غذاهای ممنوعه قبل از پرواز (بخش دوم)

به گزارش تور آلمان ارزان، از صرف این غذاها قبل از پرواز پرهیز نمائید

اضطراب پیش از پرواز که به واسطه عواملی چون صف های طویل تحویل چمدان، باجه های کنترل و بازرسی و جیغ و هیاهوی بچه ها دامن زده می زند نباید سبب شود که در سفرها مدام در دستشویی هواپیما به سر ببرید. خوردن غذاهای نامناسب قبل از پرواز دست کمی از تماشای فیلم های ترسناک سقوط هواپیما یا ستیز با همسایگان فضایی ندارد با خبرنگاران همراه باشید تا به معرفی برخی از غذاها و خوراکی های ممنوهخ در پرواز بپردازیم.

غذاهای ممنوعه قبل از پرواز (بخش دوم)

. نوشابه گازدار

به هنگام پرواز، بخصوص در مسافرت های طولانی مدت، اگر خود را مانند یک ورزشکار قهرمان تصور کنید به خود برای مقابله با نیروی کم شدن آب بدن، کسل شدن، بی ادبانه رفتار کردن با خدمه پرواز کمک زیادی کرده اید. آیا می توانید مانند یک ورزشکار رشته های دو، شنا و دوچرخه سوای از مصرف پپسی خودداری کنید؟ شما باید به جایگاه اول دست بیابید و آشامیدن نوشابه های گازدار باعث نفخ و انقضابات روده می شود که دو دشمن اصلی ورزشکاران بزرگ محسوب می شوند. در ادامه باز هم به شما یادآور می شویم که از مصرف غذاهایی که باعث ایجاد سوء هاضمه و نفخ می شوند و ظرفیت ایجاد آزار و اذیت برای خودتان و همسفرانتان را دارند خودداری نمایید.

. سایر موارد

طی تحقیقی که در مجله ساینس (Science) منتشر شد محققان پیشنهاد کردند که عدم خوردن و آشامیدن یا به نوعی روزه گرفتن 16 ساعت قبل از پرواز های طولانی به شما برای فائق آمدن بر جت زدگی کمک زیادی می کند. یک تحقیق مختصر و مفید: معمولا نور عاملی است که ساعت درونی بدن ما درخصوص کنترل زمان غذا خوردن و خوابیدن را به کار می اندازد. اما بنابر مطالعات اجرا شده، یک ساعت ثانویه در بدن ما وجود دارد که برای اعلم احساس گرسنگی و کم شدن ذخیره غذایی بدن بر ساعت اصلی پیش دستی می کند. بنابراین محققان بر این باورند که ما باید بتوانیم بواسطه دستکاری این ساعت ثانویه که بر حس گرسنگی پایدار است، به سرعت خود را با تغییرات منطقه زمانی هماهنگ کنیم. در واقع اگر شما کاری کنید که بدنتان احساس گرسنگی کند می توانید با هوشکمک آن را با زمان شام در مقصد نو هماهنگ کرده و ساعت نوری بدنتان را در این فرآیند بازتنظیم نمایید.

البته باید تاکید کنیم که این تحقیقات روی موش های آزمایشگاهی اجرا شده و اثر آن روی انسان هنوز آزمایش نشده است. اما مسافرانی که دوست ندارند در ساعت 6 بعدازظهر از پا بیافتند و انرژی شان را از دست بدهند بهتر است که این یافته های تحقیقاتی را امتحان کنند. برای آشنایی با راهکارهای بیشتر به مقاله ما با عنوان نحوه فائق آمدن بر جت زدگی مراجعه کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 29 خرداد 1401 بروزرسانی: 29 خرداد 1401 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 2286

به "غذاهای ممنوعه قبل از پرواز (بخش دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذاهای ممنوعه قبل از پرواز (بخش دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید