمیم اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک مقرر شد از سهراب مرادی ملی پوش پرافتخار وزنه برداری کشورمان نیز به واسطه رکوردشکنی در بازیهای آسیایی 2018 جاکارتا با پرداخت مبلغ دلاری معادل پاداش پای سکو قهرمانان این دوره از بازیها تجلیل گردد.

مرادی در آخرین حرکت یک ضرب بازیهای آسیایی 2018 جاکارتا و با مهار وزنه 189کیلوگرمی ، یک کیلوگرم رکورد دنیای را بعد از 19 سال شکست و به نام خود ثبت کرد. این رکورد پیش از این در اختیار آکاکیوس کاکیاشویلی وزنه بردار یونانی بود که در مسابقات دنیای 1999 آتن به ثبت رسانده بود. با ثبت این وزنه، رکورد بازی های آسیایی نیز در اختیار سهراب نهاده شد.

4،1

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 25 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 60

به "بالاخره پرچم به کشتی رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بالاخره پرچم به کشتی رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید