درخشش دیو و ماه پیشونی در بازار مکاره نمایش خانگی ، مخاطب خود را از دست نداد

به گزارش تور آلمان ارزان، سریال کودک دیو و ماه پیشونی بعد از عرضه 15 قسمت، درحالی به خاتمه رسید که تقریبا توانست در طول مدت پخش، مخاطبان کودک و نوجوان را حفظ کند.

درخشش دیو و ماه پیشونی در بازار مکاره نمایش خانگی ، مخاطب خود را از دست نداد

به گزارش خبرنگاران، ویژگی اصلی سریال دیو و ماه پیشونی، فراوری منطبق بر الگوهای ژانر فانتزی کودک است؛ عنصری که در بسکمک از ساخته های اخیر کودک وجود ندارد و سازندگان، بیشتر در پی فراوری درباره بچه ها هستند و برای همین است که نمی توانند برای بچه ها، فیلم یا سریال بسازند.

حسین قناعت کارگردان سریال دیو و ماه پیشونی در تعامل با برادران کمک و تیم فراوری سریال سعی نمود عناصر مطلوب برای گونه فانتزی بچه هاه را عینا در داستان پردازی قسمت های پانزده گانه سریال، متجلی کند. ایجاد فضای بصری خوش رنگ و لعاب، استفاده از تیم زبده تصویرسازی های رایانه ای، تعدد لوکیشن های متفاوت، داستانک هایی که هر کدام می توانست زمینه ساز فراوری یک فیلم مجزا باشد و در کنار اینها، به کارگیری شماری از بازیگران قدیمی و تازه در کنار هم، از برگ های برنده سریال بود.

آغاز سریال دیو و ماه پیشونی با گره افکنی مجذوب نماینده و تخیل محور جهت قرارگیری مخاطب کودک و نوجوان در رویاهای کودکی و ادامه سریال با قرار دادن کاراکتر اصلی در ماجراهایی مختلف و شکل دادن به ذهنیت مخاطب با افسانه و متل و در نهایت، سرانجام بندی شاد و شاد نماینده، از این سریال، محصول موجهی ساخت که می تواند حتی در آینده، در شبکه های تلویزیونی نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

یکی از وجوه افتراق سریال با نمونه های مشابه، قرار دادن بار آموزشی در خلال داستان گویی بود. تیم فراوری، فارغ از شعارزدگی مرسوم، هم شاهنامه فردوسی را به بچه ها معرفی کرد و هم از حافظ، سعدی، رستم، تهمینه و اسفندیار و... گفت. استفاده مناسب از موسیقی در سریال و قرارگیری آرش قاسمی به عنوان آهنگسازی مسلط به سازهای ایرانی و اروپایی سبب شد نوعی موسیقی مهیج بچه هاه تلفیقی را در قسمت های مختلف سریال بشنویم؛ به گونه ای که شاید بتوان قطعات موسیقی را در قالب آلبومی مجزا هم به بازار ارائه داد.

همه اینها را که کنار بگذاریم، سریال دیو و ماه پیشونی سریالی است که در بازار مکاره سریال های پلتفرم ها که مملو از عناصر سریال های کشورهای همسایه است، توانست محصولی پاکیزه برای مخاطب کودک و خانواده ها باشد. جای این امیدواری وجود دارد که تجربه فراوری چنین سریال های سالمی برای بچه ها، الگویی باشد برای پلتفرم ها که در آینده همچنان بر روی فراوری چنین سریال هایی برای بچه ها سرمایه گذاشته و لااقل در هر فصل سال، یک سریال کودک مطلوب برای بچه ها ارائه نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 خرداد 1402 بروزرسانی: 30 خرداد 1402 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 2477

به "درخشش دیو و ماه پیشونی در بازار مکاره نمایش خانگی ، مخاطب خود را از دست نداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخشش دیو و ماه پیشونی در بازار مکاره نمایش خانگی ، مخاطب خود را از دست نداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید