آنالیز شبیه سازی تأثیر رفتارهای انسانی در انتقال ویروس کرونا

به گزارش تور آلمان ارزان، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد از آنالیز شبیه سازی تأثیر رفتارهای انسانی در احتمال همه گیری ابتلا به ویروس کرونا و مرگ و میر افراد در پژوهش خود اطلاع داد.

آنالیز شبیه سازی تأثیر رفتارهای انسانی در انتقال ویروس کرونا

هادی شیرویه زاد در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری خبرنگاران در نجف آباد از آنالیز شبیه سازی در رفتارهای انسانی در احتمال همه گیری ابتلا به ویروس کرونا و مرگ ومیر افراد در پژوهش خود اطلاع داد.

وی با اشاره به شبیه سازی رفتار این همه گیری در تحقیقات صورت گرفته گفت: با ملاک قرار دادن تعداد مرگ ومیرهای تأیید شده ناشی از ویروس کرونا (که احتمالاً به دلیل عدم امکان تشخیص همه موارد بیماری کوچک تر از تعداد واقعی است)، نتایج حاکی از آن است که تعداد مبتلایان به این بیماری در فروردین به بیش از 26 هزار نفر خواهد رسید.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد اضافه کرد: اگر حدود 25 درصد افراد مبتلا احتیاج به مراقبت های ویژه بیمارستانی (آی سی یو) داشته باشند به 6 هزار و 500 تخت احتیاج خواهد بود که با توجه به وجود حدود 5 هزار تخت آی سی یو در کشور به صورت آزاد، این امر می تواند نتایج فاجعه باری داشته باشد، چراکه تعداد افراد غیرمبتلا به ویروس کرونا که احتیاج به خدمات آی سی یو دارند اما به دلیل عدم امکانات فوت خواهند شد، زیاد می گردد.

شیرویه زاد متذکر شد: درصورتی که اگر هر ایرانی در طول روز یک نفر کمتر را دیدار و بهداشت فردی را رعایت کند، تعداد مبتلایان در فروردین به حدود 20 هزار نفر کاهش خواهد یافت و در این صورت به 5 هزار تخت آی سی یو احتیاج خواهد بود که به اندازه تخت های موجود است.

سیر نزولی همه گیری کرونا در چه شرایطی شروع می گردد؟

وی یادآور شد: با رعایت نکردن بهداشت، تعداد مبتلایان در این ماه می تواند از 33 هزار و 500 نفر بیشتر باشد. در این صورت فاجعه عظیمی رخ خواهد داد و این خطر وجود دارد که با فرسوده شدن سیستم بهداشت و درمان، این سیستم به کلی از کار بیفتد که در این صورت فاجعه عظیم تری رخ می دهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد شرح داد: مردم با بی توجهی به این موضوع مهم در تعطیلات نوروزی و مسافرت، دیدوبازدید و حضور در اماکن عمومی باعث تشدید این موضوع می شوند و آمار مبتلایان به کرونا به صورت تصاعدی بالا خواهد رفت.

شیرویه زاد با اشاره به استفاده از ایام تعطیلات نوروز برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس و جلوگیری از به وجود آمدن فاجعه گفت: اگر افراد در حالت ایده آل قرنطینگی را رعایت کنند و بهداشت را ارتقا دهند، تعداد مبتلایان در فروردین از 16 هزار و 500 نفر فراتر نخواهد رفت و سیر نزولی ابتلا شروع خواهد شد.

وی متذکر شد: باید تا حد امکان در خانه بمانیم، دیدار ها را کاهش دهیم و بهداشت را تا بالاترین حد ممکن رعایت کنیم. اگر فرایند همه گیری به همین شکل ادامه یابد، این بیماری تا اواخر اردبیهشت سرانجام خواهد یافت.

انتهای پیغام/4078/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 30 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1112

به "آنالیز شبیه سازی تأثیر رفتارهای انسانی در انتقال ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز شبیه سازی تأثیر رفتارهای انسانی در انتقال ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید