بلیط فروشی تئاتر، 2200 سال قبل در آسیا

به گزارش تور آلمان ارزان، شواهد به دست آمده در آمفی تئاتر وسترن ترکیه حاکی از وجود یک ساز و کار بلیط فروشی از 2200 سال قبل در آنجاست. این خبر هر چه بیش تر شما را با 2200 سال بلیط فروشی در آمفی تئاتر وسترن آشنا خواهد کرد و شما را به خواندن آن ترغیب خواهد کرد.

بلیط فروشی تئاتر، 2200 سال قبل در آسیا

تاریخی طولانی برای بلیط فروشی در جهان

به گزارش ایسنا به نقل از حریت، پروفسور کالالشیمشک که از 15 سال پیش مشغول کاوش های باستان شناسی در شهر کهن لئودیکیا در دنیزلی کشور ترکیه است، گفت، بررسی ها ثابت کرده که زندگی در شهر لئودیکیا از 5500 سال قبل از میلاد مسیح تا قرن هفتم میلادی بدون وقفه ادامه داشته است.

در کاوش هایی که در آمفی تئاتر انجام شده، 23 پله برای نشستن تماشاچیان در قسمت پایینی و 20 پله نیز در قسمت بالایی کشف شده و نکته جالب توجه این است که این صندلی ها با حروف الفبا همچون سالن های نمایش امروزی از یکدیگر متمایز شده و همچنین دارای جایگاهی برای مقامات و افراد بلندپایه نیز است.

سرپرست تیم باستان شناسی شهر لئودکیا همچنین گفت بررسی و کاوش محوطه Sacred Agora در این منطقه همچنان ادامه دارد که به کشف قدیمی ترین اکتشافات در دره لیکاس انجامیده است. شهر تاریخی لئودیکیا ترکیه در سال 2013 میلادی وارد فهرست موقت میراث جهانی یونسکو شد.

منبع: همگردی
انتشار: 8 بهمن 1401 بروزرسانی: 8 بهمن 1401 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 2417

به "بلیط فروشی تئاتر، 2200 سال قبل در آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلیط فروشی تئاتر، 2200 سال قبل در آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید