تلاش عربستان صعودی برای شتاب بخشیدن به پروژه دریای سرخ

به گزارش تور آلمان ارزان، پروژه دریای سرخ، قسمتی از پروژه بزرگ سعودی ها برای توسعه گردشگری در جزایر و سواحل است. گام تازه عربستان سعودی برای شروع این پروژه، بکارگیری مدیر سابق پروژه منطقه تجاری بزرگ شرق لندن است.

تلاش عربستان صعودی برای شتاب بخشیدن به پروژه دریای سرخ

سخنگوی صندوق دارایی های عربستان سعودی، روز یکشنبه، گفت که پروژه ملی دریای سرخ که به عنوان یک برنامه توسعه گردشگری با هدف جذب سرمایه های مالی بیشتر بود، در غالب یک شرکت و پروژه مستقل با مدیرعامل نو، به کار خودش ادامه خواهد داد. مدیر نو این پروژه، مدیر سابق پروژه ناحیه تجاری کنری وورف در شرق لندن است. کنری وورف منطقه ای است که آسمان خراش های بلند اروپا نظیر وان کانادا اسکور، سیتی گروپ سنتر لندن در آن واقع شده است.

دولت سعودی، با همکاری صندوق سرمایه گذاری دولتی، صندوق بازنشستگان کشوری، سرمایه گذاران خارجی و داخلی و همچنین استفاده از خدمات هتلداری بین المللی، قصد توسعه و آماده سازی 50 جزیره در حوضه ساحل دریای سرخ برای جذب گردشگر و گردشگر را دارد.

پروژه دریای سرخ، بخشی از پروژه بلند پروازانه سعودی ها برای توسعه گردشگری و فراهم کردن زمینه برای به وجود آمدن بازارهای گردشگری مابین دو شهر کمتر شناخته شده آملاج و وجه است. این منطقه دارای پتانسیل گردشگری بالقوه ای است. از جمله این پتانسیل ها وجود جزیره مرجانی است که می تواند در آینده جزئی از برنامه های توسعه گردشگری این منطقه به حساب آید. پروژه دریای سرخ در سه ماهه سوم سال جاری شروع خواهد شد و بر اساس برآوردها فاز اولیه آن تا انتها سال 2022 آماده بهره برداری خواهد بود.

صندوق سرمایه گذاری دولتی سعودی ها علاوه بر این پروژه دو برنامه دیگر هم در دست اجرا دارد. احداث منطقه تجاری و صنعتی نوئم (NEOM) با 500 میلیارد دلار و کویدیا (Qiddiya) با سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری که پارک تفریحی بزرگ تر از دیزنی خواهد بود، از جمله پروژه های در دست اقدام سعودی ها است.

جان پاگونو، مدیر سابق پروژه ناحیه تجاری کنری وورف طی ایمیلی به عنوان مدیرعامل شرکت توسعه منطقه دریای سرخ انتخاب شده است. آن گونه که اعلام شده است، منطقه تجاری و گردشی دریای سرخ دارای قوانین مخصوص به خودش خواهد بود. لذا برای ورود به منطقه تجاری که سعودی ها آن را یک منطقه آرام برای کسب وکار اعلام کرده اند، ویزا نیاز است. این امکانات و برآوردها، این منطقه را تبدیل به یکی از مقاصد گردشگری و تجاری بین المللی خواهد کرد. صندوق دارایی های تحت نظارت شاهزاده محمد بن سلمان، بالغ بر 183 میلیارد دلار است. دارایی این صندوق، در سال جاری بعد از عرضه رسمی سهام شرکت نفتی آرامکو سعودی مسلما افزایش خواهد یافت.

منبع: کجارو / travelandtourworld.com
انتشار: 25 فروردین 1401 بروزرسانی: 25 فروردین 1401 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 2224

به "تلاش عربستان صعودی برای شتاب بخشیدن به پروژه دریای سرخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلاش عربستان صعودی برای شتاب بخشیدن به پروژه دریای سرخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید