با 12 ویژگی احتمالی آیفون 15 پرو آشنا شوید

به گزارش تور آلمان ارزان، مطابق معمول، اپل قصد دارد اواخر شهریور از گوشی های سری آیفون 15 رونمایی کند. طی ماه های گذشته تقریبا تمام ویژگی های این گوشی ها فاش شده و در این مطلب به 12 ویژگی احتمالی آیفون 15 پرو می پردازیم که طبق گزارش های منتشر شده، به احتمال زیاد این مشخصه ها به واقعیت تبدیل می شوند.

با 12 ویژگی احتمالی آیفون 15 پرو آشنا شوید

چیپست A17

اپل برای مدل های پرو آیفون 15 از چیپست A17 استفاده خواهد کرد که مبتنی بر فناوری ساخت 3 نانومتری TSMC است. این یعنی مدل های استاندارد این خانواده با چیپست قدیمی A16 راهی بازار می شوند و اپل از سال گذشته این رویکرد را برای گوشی های آیفون در نظر گرفته که امسال هم این رویکرد تکرار خواهد شد. بر اساس تخمین های صورت گرفته، این چیپست می تواند حدود 10 تا 15 درصد سرعت بیشتری نسبت به نسل قبلی ارائه کند و از طرف دیگر مصرف انرژی آن تا 30 درصد کمتر خواهد بود.

فریم تیتانیومی

مانند اپل واچ اولترا، قرار است مدل های پرو آیفون 15 به جای استفاده از فریم مبتنی بر فولاد ضدزنگ، از فریم تیتانیومی بهره مند شوند. تیتانیوم در مقایسه با فولاد، تیتانیوم سبک تر و محکم تر است ولی از طرف دیگر طبیعتا قیمت بالاتری هم دارد. بنابراین به دلیل همین تغییر، ممکن است مدل های پرو آیفون 15 وزن کمتری نسبت به نسل قبلی خود داشته باشند.

باریک تر شدن حاشیه های نمایشگر

از دیگر تغییراتی که اپل برای آیفون 15 پرو و 15 پرو مکس در نظر گرفته، باریک تر شدن حاشیه های نمایشگر است. مدل های استاندارد از این تغییر بهره مند نمی شوند ولی بر اساس تصاویر منتشر شده، به نظر می رسد این کاهش حاشیه های نمایشگر کاملا محسوس خواهد بود.

پورت USB-C

بعد از سال ها انتظار، اپل بالاخره به دلیل فشارهای اتحادیه اروپا، به ناچار تمام مدل های آیفون 15 را با پورت USB-C راهی بازار خواهد کرد. در مورد مدل های پرو گفته می شود که پورت USB-C این گوشی ها از حداقل استاندارد USB 3.2 یا تاندربولت 3 پشتیبانی می کند. این یعنی در مقایسه با آیفون های فعلی، با سرعت بسیار بیشتری می توانند داده ها را انتقال دهند. البته مدل های استاندارد آیفون 15 قرار است از پورت USB-C مبتنی بر استاندارد USB 2.0 استفاده کنند که این یعنی از نظر سرعت، تفاوتی با مدل های مبتنی بر پورت لایتنینگ نخواهند داشت.

پشتیبانی از وای فای 6E

مانند تازهترین مدل های کامپیوترهای مک و آیپد پرو، مدل های پرو آیفون 15 هم قرار است از وای فای 6E پشتیبانی کنند. وای فای 6E در کل در مقایسه با وای فای 6 پهنای باند بیشتر، تاخیر پایین تر و ظرفیت بالاتری ارائه می دهد.

افزایش ظرفیت رم

آیفون 15 پرو و 15 پرو مکس با ظرفیت رم بالاتری راهی بازار خواهند شد. به طور تعیین این دو گوشی قرار است به رم 8 گیگابایتی مجهز شوند ولی مدل های استاندارد بار دیگر رم 6 گیگابایتی خواهند داشت. همانطور که احتمالا می دانید، افزایش ظرفیت رم به کاربران اجازه می دهد اپلیکیشن های بیشتری را در پس زمینه فعال نگه دارند تا هر زمانی که به آن ها نیاز داشتند، لازم نباشد اپ موردنظر از اول بارگذاری شود.

دکمه اکشن

از دیگر تغییرات مجذوب کننده مدل های پرو آیفون 15 می توانیم به استفاده از دکمه اکشن به جای سوئیچ مربوط به سایلنت کردن گوشی اشاره کنیم. برای یادآوری باید بگوییم که اپل واچ اولترا هم از دکمه ی اکشن استفاده می کند و این تعیینه با استقبال کاربران روبرو شده است. به لطف این قابلیت، مدل های پرو آیفون 15 می توانند این دکمه را برای انجام کارهای مختلف شخصی سازی کنند.

دوربین پریسکوپی در آیفون 15 پرو مکس

آیفون 15 پرو مکس قرار است برای اولین بار با دوربین پریسکوپی راهی بازار شود. به لطف این تعیینه، کاربران این گوشی می توانند عکس های با زوم اپتیکال 5 تا 6 برابری ثبت کنند. این در حالی است که مدل های پرو آیفون 14 از زوم 3 برابری بهره می برند.

بهبود فناوری UWB

اپل برای تمام مدل های آیفون 15 چیپ UWB بهتری استفاده کرده که قرار است برای هدست ویژن پرو، امکانات بیشتری ارائه کند. این چیپ تازه برای قابلیت هایی مانند AirDrop و افزایش دقت اپ Find My هم عملکرد بهتری خواهد داشت.

بهبود اسکنر LiDAR

یکی دیگر از تغییرات این دو گوشی نسبت به نسل قبلی، استفاده از اسکنر بهتر LiDAR است که از طریق سونی ساخته شده. به لطف همین بهبود، این سنسور می تواند منجر به بهبود کیفیت عکس های ثبت شده در محیط های تاریک شود و از سوی دیگر طبیعتا برای اپ های واقعیت افزوده هم شاهد بهتر شدن عملکرد خواهیم بود.

بدون درگاه سیم کارت در کشورهای بیشتر

سال گذشته مدل های آیفون 14 در بازار آمریکا بدون درگاه سیم کارت عرضه شدند و به نظر می رسد امسال اپل گوشی های آیفون 15 را در کشورهای بیشتری بدون درگاه سیم کارت عرضه می کند.

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 12 مرداد 1402 بروزرسانی: 12 مرداد 1402 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 2493

به "با 12 ویژگی احتمالی آیفون 15 پرو آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با 12 ویژگی احتمالی آیفون 15 پرو آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید