حامیان چین هم در هنگ کنگ وارد میدان شدند

به گزارش تور آلمان ارزان، شمار زیادی از شهروندان هنگ کنگی، در خیابان های منتهی به مرکز تجارت جهانی این شهر حمایت خود را از دولت پکن اعلام کردند.

حامیان چین هم در هنگ کنگ وارد میدان شدند

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شهروندان هنگ کنگی حامی دولت چین، روز شنبه وارد خیابان های این شهر شدند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، حدود هزار نفر از حامیان دولت محلی هنگ کنگ مقابل مرکز تجارت دنیای تجمع یافته و خواهان انتها یافتن تظاهرات مخالفان ضد دولتی در این منطقه خودمختار شدند.

شب گذشته نیز شهروندان هنگ کنگی حامی دولت محلی با تجمع در یک مرکز خرید، درحالی که یک پرچم بزرگ چین را در دست داشتند، سرود ملی چین را در این ساختمان طنین انداز کردند.

با ورود تظاهرکنندگان مخالف دولت محلی هنگ کنگ به محل تجمع حامیان پکن و دولت محلی هنگ کنگ، درگیری بین دو گروه بالا گرفت و پلیس مجبور به مداخله شد.

در تظاهرات روز شنبه نیز شمار زیادی از نیروهای پلیس با حضور در محل تظاهرات حامیان پکن، کوشش دارند مانع از درگیر شدن مخالفان ضددولت با آن ها شوند.

در این تجمع، تعدادی از مخالفان دولت محلی، خبرنگاری را مجبور کردند تمامی عکس های حافظه دوربین خود را پاک نموده و کارت حافظه دوربین وی را نیز زیر پا خرد کردند.

ناآرامی ها در هنگ کنگ از نهم خرداد ماه و در اعتراض به تصویب لایحه استرداد مجرمین در مجلس این کشور شروع شد. این لایحه استرداد مجرمان به چین را میسر می کرد، اما به گفته معترضان موجب به خطر افتادن استقلال هنگ کنگ می شد.

با وجود آنکه این لایحه همان ابتدا تعلیق و پس از مدتی به کلی لغو شد، معترضان هنگ کنگ همچنان به تظاهرات خشن خود که بر اساس شواهد محکمی، آمریکا و انگلیس نیز در آن نقش دارند، ادامه دادند و خواهان حقوق و آزادی های بیشتر و استقلال کامل هنگ کنگ شدند.

لیو شیائومینگ سفیر چین در لندن هفته گذشته خطاب به سیاست مداران انگلیسی گفت اظهارنظر منتقدانه تا زمانی که در امور هنگ کنگ دخالت نکنید خالی از اشکال است. آنچه مشکل دارد اظهارات غیرمسئولانه در جهت نشان دادن حمایت از تظاهرکنندگان و آشوب گران در هنگ کنگ است.

هنگ کنگ از سال 1842 تا 1997 تحت سیطره بریتانیا بوده است، اما در سال 1997 و پس از خاتمه یافتن پیمان پیشین با بریتانیا، به جمهوری چین پیوست. این منطقه، بیش از هفت میلیون نفر جمعیت دارد و یکی از مراکز مهم اقتصادی در منطقه شرق آسیا و دنیا به شمار می رود.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 513

به "حامیان چین هم در هنگ کنگ وارد میدان شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حامیان چین هم در هنگ کنگ وارد میدان شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید