شفق در تهران می درخشد

به گزارش تور آلمان ارزان، محمدتقی حق بین، مدیر خانه کتاب شفق در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران ، با اشاره به تعطیلی این مجموعه از چهار روز قبل در منطقه سعادت آباد، گفت: از فروردین ماه که مالک گفت باید ملک را تخلیه کنیم در پی فضای مناسبی برای کتابفروشی بودیم و توانستیم در خیابان ولیعصر و تقاطع زرتشت مکان مناسب را پیدا کنیم.

شفق در تهران می درخشد

وی با بیان اینکه مکان تازه کتابفروشی به مدت 15 سال در اختیار یک رستوران زنجیره ای بود، اضافه کرد: نکته جالب اینجا است که گاهی شنیده می شود که کتابفروشی ها، رستوران یا کافی شاپ شده است درحالی که این بار یک رستوران به کتابفروشی تبدیل شد.

حق بین با بیان اینکه این مکان با متراژ 370 مترمربع فضای خوبی برای کتابفروشی است، عنوان کرد: مقدمات آماده سازی و تجهیز خانه کتاب شفق آغاز شده و در تلاشیم تا پایان تیرماه افتتاحیه دوباره این مجموعه را در کنار کتاب دوستان جشن بگیریم.

وی در ادامه صحبت های خود بر لزوم توجه به نسل تازه کتابفروشی ها ازسوی دولت تاکید کرد و گفت: دولت باید با در نظر گرفتن تسهیلات ویژه برای کتابفروشی های نوپا شرایط ادامه فعالیت آن ها را فراهم کند و به نوعی مراقب حیات آن ها باشد، در این حوزه پیگیر قانون حمایت از موسسات فرهنگی در زمینه هزینه های جاری آن ها مثل آب، برق و گاز باشد.

حق بین تاکید کرد: نسل قدیم کتابفروشان همه مالک فروشگاه های خود هستند و چالش های کمتری نسبت به کتابفروشی های نسل تازه که اجاره بها پرداخت می کنند، دارند؛ بنابراین معتقدم که باید حمایت های لازم از آن ها انجام شود.

وی همچنین از اضافه کرده شدن حدود 5 هزار مترمربع فضای کتابفروشی در سال جاری به ویترین کتابفروشی های سراسر کشور به همت گروهی از فعالان بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش ایبنا، خانه کتاب شفق پس از 7 سال فعالیت در منطقه سعادت آباد چهار روز قبل به درخواست مالک ساختمان تخلیه و تعطیل شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 1 تیر 1402 بروزرسانی: 1 تیر 1402 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 2478

به "شفق در تهران می درخشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شفق در تهران می درخشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید