بحران میان آلمان و ویتنام به دنبال آدم ربایی در برلین

به گزارش تور آلمان ارزان، ربودن یک ویتنامی در برلین توسط ماموران اطلاعاتی ویتنام، به بحران سیاسی میان این کشور و آلمان منجر شده و دولت آلمان از نماینده ارشد بخش اطلاعاتی سفارت ویتنام در برلین خواست طی 48 ساعت خاک این کشور را ترک کند.

بحران میان آلمان و ویتنام به دنبال آدم ربایی در برلین

سفر به دل زیباترین منطقه آسیا را با تور ویتنام تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از دویچه وله آلمان، در پی ربوده شدن یک تاجر ویتنامی و اعزام او از برلین به ویتنام، دولت آلمان از نماینده ارشد بخش اطلاعاتی سفارت ویتنام در برلین خواست طی 48 ساعت خاک آلمان را ترک کند.

مارتین شفر، سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان، روز چهار شنبه (11 مرداد، 2 آگوست) در برلین، دلیل این اقدام آلمان را ربودن یکی از فعالان پیشین حزب کمونیست ویتنام در برلین و انتقال او به ویتنام خاطرنشان کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان در ادامه گفت این اقدام ویتنام نقض شدید قوانین آلمان به حساب می آید. او مسئولیت کامل این آدم ربایی را به گردن دولت ویتنام انداخت و گفت تردیدی جدی وجود ندارد که سفارت ویتنام در برلین و همچنین مقامات امنیتی این کشور در این آدم ربایی دست داشته اند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که فرد ربوده شده که در ویتنام به فساد اداری متهم و تحت تعقیب بوده، از دولت آلمان تقاضای پناهندگی نموده بود.

روزنامه آلمانی تاگس تسایتونگ به نقل از رسانه های مستقل ویتنام گزارش داد که این مرد 51 ساله ویتنامی در بیست و سوم ماه ژوئیه امسال میلادی در منطقه تیِرگارتن در شهر برلین، پایتخت آلمان ربوده شد.

این مرد یکی از فعالان پیشین حزب کمونیست ویتنام و رئیس هیئت مدیره یک شرکت دولتی در ارتباط با صنعت نفت این کشور بوده است. او در سال گذشته میلادی به خاطر اتهام به فساد اداری مجبور به فرار از کشورش شده بود.

مارتین شفر، سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان، تایید نموده است که دولت ویتنام این مرد را که رئیس یک شرکت دولتی بوده، متهم نموده است که در اختلاسی میلیونی دست داشته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان گفت چنین اقدامی را در عرف سیاسی دزدی انسان یا آدم ربایی می نامند و قابل قبول نیست که کشوری در خاک آلمان قوانین این کشور را لگدمال کند. او در ادامه گفت چنین اقداماتی می تواند به شدت روابط آلمان و جمهوری خلق ویتنام را تیره کند.

گفته می گردد این مرد از روز دوشنبه در ویتنام است و اعلام نموده که آگاهانه خود را به ماموران معرفی نموده است. دولت آلمان اما این نظر را که او آگاهانه خود را به ماموران ویتنامی معرفی نموده، نمی پذیرد.

وزارت امور خارجه آلمان روز سه شنبه سفیر ویتنام را فراخواند و از او به طور تعیین خواست که این فرد پناهجو به سرعت به آلمان برگردانده گردد. دولت آلمان به سفیر ویتنام اطلاع داده است که بازگرداندن این فرد باید با تقاضای رسمی دولت ویتنام همراه می شد و دولت آلمان باید در باره این خواست ویتنام تصمیم گیری می کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان دولت ویتنام را به شکستن اعتماد میان دو کشور متهم کرد و گفت دولت آلمان در کنار اخراج نماینده ارشد بخش اطلاعاتی سفارت ویتنام در برلین طی 48 ساعت، احتمال در نظر دریافت واکنش های تلافی جویانه سیاسی ، مالی و توسعه گرانه را نیز برای خود محفوظ می دارد.

منبع: تسنیم
انتشار: 10 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 508

به "بحران میان آلمان و ویتنام به دنبال آدم ربایی در برلین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحران میان آلمان و ویتنام به دنبال آدم ربایی در برلین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید