شکار عجیب ترین حیوان دنیا

به گزارش تور آلمان ارزان، حوادث خبرنگاران : صید یک ماهیگیر گربه ماهی بسیار نادر زرد رنگ بوده است.

شکار عجیب ترین حیوان دنیا

یک ماهیگیر با صید عجیب ترین گربه ماهی سوژه رسانه ها شد.

به گزارش خبرنگاران، ماهیگیر حرفه ای هلندی پس از آنکه یک گربه ماهی بسیار نادر زرد رنگ را صید کرد شگفت زده شد. بنا به گزارش دیلی استار، مارتین گلاتز، با برادر دوقلوی خود اُلیور در حال صید ماهی در یک دریاچه بود که این ماهی عجیب را صید کرد. بنا به این گزارش این گونه های بزرگ، بومی دریاچه ها و رودخانه های سراسر اروپا هستند که وزن آن ها به 130 کیلوگرم می رسد. با این حال این نوع ماهی ها در صورت رشد کامل می توانند تا 2.7 متر رشد داشته باشند.

مارتین پس از صید این ماهی و ثبت چند عکس، بار دیگر آن را به داخل آب دریاچه انداخت. او در این باره گفت: من هرگز تا به حال چنین گربه ماهی ای را ندیده بودم و هنوز تحت تاثیر رنگ آن هستم.

ناهنجاری ژنتیکی گربه ماهی نادر

ماهی ای که مارتین صید کرد مبتلا به لیوسیسم (Leucism) یک ناهنجاری ژنتیکی نادر بود که منجر به کاهش رنگدانه های پوست و مو و در نتیجه تبدیل رنگ ماهی به رنگ زرد روشن شده بود. این ناهنجاری با آلبینیسم یا زالی فرق دارد، زیرا رنگ چشم تحت تاثیر این اختلال قرار نمی گیرد. این حیوانات به علت تغییر رنگ شدید و روشن شدن پوست به راحتی برای شکارچیان قابل مشاهده هستند، چون امکان مخفی شدن و زندگی در طبیعت برای آن ها سخت می گردد.

لازم به ذکر است؛ گربه ماهی ها بزرگترین گونه های ماهی هستند که در آب های شیرین سراسر دنیا زندگی می نمایند.

منبع: رکنا
انتشار: 22 تیر 1401 بروزرسانی: 22 تیر 1401 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 2307

به "شکار عجیب ترین حیوان دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکار عجیب ترین حیوان دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید