تداوم عملیات مرمتی و سامان دهی حمام تاریخی حاج فتح الله در بناب

به گزارش تور آلمان ارزان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از تداوم عملیات مرمتی و ساماندهی حمام تاریخی حاج فتح الله شهرستان بناب اطلاع داد.

تداوم عملیات مرمتی و سامان دهی حمام تاریخی حاج فتح الله در بناب

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، احمد حمزه زاده با اشاره به اینکه حمام تاریخی حاج فتح الله بناب در یکی از جاده های قدیمی تجاری ایران نهاده شده است، ادامه داد: حمام تاریخی حاج فتح الله بناب یکی از حمام های با ارزش و دارای معماری منحصربه فرد آذربایجان است که کنار مسجد قرمز در جاده قدیمی ما حال گاودل نهاده شده است. این جاده قدیمی یکی از مهم ترین جاده های تجاری ایران است که از شهر بناب می گذرد.

او با اشاره به اینکه مرمت و ساماندهی حمام حاج فتح الله طی سال های اخیر مورد مرمت نهاده شده است، اضافه نمود: این حمام تاریخی در سال های گذشته دچار آسیب شده بود که طی عملیات مرمتی و حفاظتی اداره کل میراث فرهنگی استان، بخش عمده ای از آن مورد مرمت نهاده شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی به اقدامات اجرا شده در این راستا اشاره نمود و گفت: طی عملیات مرمتی اخیر در حمام تاریخی حاج فتح الله اقداماتی نظیر کف سازی فضاهای داخلی، مرمت نما و سازه آجری فرسوده، اجرای عایق رطوبتی و محوطه سازی انجام شده است.

او اعلام نمود: این مرحله از عملیات مرمتی و ساماندهی با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و 200 میلیون ریال انجام گرفته است، ادامه عملیات این حمام تاریخی با تأمین اعتبار موردنیاز، تداوم خواهد داشت.

منبع: میراث آریا
انتشار: 29 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1111

به "تداوم عملیات مرمتی و سامان دهی حمام تاریخی حاج فتح الله در بناب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم عملیات مرمتی و سامان دهی حمام تاریخی حاج فتح الله در بناب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید