فستیوال های عجیب اسپانیا

به گزارش تور آلمان ارزان، آشنایی با فستیوال های تماشایی در اسپانیا

هر سال در گوشه و کنار دنیا به مناسبت های مختلف، جشن ها و فستیوال هایی برگزار می گردد که قدمت برخی از آنها به صد ها و هزاران سال پیش باز می گردد، فستیوال هایی که ریشه در فرهنگ آن کشور دارد. یکی از کشورهایی که می توانید در آن به تماشای مراسم های عجیب و البته معروف بروید، اسپانیا است. کشوری که مردم آن علاقه بسیاری به شرکت در این جشن ها دارند، حتی اگر جانشان در خطر باشد. با خبرنگاران همراه باشید تا به معرفی چند فستیوال معروف اسپانیایی بپردازیم.

فستیوال های عجیب اسپانیا

جشن گوجه فرنگی

از دهه 1940 میلادی سال هاست که بسکمک از اسپانیایی ها آخرین چهارشنبه ماه آگوست را در شهری به نام بانول می گذرانند. در این روز چیزی حدود نه هزار اسپانیایی و چند هزار گردشگر خارجی به اینجا سفر می کنند تا به سمت هم گوجه فرنگی پرت کنند! مردم در این مراسم با لباس های روشن شرکت می کنند و هر کسی هم نخواهد شرکت کند با پرتاب گوجه فرنگی بیشتری روبرو می گردد! شاید باورتان نگردد اما در این روز سیلی از گوجه فرنگی در شهر راه می افتد، چیزی حدود صد تن گوجه! در انتهای مراسم با پمپ های فشار قوی آب، گوجه فرنگی ها از روی افراد پاک می شوند. در این فستیوال تا چشمتان کار کند گوجه فرنگی می بینید و گوجه فرنگی می خورید!

آتش بازی سنت جان

وقتی حرف از آتش بازی زده می گردد بسکمک از ما به یاد شب چهارشنبه صوری خودمان می افتیم که در آخرین چهارشنبه سال برگزار می گردد. در بیشتر روستاهای اسپانیا نیز جشن آتش بازی به نام سنت جان سالانه از روز 19 تا 24 ماه ژوئن برگزار می گردد. مردم با درست کردن شعله های بزرگ آتش و پریدن از آنها این سنت را جشن می گیرند.

فستیوال سن فرمین

بسکمک از ما وقتی حرف از گاو بازی به میان می آید به یاد اسپانیا می افتیم. این کشور یکی از معروف ترین فستیوال های دنیا به نام سن فرمین و یا همان گاو بازی را دارد. مراسمی که هر سال هزاران نفر از سرتاسر دنیا را در تاریخ 6 تا 14 ماه جولای به تماشای خود به شهر پامپلونا می کشاند. تاریخ جشن سن فرمین به چیزی حدود 400 سال پیش باز می گردد، جشنی که هر سال به مناسبت گرامی داشت یک مبلغ مذهبی برگزار می گردد. این مبلغ فردی به نام سن فرمین بود که از طریق رومی ها گردن زده شد و بدنش از طریق گاوی در شهر کشیده شد، در این بین زنی با لباس سفید به کمک او می رود. پوشیدن لباس سفید در این مراسم نیز یادگار مانده از این حرکت تحسین برانگیز آن زن است. هر سال با برگزاری این مراسم، مسابقات و جشن های دیگری در اینجا برگزار می گردد. مردم نیز برای روزها و ساعت ها در این منطقه جمع می شوند و به طبل زنی و شادی می پردازند تا چشم کار می کند لباس های قرمز و سفید دیده می گردد. در روزهای برگزاری جشن هر روز هشت صبح دوازده گاو و گوساله در انبوه جمعیت رها می گردد و مردم شروع به دویدن می کنند. در این مراسم هیجان بیش از آنچیزی است که فکرش را می کنید. مردم می دوند و گاوهای عصبانی به دنبالشان! برخی زمین می خورند و برخی نیز زیر پاهای گاو از سر و صورتشان مراقبت می کنند. با رسیدن گاو به استادیوم درها بسته می شوند تا گاوبازهای حرفه ای به زمین بیایند.

منبع: الی گشت
انتشار: 7 فروردین 1401 بروزرسانی: 7 فروردین 1401 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 2216

به "فستیوال های عجیب اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فستیوال های عجیب اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید