تنگ بوان نورآباد یکی از جاذبه های دیدنی استان فارس به شمار می رود

به گزارش تور آلمان ارزان، سیری در ایران/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، تنگ بوان نورآباد یکی از جاذبه های دیدنی استان فارس به شمار می رود.

تنگ بوان نورآباد یکی از جاذبه های دیدنی استان فارس به شمار می رود

تنگ بوان در جنوب شرقی شهرستان نورآباد و در حاشیه جاده فرعی نورآباد به جاده اصلی شیراز اردکان واقع شده است. این گردشگاه به دلیل نزدیکی به جاده اصلی، در محور چهار استان فارس، بوشهر، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفته و امکان دسترسی ساکنان شهرهای پر جمعیت این استانها را در فاصله زمانی مناسب فراهم می آورد. زیر حوزه آبخیز وسیع و منطقه جنگلی پر باران بالادست این تنگ موجب فراوانی آب شیرین و گوارای تنگ بوان شده است بطوریکه در طول سال (بویژه در فصل بهار) از روی اغلب دیواره های صخره ای تنگ آبشارهایی زیبا سرازیر می شوند.

پس از گذشتن از جاده ای کوتاه و پر پیچ و خم آسفالته، از سه راهی شهر نورآباد ممسنی به دره زیبا و دل انگیز بوان منتهی می رسید. منطقه بوان به شکل دره ای در میان دو رشته کوه بلند واقع شده و در زمستان ها پوشیده از برف هست. طول این دره 18 کیلومتر و پهنای آن بیش از 7کیلومتر است. دره بوان پوشیده از درختان جنگلی و تنومند با عمری طولانی بوده که همراه با چشمه سارها و جویبارهای فراوان و آب و هوای مطبوع روستاهای بسیاری را در خود جای داد.

منبع: همگردی
انتشار: 9 خرداد 1402 بروزرسانی: 9 خرداد 1402 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 2467

به "تنگ بوان نورآباد یکی از جاذبه های دیدنی استان فارس به شمار می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنگ بوان نورآباد یکی از جاذبه های دیدنی استان فارس به شمار می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید