علت ایران پیروز به فراوری اپلیکیشنی برای پرداخت های گردشگران خارجی شد

به گزارش تور آلمان ارزان، استارتاپ علت ایران مستقر در کارخانه نوآوری آزادی پیروز به طراحی و ارائه اپلیکیشنی برای تسهیل در خرید ها و پرداخت های ارزی گردشگران خارجی در ایران شده است.

علت ایران پیروز به فراوری اپلیکیشنی برای پرداخت های گردشگران خارجی شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، یاسر الخیرو بنیانگذار استارتاپ علت ایران می گوید ایده اولیه شکل گیری استارتاپ علت ایران برای اسکان توریستان خارجی در داخل ایران بود، زیرا وقتی توریستی وارد یکی از فرودگاه های بین المللی کشور می گردد با مشکل اسکان روبرو است.

او ادامه داد: مشکل اسکان از جایی شروع می گردد که توریست خارجی قبل از ورود به ایران، کشورمان را خوب نمی شناسد و حتی در جا هایی که شناخت خوبی هم از ایران دارد، اطلاعاتی از موجودی محل های اسکان و بستر مناسب برای رزرو وجود ندارد؛ بنابراین ما برای یاری به اسکان این افراد وارد کار شدیم و بعد از ارائه راهکاری برای اسکان، در پی رفع مشکل پرداخت هزینه اسکان حرکت کردیم.

الخیرو اضافه نمود: یکی دیگر از مسائل، عدم شناخت مشتری خارجی از پلتفرم های پرداخت داخلی در ایران بود. بعلاوه حتی اگر این شناخت و اعتماد از طرف مشتری خارجی وجود داشت، پلتفرم های داخلی امکان خدمات رسانی به مشترکان خارجی را نداشتند و یکی از مسائل بزرگ، محدودیت های مختلف در زمینه توریست کارت ها در کشور بود.

بنیانگذار استارتاپ علت ایران تاکید نمود: ایده اولیه ما یاری به پرداخت هزینه های توریستان خارجی در ایران بود. ما می خواهیم با قرار گرفتن بین عرضه نماینده و تقاضا نماینده خدمات، زمینه پرداخت امن هزینه خدمات را مهیا کنیم.

او تاکید نمود: خوشبختانه بازار توریستی در ایران از ظرفیت های فراوانی بهره مند است، اما هزینه های جاری در این بازار بیشتر به صورت آفلاین پرداخته می گردد. حتی در زمینه رزرو های آنلاین نیز در بسیاری از موارد بعد از ثبت رزرو به وسیله توریست خارجی، اپراتور داخلی این کار را به صورت آفلاین تایید می نماید. به همین علت است که بعضی مواقع با وجود رزرو های آنلاین، توریست خارجی با ظرفیت تکمیل محل اسکان روبرو می گردد.

دو اپلیکیشن استارتاپ علت ایران به رشد صنعت توریستی یاری می نماید

بنیانگذار استارتاپ علت ایران گفت: در حال حاضر ما دو اپلیکیشن برای ارائه خدمات به توریستان خارجی داریم. اولین اپلیکیشن، علت ایران یا راهنمای ایران (ایران گاید) است که اپلیکیشنی کاملاً رایگان برای یاری به شناخت ایران می باشد. ما بعلاوه در پی ایجاد اولین شبکه اجتماعی عرب زبان برای معرفی ایران به توریستان عرب هستیم. در این شبکه اجتماعی، توریستان عرب تجربه خود از حضور در کشورمان را برای دیگران به اشتراک می گذارند.

الخیرو توضیح داد: دومین اپلیکیشنی که محصول اصلی ماست و بیشتر تمرکزمان روی آن می باشد، اپلیکیشن TOMAN CASH است. TOMAN CASH پلتفرمی برای پرداخت انواع هزینه های توریستان خارجی می باشد. این اپلیکیشن به توریستان خارجی به ویژه توریستان عرب زبان یاری می نماید که قبل از سفر به ایران با شارژ آن بتوانند هزینه های خود را در داخل کشور پرداخت نمایند.

او با اشاره به خدمات ارائه شده در این اپلیکشن گفت: در حال حاضر 9 سرویس اصلی در این اپلیکیشن ارائه می گردد و در پی افزایش خدمات ارائه شده در این پلتفرم هستیم تا بتوانیم احتیاج های کامل یک توریست در داخل ایران را رفع کنیم تا توریست خارجی دچار هیچ مسئله ای برای پرداخت های خود در داخل کشور نگردد.

رونق توریستی ایران هدف علت ایران از ارائه خدمات

بنیانگذار استارتاپ علت ایران گفت: کاری که ما انجام می دهیم به ورود توریست بیشتر به ایران یاری می نماید. استفاده از این پلتفرم بعلاوه به فروش بیشتر در داخل ایران منجر می گردد، زیرا توریستی که بدون استفاده از اپلیکیشن TOMAN CASH وارد ایران می گردد، حجم کمتری از مبادلات خرید و فروش را انجام می دهد.

الخیرو ادامه داد: با استفاده از این اپلیکیشن، کار خرید و فروش راحت تر می گردد و توریست خارجی با یکی از بزرگترین مسائل یعنی عدم درج قیمت و معین نبودن هزینه خدمات روبرو نیست و ما قیمت های واقعی را به آن ها ارائه می دهیم.

او اضافه نمود: ارائه این خدمات باعث می گردد توریست خارجی سفر های بیشتری به ایران داشته باشد و در این سفر ها خرید های بیشتری نیز انجام دهد، بعلاوه اطمینان بیشتری نیز شکل می گیرد. بعلاوه در این دو اپلیکیشن ما مکان های متنوع تری نیز از کشور به توریست معرفی می کنیم تا یک توریست در منطقه ها خاصی از کشور نماند. ما سعی داریم منطقه ها دیدنی توریستی و بازار های فروش بهتر و بیشتری را به توریستان خارجی معرفی کنیم.

جهت دهی و شتابدهی درست بزرگترین خدمت پارک فناوری پردیس به استارتاپ های نوپاست

بنیانگذار استارتاپ علت ایران گفت: ما با حضور در شرکت هم آوا و آی فینک کارمان را شروع کردیم، زیرا هر استارتاپ نوپایی در شروع کار احتیاج به حمایت های خاصی دارد. ذات کار استارتاپی به گونه ای است که شما می خواهید مسئله ای را جوری هر کنید که تا کنون کسی اینگونه حل نکرده است، همین مسئله شما را با چالش های نو روبرو می نماید که برای حل آن احتیاجمند حمایت های مختلف حقوقی، اقتصادی و علمی هستید.

الخیرو ادامه داد: ما در پارک فناوری پردیس به این خدمات دسترسی مناسبی داشتیم. در واقع مدیریت هزینه ها و یاری به کاهش هزینه ها، بزرگترین حمایت پارک فناوری پردیس برای به نتیجه رسیدن فعالیت استارتاپ ما بود. ما در محیطی قرار گرفتیم که به استارتاپ های مختلفی دسترسی داشتیم و تبادل تجربیات و خدمات آن ها به ما برای رشد سریع تر یاری های زیادی کرد. ما در ابتدای جهت با آموزش ها، منتورینگ و خدمات دیگر به وسیله هم آوا، شرکت خدمات انفورماتیک و آی فینک قدم های بسیار خوبی برداشتیم.

او تاکید نمود: مشاوره های خوب افرادی که در انجام کار های مشابه تجربیات خوبی دارند، موضوع دیگری است که در پارک های فناوری، نظیر پارک فناوری پردیس و شتاب دهنده های بزرگ، برای استارتاپ ها قابل دسترسی است. برنامه های شتابدهی در واقع در ابتدای کار جهت و سمت و سوی کار برای دستیابی به پیروزیت را آموزش می دهند و پس از آن است که یک استارتاپ برای دستیابی به پیروزیت شتاب می گیرد.

الخیرو توضیح داد: نکته اصلی اینجاست که اگر یک استارت آپ در جهت اشتباه قرار بگیرد، بازگشت به نقطه اول بسیار سخت است. یاری و حمایت هم آوا، شرکت خدمات انفورماتیک و پارک فناوری پردیس به استارتاپ هایی نظیر ما همین جهت دهی درست و بعد از آن شتابدهی برای رسیدن به پیروزیت است.

بنیانگذار علت ایران در سرانجام با اشاره پیروزیت های کسب شده به وسیله این استارتاپ گفت: ما در اولین قدم تاسیس استارتاپ علت ایران و اپلیکیشن TOMAN CASH در آوردگاه آی فینک شرکت کردیم در آن برنامه به عنوان اپلیکیشن و استارتاپ اول انتخاب شدیم. بعلاوه در رویداد پژوهشگاه میراث فرهنگی به نام پاتوق، پیروز به کسب مقام دوم و دریافت حمایت های پژوهشگاه شدیم. در پنجمین کنگره بین المللی سلامت کشور های اسلامی نیز به عنوان استارتاپ برتر معرفی شدیم و اخیراً نیز در نمایشگاه تراکنش نیز شرکت کردیم و به عنوان استارتاپ منتخب این نمایشگاه انتخاب شدیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 تیر 1401 بروزرسانی: 22 تیر 1401 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 2306

به "علت ایران پیروز به فراوری اپلیکیشنی برای پرداخت های گردشگران خارجی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت ایران پیروز به فراوری اپلیکیشنی برای پرداخت های گردشگران خارجی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید