ریزش دوباره قیمت لیر در ایران

به گزارش تور آلمان ارزان، به گزارش مه شو، لیر ترکیه در سه سال گذشته نوسانات چشمگیری را تجربه نموده است و در سال 2021 میلادی نیز این نوسانات به اوج خود رسید.

ریزش دوباره قیمت لیر در ایران

قیمت لیر ترکیه در نواسانات زیادی است. در هفته اخیر برای بار چندم قیمت لیر ترکیه با کاهش رو به رو بوده است.در هفته گذشته قیمت لیر به زیر 2 هزار تومن رسید. در حال حاضر سرمایه گذاران ترکیه با کاهش قیمت لیر خشمگین هستند. در ادامه قیمت روز لیر را می خوانیم.

لیر ترکیه در حالی سال 2021 را به خاتمه برد که در بازارهای جهانی و در برابر دلار آمریکا 44 درصد از ارزش خود را از دست داده بود و در بازار تهران نیز هر لیر ترکیه در یک سال گذشته بیش از هزار تومان کاهش قیمت را تجربه کرد.

در یک ماه اخیر قیمت لیر در بازار تهران 350 تومان افزایش یافت اما در یک هفته اخیر ارزش این ارز 10 تومان کاهش داشته است.

هر لیر ترکیه در حال حاضر در بازار تهران 2 هزار و 50 تومان قیمت خورده است.

لازم به ذکر است که قیمت لیر پس از افشای برنامه های اردوغان به شدت افزایش یافت و از پایین ترین سطح 18.36 در برابر دلار آمریکا به حدود 11 رسید؛ با این حال، از آن موقع تا کنون نرخ برابری آن بازهم کاهش یافته است.

با در نظر گرفتن تورمی که در ماه دسامبر روی نرخ رسمی 36 درصد قرار داشت، کاهش نرخ ها، نرخ بهره واقعی کشور را به منفی 22 درصد رساند. این امر سرمایه گذاران را از پس انداز لیر منصرف نموده و فشار زیادی را بر این ارز وارد نموده است که سال گذشته حدود 44 درصد از ارزش خود را در برابر دلار از دست داد.

منبع: رکنا
انتشار: 3 فروردین 1401 بروزرسانی: 3 فروردین 1401 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 2212

به "ریزش دوباره قیمت لیر در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریزش دوباره قیمت لیر در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید