15 مکان زیبا در ژاپن که از وجود آن بی خبرید!

به گزارش تور آلمان ارزان، ژاپن مخلوطی عجیب از شهرهای بسیار مدرن و شلوغ و دهکده هایی کوچک است که در طول چند قرن کمتر تغییری در سبک زندگی در آنجا صورت پذیرفته است.

این کشور با توجه به ساختار شهری یادشده و منظره ها طبیعی گیرای خود، سرشار از مکان هایی است که می توانند هر بیننده ای را جادو نمایند. چشم اندازهای زیبای ژاپن که از قلعه های تاریخی تا دشت های زیبای گل را در بر می گیرند به قدری غیرعادی به نظر می رسند که انگار هر یک از کشوری دیگر به این کشور آورده شده اند. در ادامه به تعدادی از مکان های ویژه در کشور ژاپن می پردازیم که برای باور زیبایی آن ها تنها باید به صورت حضوری به آنجا بروید. پس با خبرنگاران همراه باشید.

15 مکان زیبا در ژاپن که از وجود آن بی خبرید!

شبه جزیره نوتو (Noto)

شبه جزیره نوتو که بخش هایی از شمال استان ایشاکاوا (Ishikawa) را در بر می گیرد، خانه یکی از زیباترین خطوط ساحلی در سراسر ژاپن است و در آن منظره ها دست نخورده طبیعی بسیار زیبایی وجود دارند. این منطقه علاوه بر زیبایی طبیعی خود، مکان های مناسبی برای ماهیگیری، شنا و حتی پیک نیک را در خود جای داده است. جمعیت این بخش کمتر از 30 هزار نفر است و بدون شک در این مکان می توان تجربه ای عالی از زندگی روستایی ژاپن را به دست آورد.

جزیره شیکوکو (Shikoku)

شیکوکو چهارمین جزیره بزرگ ژاپن است و در جنوب غربی جزیره اصلی هونشو (Honshu) قرار داشته و با یاری دو پل اصلی به آن متصل است. این منطقه بعلاوه به شدت تحت تاثیر راهب و شاعر باستانی ژاپنی به نام کوبودایشی (Kobo Daishi) واقع شده است و یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری در ژاپن به شمار میرود. این جزیره در کنار جاذبه های باستانی خود، دارای خط ساحلی بسیار زیبا، کوهستان های چشم نواز و رودخانه هایی خروشان است.

دره کیسو (Kiso)

دره کیسو پذیرای جاده ناکاسندو (Nakasendo) است که یکی از پنج بزرگراه به جای مانده از دوره ادو (Edo) است که ادو (همان توکیو) را به کیوتو متصل می سازد. مسافران در طول سالیان متوالی این راستا را به صورت پیاده طی می کردند و به همین علت نیز دره کیسو دهکده های باستانی زیادی دارد که مسافران در طول سال ها در آن ها به استراحت پرداخته و غذا می خورند و یا حتی یک شب در آن اقامت داشتند. هنوز هم می توان بخشی از این بزرگراه قدیمی را پیاده طی کرد که این بخش بین کوهستان ها بوده و از دل یک جنگل انبوه عبور می نماید. بعلاوه می توان در ملاقات از این منطقه به سراغ تماشا تعدادی از شهرهای کوچکی که به خوبی حال و هوای قدیمی خود را حفظ نموده اند رفت.

گرددوشیما (Shodoshima)

گرددوشیما دارای آب و هوایی معتدل و حس و حالی مدیترانه ای است. این منطقه میزبان تعدادی از زیباترین سواحل، خطوط ساحلی چشم نواز، اقامتگاه و حتی باغ های زیتون است. گرددوشیما به عنوان دومین جزیره بزرگ در دریای داخلی ستو (بخشی از اقیانوس که به داخل ژاپن نفوذ نموده و در میان خشکی های اصلی جای خوش نموده است) به شمار میرود و میزبان جشنواره هنرهای معاصر ستوچی تریناله (Setouchi Triennale) است. بعلاوه بقایایی از آثار جشنواره های قبلی نیز در بخش های مختلفی از این جزیره قرار داده شده اند.

باغ کن روکوئن (Kenrokuen)

این باغ یکی از سه منطقه زیبای ژاپن به شمار میرود و پر از پل های بسیار زیبا، راستاهای پیاده روی، خانه های درختی، درختان، گل ها و تعداد فراوانی از ویژگی های طراحی شده بر اساس فرهنگ است. باغ کن روکوئن زمانی باغ محوطه خارجی قلعه کانازاوا (Kanazawa) بود و در اواخر قرن 19 میلادی بود که دسترسی عمومی به آن ممکن شد. هر یک از فصل ها می توانند وجهه متفاوتی از زیبایی را در این باغ متصور شوند. در بهار می توان به تماشای زیبایی شکوفه های گیلاس نشسته و ریزش رنگارنگ برگ ها در پائیز نیز منظره منحصربه فرد خود را به این باغ می دهد.

قلعه ماتسوموتو (Matsumoto)

قلعه ماتسوموتو قدیمی ترین قلعه چوبی در کشور ژاپن به شمار میرود و بعلاوه یکی از معدود قلعه های چوبی اصیل به جای مانده در این کشور است. این قلعه در سال 1504 بنا شده و در اواخر قرن 16 و اوایل قرن 17 میلادی به شرایط فعلی خود ارتقا پیدا نموده است. این قلعه لقب کارساوجو (Karasujō) را به خود می بیند که به معنای قلعه کلاغ است و سه برجک اصلی سیاه و سفید در بنای اصلی آن بسیار مشهور هستند.

آبشار ناچی (Nachi)

آبشار ناچی بلندترین آبشار ژاپن است و در آن آب از ارتفاعی 133 متری به رودخانه خروشان زیر آن سقوط می نماید. این آبشار در بیشتر موارد زیر سایه توجه ویژه به مقبره های مشهور ناچی تایشا شینتو (Nachi Taisha Shinto) که گفته می گردد قدمتی 1400 ساله دارند، واقع شده است. این بنا با الهام گیری از آب ها در فرهنگ ژاپنی بنا شده است و یکی از چندین بنای مشهور قدیمی در اطراف این آبشار به شمار میرود.

راستا کوهستانی تاتیاما کوروبه (Tateyama Kurobe)

راستا کوهستانی تاتیاما کوروبه، شهر تویاما در استان تویاما (Toyama) را به دهکده اوماچی (Omachi) در استان ناگانو (Nagano) متصل می سازد. می توان حضور در این جاده را با روش های مختلف حمل ونقل تجربه کرد که شامل پیاده روی در راستاهای طناب کشی شده، سواری بر ترامواهای برقی و اتوبوس های برقی است که هر یک از آن ها دیدی منحصربه فرد ویژه را از کوهستان تاتیاما به مسافران نشان می دهند. تحسین برانگیزترین بخش این راستا نیز جاده بین بیجوداریا (Bijodaira) و مورودو (Murodo) است که هرساله در ماه های آوریل تا می، (اوایل بهار) کناره های آن با دیواره هایی 20 متری از جنس برف پوشانده می گردد.

دریاچه آبی

دریاچه آبی در استان هوکایدو (Hokkaido) که به نام آئوییکی (Aoiike) نیز شناخته می گردد، به خاطر داشتن رنگ آبی ویژه خود مشهور شده است. درختانی که از سطح آب این دریاچه بیرون زده اند نیز به ایجاد چشم انداز و افزایش حس فرازمینی این دریاچه دامن می زنند. این دریاچه مصنوعی به عنوان بخشی از یک سیستم ضد فرسایش زمین طراحی و ساخته شده است. این سیستم برای حفاظت از این منطقه در برابر جریان گل ولای که از کوهستان آتش فشانی توکاچی (Tokachi) به سوی آن سرازیر می گردد طراحی و پیاده سازی شده است. رنگ آبی وهم آور این دریاچه به واسطه مواد معدنی طبیعی موجود در خاک منطقه که در آب حل می شوند به وجود آمده است.

پارک ساحلی هیتاچی (Hitachi)

پارک ساحلی هیتاچی به دارا بودن دشت گل های کوچولوی چشم آبی (baby-blue) که با نام نموفولیس (nemophilas) نیز شناخته می گردد مشهور است. این گل ها در طول بهار در تمامی قسمت های این پارک شکفته می شوند. مساحت این پارک، 190 هکتار است و در آوریل هرسال، بیش از 4.5 میلیون گل تمامی سطح آن را می پوشانند. در طول پاییز، درختچه های گرد این پارک که سرده یا کوچیا نام دارند (kochia که در زبان انگلیسی با نام باسیا یا bassia شناخته می شوند) به رنگ قرمز روشن درمی آیند که موجب می گردد تا چشم اندازی به زیبایی چشم انداز بهاره برای این پارک به وجود بیاید.

گوکایاما (Gokayama)

گوکایاما یکی از مکان های ثبت شده در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو است که البته این سایت یونسکو، دهکده ای به نام شیراکاوا گو (Shirakawa-gō) در نزدیکی گوکایاما را نیز شامل می گردد. هر دو ناحیه یادشده به خاطر داشتن خانه های روستایی به سبک گاسشو زوکوری (gassho-zukuri) مشهور هستند. این خانه ها که قدمت آن ها به چند قرن می رسد دارای سقف های ویژه کاه گلی هستند که برای تحمل برف های سنگین طراحی شده اند. دسترسی به گوکایاما به نسبت شیراکاوا گو چندان آسان نیست و در نتیجه نیز این دهکده بسیار آرام تر و خلوت تر است.

تپه های شنی توتوری (Tottori)

تپه های شنی توتوری یکی از بخش های پارک ملی سانین کایگان (Sanin Kaigan) در استان توتوری است. این تپه ها که در مسافتی 16 کیلومتری در طول ساحل دریای ژاپن گسترده شده اند، بزرگ ترین نمونه های موجود در این کشور هستند. حرکت امواج و وزیدن باد موجب می گردد تا شکل این تپه ها دائما در حال تغییر باشد ولی عرض آن ها می تواند تا 2 کیلومتر باشد و ارتفاع آن ها نیز به 50 متر می رسد. در این منطقه شترسواران زیادی وجود دارند که موجب می گردد تا این ناحیه، حس و حال جادویی کویری به خود بگیرد.

جنگل بامبوی ساگانو (Sagano)

جنگل بامبوی ساگانو در آراشیاما (Arashiyama) واقع شده است که یکی از نواحی غربی در حاشیه شهر کیوتو (Kyoto) است. راستاهای پیاده روی در میان درختان بامبو طراحی شده اند و عبور نور از میان ساقه های سبز نی بامبو موجب ایجاد یک اثر مسحورکننده و جادویی در این مکان می گردد. این باغ بامبو هم برای زیبایی خاص خود مشهور است و هم صدای ویژه ای که به واسطه پیچیدن باد در میان ساقه های بامبو ایجاد می نماید، موجب معروفیت یافتن آن شده است.

باغ نیشینومارو (Nishinomaru)

نیشینومارو یک باغ دارای محوطه چمن کاری شده بسیار زیادی است که چشم اندازی منحصربه فرد از برج قلعه اوزاکا و دیواره های سنگی خندق آن را به بینندگان ارائه می نماید. این قلعه زمانی یک دژ غربی به حساب می آمده است و امروزه باغ با بیش از 600 درخت گیلاس و بیش از 95 گونه مختلف از گل زردآلو پوشیده شده است. این باغ یکی از منطقه ها محبوب برای به نظاره نشستن شکوفه دادن درختان گیلاس در بهار است و در فصل شکوفه دهی نیز در آن نورپردازی شبانه زیبایی انجام می گردد.

آتش فشان آئوگاشیما (Aogashima)

آئوگاشیما یک جزیره بسیار کوچک استوایی در دریای فیلیپین است که تحت نظارت دولت توکیو اداره می گردد. این جزیره دورافتاده ترین عضو مجمع الجزایر ایزو (Izu) بوده و خانه یک آتش فشان دو دهنه غول آسا است. این جزیره به خودی خود یک آتش فشان است و یک آتش فشان کوچک تر نیز در دل آن شکل گرفته است. آئوگاشیما با داشتن تنها 200 ساکن، کوچک ترین دهکده ژاپن به شمار میرود.

منبع: الی گشت
انتشار: 29 فروردین 1401 بروزرسانی: 29 فروردین 1401 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 2229

به "15 مکان زیبا در ژاپن که از وجود آن بی خبرید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 مکان زیبا در ژاپن که از وجود آن بی خبرید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید