سخن گفتن از بحران مالی چین خیلی زود است

به گزارش تور آلمان ارزان، خبرنگاران: یک مقام صندوق بین المللی با پیش بینی کاهش رشد مالی چین به 6.8 درصد در امسال گفت: هنوز صحبت در خصوص بحران چین خیلی زود است.

سخن گفتن از بحران مالی چین خیلی زود است

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، یک مدیر اجرایی صندوق بین المللی پول گفت که سیاست های مالی چین در سال های اخیر هزینه های سنگینی برای دولت این کشور به همراه داشته و ضروری است تعدیل های لازم در خصوص آن صورت پذیرد، اما هنوز صحبت در خصوص بحران چین خیلی زود است.

وی اضافه نمود: کاهش رشد مالی چین و سقوط شدید بازار سهام آن علامتی برای وقوع بحران نیست اما بیانگر آن است که دومین اقتصاد بزرگ دنیا نیازمند تعدیل است.

شواهد جدید حاکی از کاهش رشد چین روز آدینه ضربه شدیدی بر بازارهای سهام وارد نمود و باعث شد سهام وال استریت شدیدترین سقوط یک روزه خود را طی چهار سال اخیر تجربه کند.

کارلو کوتارلی مدیر اجرایی صندوق بین المللی پول در کشورهای ایتالیا و یونان طی کنفرانس مطبوعاتی گفت: سیاست های مالی چین در سال های اخیر هزینه های سنگینی به همراه داشته و ضروری است تعدیل های لازم در خصوص آن صورت پذیرد، اما هنوز صحبت در خصوص بحران چین خیلی زود است.

وی در ادامه اظهار کرد: صندوق بین المللی پول رشد 6.8 درصدی برای چین در سال 2015 پیش بینی نموده است که البته این میزان رشد کمتر از رشد 7.4 درصدی سال 2 14 می باشد.

وی همچنین اضافه نمود: رشد مالی چین رو به کاهش است اما این اتفاق کاملا طبیعی است، آنچه طی روزهای اخیر اتفاق افتاده است شوکی در بازارهای مالی به حساب می آید که امری طبیعی است. بازارهای سهام چین از اواسط سال تا کنون بیش از سی درصد افت داشته است. در نتیجه تعداد زیادی از داده های مالی ضعیف، هفته گذشته پکن طی حرکتی ناگهانی ارزش یوان خود را کاهش داد.

براساس این گزارش کارلو کوتارلی گفت که صندق بین المللی پول میخواهد طی ماه های آینده با مقامات چین حول این موضوع به گفت و گو بنشیند.

XV

منبع: تسنیم
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 827

به "سخن گفتن از بحران مالی چین خیلی زود است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخن گفتن از بحران مالی چین خیلی زود است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید