سفر مقام ارشد امنیتی چین به ایران برای گسترش همکاری ها در زمینه مقابله با تروریسم

به گزارش تور آلمان ارزان، خبرنگاران: وزارت خارجه چین امروز سه شنبه خاطرنشان کرد که یک مقام ارشد امنیتی این کشور برای پیشبرد همکاری با ایران در زمینه مقابله با تروریسم به تهران سفر نموده است.

سفر مقام ارشد امنیتی چین به ایران برای گسترش همکاری ها در زمینه مقابله با تروریسم

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز ، وزارت خارجه چین در حالی از سفر یک مقام ارشد امنیت داخلی این کشور به ایران خبر داده است که پکن به دنبال برقراری ثبات در سین کیانگ است.

بر اساس این گزارش پکن اعلام نموده است که با تهدید ناشی از اقدامات شبه نظامیان در سین کیانگ در غرب چین روبرو است. در دو سال گذشته صدها نفر بر اثر خشونت های این منطقه کشته شده اند.

وزارت خارجه چین اضافه نمود: منگ جیان ژو که کوشش های چین برای مقابله با تروریسم را راهنمایی می نماید، در سفر خود طی روزهای 15 تا 17 نوامبر (23 تا 26 آبان) به تهران با مقام های ایرانی از جمله اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور دیدار و تبادل نظر نموده است.

در بیانیه وزارت خارجه چین آمده است: دو طرف به توافقات مهمی در زمینه گسترش و تعمیق همکاری های دو جانبه به خصوص در زمینه همکاری های امنیتی و اجرای قانون دست یافته اند.

وزارت خارجه چین به نقل از منگ اضافه نمود: چین و ایران منافع گسترده مشترکی در زمینه مقابله با تروریسم دارند و چین مایل است تا همکاری بیشتری با ایران داشته باشد و نقشی سازنده در تامین منافع امنیتی و ارتقای صلح و آرامش و ثبات در منطقه داشته باشد.

چین روابط سیاسی و مالی نزدیکی با ایران دارد و خریدار عمده نفت ایران به شمار می رود. ماه گذشته نیز وزیر دفاع چین تاکید نمود که پکن خواهان همکاری نزدیک تر نظامی با ایران است.

منبع: تسنیم
انتشار: 1 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 731

به "سفر مقام ارشد امنیتی چین به ایران برای گسترش همکاری ها در زمینه مقابله با تروریسم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر مقام ارشد امنیتی چین به ایران برای گسترش همکاری ها در زمینه مقابله با تروریسم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید