فرایند خلق مجسمه های سنتی زیمبابوه ای

به گزارش تور آلمان ارزان، دومنیک بنهورا خالق مجسمه های سنتی زیمبابوه ای از نوجوانی قدم در این راه هنری گذاشت و حالا پس از 4 دهه آثارش به شهرت جهانی رسیدند.

فرایند خلق مجسمه های سنتی زیمبابوه ای

به گزارش خبرنگاران، ایسنا به نقل از رویترز نوشت: بنهورا که در سال 1968 در خانواده ای روستایی و در یکی از دهکده های نزدیک هراره متولد شده، اکنون به یک هنرمند تحسین شده جهانی و صاحب سبک تبدیل شده است.

  • مجله هنرهای تجسمی

مجسمه سازان سنتی زیبمبابوه ای از ابزارهای ابتدایی برای حکاکی کردن و تراشیدن تخته سنگ های عظیم چند تنی برای خلق یک اثر هنری استفاده می نمایند و مضامین سنتی آفریقایی همچون مادرانگی در دو نوع رئال و انتزاعی به تصویر می کشند که اغلب مورد توجه مدیران و گالری داران غربی می گردد.

بهورا نیز هنر خلق مجسمه های سنتی را از سایر هنرمندان این عرصه آموخت، اما پس مدت کوتاهی خود به یکی از چهره های برجسته این عرصه تبدیل شد.

او در گفت و گویی با رویترز اعلام کرد: هنر من گرامیداشت زندگی است و آثار هنری خود را از زندگی روزانه ام الهام می گیرم.

هنر بهورا او را از فقر نجات داد و به خانوده او شانس دوباره زندگی داد. او در سن 23 سالگی نخستین خانه خود را در یکی از شهرهای نزدیک هراره ـ پایتخت زیمبابوه ـ خریداری کرد.

او اکنون نمایشگاه های دائمی از آثار خود در آتلانتا، کلورادو، موزه ویکتوریا در ملبورن و سیه نا در ایتالیا برگزار نموده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1054

به "فرایند خلق مجسمه های سنتی زیمبابوه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرایند خلق مجسمه های سنتی زیمبابوه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید