سایه سنگین تعطیلی دولت آمریکا بر نشست اپک در اندونزی

به گزارش تور آلمان ارزان، خبرنگاران: عدم حضور رئیس جمهور آمریکا در نشست سال جاری اپک به علت تعطیلی دولت این کشور نگرانی های زیادی را در مورد دستیابی به اهداف معین شده در اجلاس کشورهای آسیا اقیانوسیه در اندونزی به وجود آورده است.

سایه سنگین تعطیلی دولت آمریکا بر نشست اپک در اندونزی

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ دولت آمریکا برای نخستین بار در 17 سال اخیر تعطیل شده و صدها هزار کارمند فدرال خانه نشین شده اند. وزیر بازرگانی آمریکا نیز هشدار داد، تعطیلی دولت آمریکا تنها به نهادهای دولتی ضرر و زیان وارد نخواهد نمود و شرکت های بزرگ آمریکایی نیز از این مساله متضرر می شوند. وزیر بازرگانی آمریکا در حاشیه نشست اپک در جزیره بالی اندونزی در جمع خبرنگاران توضیح داد، تعطیلی دولت آمریکا چیز خوبی برای فضای کسب و کار در آمریکا نیست. این مساله برای اقتصاد آمریکا نیز خوب نیست.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا مجبور شده در واشنگتن بماند و جان کری وزیر خارجه را به جای خود برای شرکت در نشست اپک به اندونزی فرستاده است.

وزیر بازرگانی آمریکا اضافه کرد، من امیدوارم بحران تعطیلی دولت آمریکا هر چه سریعتر حل و فصل گردد چرا که این مساله تاثیر منفی زیادی بر فعالیت های تجاری و بازرگانی آمریکا خواهد داشت.

جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز روز گذشته هشدار داد، اگر بحران تعطیلی دولت آمریکا هر چه زودتر به خاتمه نرسد این مساله صندلی سیاسی و دیپلماتیک این کشور در خارج از مرزها را تضعیف خواهد نمود.

تعطیلی دولت آمریکا همچنین موجب شد تا اوباما سفر 4 روزه خود به کشورهای آسیایی را لغو کند. نخست وزیر سنگاپور نیز در واکنش به عدم حضور اوباما در نشست سال جاری اپک گفت، حضور نیافتن رئیس جمهور آمریکا در این نشست ما را ناامید نموده است.

رئیس جمهور شیلی نیز ضمن انتقاد از عملکرد سیاستمداران آمریکایی تاکید نمود، آمریکا باید به روش بهتری با مسائل و چالش های اقتصادی خود مقابله کند، روش قبلی سیاستمداران آمریکایی منجر به تعطیلی دولت شده است.

رئیس جمهور فیلیپین نیز در این باره تاکید نمود، آمریکا بزرگترین اقتصاد دنیا است و هرچه که در این کشور اتفاق بیفتد بر همه ما تاثیر منفی خواهد گذاشت. اقتصاد دنیای در شرایطی نیست که بتواند شوک های شدید و ناگهانی را تحمل کند.

منبع: تسنیم
انتشار: 9 مهر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 504

به "سایه سنگین تعطیلی دولت آمریکا بر نشست اپک در اندونزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سایه سنگین تعطیلی دولت آمریکا بر نشست اپک در اندونزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید