توصیه هایی کاربردی برای مسافران چین

به گزارش تور آلمان ارزان، سفری آسوده به چین با رعایت نکاتی مهم

بلیط خود را رزرو نموده اید، کارهای رزرو هتل را انجام داده اید و اکنون آماده سفر به چین و لذت بردن از زیبایی طبیعی بکر، شهرهای پویا و سرزنده و تاریخ طبیعی هستید که انتظار مسافران خوش اقبالی چون شما را می کشد. البته قبل از اینکه چمدان خود را ببندید و راهی این کشور رمزآلود و عجیب و غریب شوید، چند نکته هست که باید برای داشتن تعطیلاتی آرام و لذت بخش بدانید. در این متن، 5 نکته را که قبل از سفر به چین باید بدانید، آورده ایم:

توصیه هایی کاربردی برای مسافران چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

  • محدودیت استفاده از اینترنت

دولت چین، استفاده از اینترنت را در این کشور محدود نموده است به همین خاطر ممکن است برخی از سایت هایی که اغلب به آن ها سر می زنید، مسدود باشد. بهتر است که قبل از سفر، موضوع را آنالیز کنید مخصوصاً اگر می خواهید برای کاری حین سفر برنامه ریزی کنید، حتماً این کار را انجام دهید. البته راه هایی برای دور زدن محدودیت ها وجود دارد و بسیاری از مردم چین، آموزش های لازم را در زمینه استفاده از اینترنت دیده اند و در این زمینه، وارد هستند به همین خاطر می توانید از آن ها نیز در این زمینه، یاری بگیرید تا بتوانید نیازهای خود را در این باره مرتفع کنید.

  • لازم نیست چینی یاد بگیرید.

لازم نیست خودتان را اذیت کنید چون هیچ زبان یکپارچه ای به عنوان زبان چینی وجود ندارد. مردم چین بسته به منطقه ای که در آن زندگی می نمایند، با گویش های مختلفی صحبت می نمایند. اگر می خواهید چند عبارت کلیدی را یاد بگیرید، ماندارین و کانتونی، معمول ترین گویش های چینی به شمار می روند. همان سلام، خداحافظ و تشکر کردن برای سفر کوتاه شما کفایت خواهد نمود.

  • استفاده از توالت های چمباتمه ای (ایرانی)

فرصت خوبی است که در تعطیلات و خصوصاً خارج از اماکن عمومی با این نوع از توالت ها نیز آشنا شوید. نگران نباشید. استفاده از این توالت ها، خیلی راحت بوده و خیلی بهداشتی تر از توالت های فرنگی هستند. چون شخص هیچ تماسی با آن ندارد. فقط یادتان باشد که هنگام گشت و گذار، دستمال توالت همراه خود داشته باشید.

  • آروغ زدن، بی ادبی محسوب نمی گردد.

در واقع نشانه رضایت از غذا است و درنتیجه اگر احساس می کنید که باید آروغ بزنید، آن را نگه ندارید یا اگر آروغ زدید احساس شرمندگی نکنید. همچنین خیره شدن به کسی نیز عیب نیست بلکه نشانه علاقه به خود شخص و کاری است که انجام می دهد. بنابراین اگر کسی به شما خیره شد، ناراحت نشوید، چون این خیره شدن، فقط به خاطر این است که شما یک توریست هستید و علاقه مندند از رفتار و کردار شما بیشتر سر در بیاورند و به آداب کشور شما بیشتر آشنا شوند. پس شما هم با یک لبخند می توانید به استقبال این علاقه مندی بروید.

  • کوفته مرغ

اگر به هوای کوفته مرغ و گوشت کبابی ترش و شیرین به چین بروید، غافلگیر خواهید شد و این غافلگیری بسته به دیدگاه تان، می تواند خوب یا بد باشد. این غافلگیری، یک ماده غذایی سرخ شده و پوشیده شده با نوعی سس چینی است که چیزی که ما در کشورهای دیگر می خوریم، با آنچه در چین می خورند، تفاوت زیادی دارد. در چین، سبزی ها و گوشت های سالم تری در غذاها سرو می گردد که خیلی خوشمزه هستند و خوردن آن ها بسیار لذت بخش است.

منبع: الی گشت
انتشار: 16 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 532

به "توصیه هایی کاربردی برای مسافران چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه هایی کاربردی برای مسافران چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید