دانشگاه هایی که از شکاف طبقات اجتماعی رنج می برد ، از نخبه گرایی تا فقر

به گزارش تور آلمان ارزان، طبق اعلام گاردین بعضی دانشگاه های جهان همچون انگلیس تحت تاثیر فاصله طبقاتی خانواده ها هستند و بسته به سطح درآمدی جزو گزینه های انتخابی حتی نخبگان قرار نمی گیرند.

دانشگاه هایی که از شکاف طبقات اجتماعی رنج می برد ، از نخبه گرایی تا فقر

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، یافته های بدست آمده ها از گزارش های مدرسه اقتصاد و علوم سیاسی لندن (LSE) با 140 هزار دانشجو برای معین اینکه آیا دانشجویان به خوبی با دانشگاه و کلاس هایشان وفق یافته اند یا نه، نشان می دهد، برای این موضوع دو معیار پیشرفت و درآمد تحصیلی وجود دارد. گزارش ها نشان می دهد افرادی که با دانشگاه خود وفق ندارد، احتمال ترک دانشگاه، درآمد کمتر بعد از فارغ التحصیلی و تحصیلات پایین تر در آن ها بیشتر است.

مطالعات نشان می دهد گرچه عدم تطابق با دانشگاه در بین بسیاری از دانشجویان وجود دارد، اما این موضوع در ایالات متحده بیشتر از انگلستان است. دلیل این امر ممکن است طرح سرمایه گذاری انگلستان و تغییر نکردن قیمت های کلاس ها باشد.

این مطالعه نشان داده دانشجویانی که از طبقه پایین جامعه هستند به طور چشم گیری تطبیق کمتری با کلاس ها و دانشگاه دارند. این مطالعه استدلال می نماید که اگر دانشجویان طبقه پایین جامعه در کلاس ها و دانشگاه ها ثبت نام نمایند؛ احتمالا دستمزد پایین تری در آینده خواهند داشت و پتانسیل آموزش عالی برای تحرک اجتماعی مثبت را از بین خواهند برد. به عبارت دیگر اگر دانشجویان پیروز باشند، در صورتی در آینده کاری و تحصیلی خود پیروزند که در کنار افراد پیروز قرار بگیرند.

اما دلیل این اتفاق چیست؟ در درجه اول، عدم اطلاع رسانی و پشتیبانی در بعضی از مدارس متوسطه دلیل است همچنین سطح اجتماعی خانواده در این موضوع تاثیر گذار است به خصوص اگر این فرد اولین نفر از خانواده باشد که به دانشگاه می رود.

عوامل مرتبط با دوره دوم متوسطه مانند همسالان، والدین و اطلاعاتی که مدرسه در اختیار دانش آموزان قرار می دهد محرک های اصلی در تطبیق دانشجو با کلاس های درس است. وجود نخبه گرایی در بعضی از دانشگاه ها نیز می تواند در این موضوع تاثیرگذار باشد و ممکن است بعضی دانشجویان، خصوصا آن هایی که درآمد کمتری دارند، را متوقف کند. نزدیکی به خانه و خانواده نیز از عواملی هستند که تا حد زیادی در تصمیم گیری دانشجویان در انتخاب دانشگاه دخیل است.

یکی از دانشجویان دکتری دانشگاه ادینبورگ می گوید: من در فیلیپین در یک زاغه عظیم شدم و اولین کسی هستم که از خانواده به دانشگاه می روم. بعد از اتمام دوره اول کارشناسی ارشد در فیلیپین، یک خانواده انگلیسی سخاوتمندانه از من حمایت کردند تا بتوانم در سال 2013 کارشناسی ارشد دوم را در دانشگاه هرتفوردشایر بگیرم. در آن موقع زندگی در هرتفوردشایر معین کرد که به کدام دانشگاه بروم

برای افزایش ثبت نام دانشجویان با سابقه کم درآمد چه می توان کرد؟

اداره امور دانشجویان انگلیس (OFS) در اواخر سال 2018 اهداف ملی جدیدی را برای دستیابی به فرصت های برابر در آموزش عالی معین کرد تا شکاف در میزان ورودی، میزان ترک تحصیل و نتایج بین دانشجویان مختلف را برطرف کند.

OFS اکنون تعهداتی را برای ارائه دهندگان آموزش عالی در نظر گرفته است تا اطمینان حاصل نمایند که دانشجویان با هر نوع سابقه تحصیلی می توانند در دانشگاه حضور یابند و در آنجا و پس از ترک تحصیلات پیروز شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1118

به "دانشگاه هایی که از شکاف طبقات اجتماعی رنج می برد ، از نخبه گرایی تا فقر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه هایی که از شکاف طبقات اجتماعی رنج می برد ، از نخبه گرایی تا فقر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید