قیمت ویلا در آگهی های خبرنگاران مازندران و گیلان (15 تا 25 شهریور)

به گزارش تور آلمان ارزان، بسیاری از شهروندان به منظور دور شدن از مشغله های کاری و دغدغه های روزمره شهری کوشش می نمایند که اوقات فراغت و استراحت خود را خارج از شهر محل سکونت و در منطقه ها خوش آب وهوا سپری نمایند. بسیاری از ساکنان تهرانی هم به علت نزدیکی به شهرهای شمالی کشور به این منطقه ها گرایش یافته اند. آن ها اغلب در پی این هستند که در روزهای پایانی هفته و ایام تعطیلات لحظات آرامی را در کنار خانواده و دوستان خود در استان های گیلان و مازندران سپری نمایند. به همین علت تقاضا برای خرید ویلا در این استان ها بسیار زیاد است. در این گزارش، قیمت ویلا در مازندران و گیلان را باتوجه به قیمت درج شده در آگهی های خبرنگاران در بازه زمانی 15 تا 25 شهریور آنالیز نموده ایم.

قیمت ویلا در آگهی های خبرنگاران مازندران و گیلان (15 تا 25 شهریور)

در نگاهی جامع به مقدار تقاضا برای خرید ویلا در استان های شمالی کشور، باتوجه به آمارها و داده های قیمتی منتشر شده در خبرنگاران، بعضی از شهرهای این مازندران و گیلان، تعداد آگهی های بیشتری داشته اند. در ادامه، میانه قیمت آگهی ویلاهای 2 تا 5 سال ساخت را در این شهرها تحلیل می کنیم.

قیمت ویلا در آگهی های خبرنگاران مازندران

بر اساس آگهی های ثبت شده در اپلیکیشن خبرنگاران در 10 روز رو به انتهای شهریورماه سال 1400 بیشترین میانه قیمت یک مترمربع ویلای 2 تا 5 سال ساخت متعلق به استان مازندران و شهر رامسر به مقدار 19 میلیون 591 هزار تومان و سپس شهر چالوس با 15 میلیون و 328 هزار تومان بوده است.

این در حالی است که شهر نور در آنالیز میانه قیمت یک مترمربع ویلای 2 تا 5 ساله در 10 روز گذشته، کمترین قیمت آگهی را به خود اختصاص داده و هر ویلا در این شهر به طور میانه با متری 5 میلیون و 26 هزار تومان آگهی رسیده است. پس از آن شهر آمل با متری 6 میلیون و 512 هزار تومان رتبه دوم مقرون به صرفه ترین شهر استان مازندران را در آگهی های خریدوفروش ویلا به خود اختصاص داده است.

در این میان در شهرهایی همانند نوشهر، تنکابن و بابلسر نیز بر حسب آگهی های خبرنگاران برای یک مترمربع ویلای با سن 2 تا 5 سال قیمت های میانهی عنوان شده است. متقاضیان با بودجه میانه می توانند در این شهرها اقدام به سرمایه گذاری و خرید ویلا نمایند.

آگهی های فروش ویلا در مازندران را اینجا ببینید

جدول میانه قیمت آگهی فروش ویلا در خبرنگاران مازندران (15 تا 25 شهریور 1400)

نام شهرمیانه قیمت یک مترمربع ویلا (تومان)
رامسر19,591,000
چالوس15,328,000
نوشهر14,142,000
تنکابن12,548,000
بابلسر9,176,000
محمودآباد7,504,000
آمل6,512,000
نور5,026,000

قیمت ویلا در آگهی های خبرنگاران گیلان

باتوجه به داده های قیمتی درج شده در بخش آگهی های خبرنگاران و دسته فروش ویلاهای 2 تا 5 ساله در روزهای 15 تا 25 شهریورماه 1400، قیمت های درج شده در شهرهای پرطرفدار خبرنگاران استان گیلان کمتر از مازندران بوده است. در گران قیمت ترین شهر استان گیلان یعنی بندر انزلی، میانه قیمت یک مترمربع ویلا کمتر از بیشتر شهرهای استان مازندران آگهی شد. افرادی که تمایل به سرمایه گذاری در گران ترین منطقه استان گیلان را دارند با بودجه مقبول تر می توانند در این منطقه اقدام به خریداری ویلا نمایند.

بر پایه داده های اپلیکیشن خبرنگاران در شهر زیبای بندر انزلی که به لحاظ شرایط ویژه مالی از معروفیت بسیاری برخوردار است، میانه قیمت آگهی یک مترمربع ویلای نسبتا نوساز با عمری بالغ بر 2 تا 5 سال در بازه 15 تا 25 شهریورماه 1400، حدود 12 میلیون و 617 هزار تومان بوده که این مقدار در مقایسه با سایر شهرهای استان گیلان چشمگیر است.

در مقابل شهر بندر انزلی، شهر صومعه سرا کمترین قیمت را به خود اختصاص داده و مالکان برای خرید ویلا در این شهر به طور میانه برای یک مترمربع ویلای شبه نوساز هزینه ای بالغ بر 3 میلیون و 895 هزار تومان را درخواست نموده اند. این میانه شهر صومعه سرا را به مقرون به صرفه ترین شهر استان گیلان در این گزارش تبدیل می نماید. به همین علت اگر شما هم قصد خرید ویلا در مقرون به صرفه ترین شهر استان گیلان را دارید بهتر است که توجه خود را به شهر صومعه سرا معطوف کنید.

بر مبنای داده های اپلیکیشن خبرنگاران شهرهایی همانند رشت و لاهیجان به لحاظ قیمتی بین شهر بندر انزلی به عنوان گران ترین شهر و صومعه سرا به عنوان مقرون به صرفه ترین شهر، در رتبه های میانی قیمت ها قرار گرفته اند.

در پی خرید ویلا در گیلان هستید؟ اینجا کلیک کنید

جدول میانه قیمت آگهی فروش ویلا در خبرنگاران گیلان (15 تا 25 شهریور 1400)

نام شهرمیانه قیمت یک مترمربع ویلا (تومان)
بندر انزلی12,617,000
لاهیجان6,457,000
رشت6,130,000
صومعه سرا3,895,000

مقایسه قیمت ویلا در آگهی های مازندران و گیلان

با آنالیز داده های خبرنگاران در مورد میانه قیمت آگهی های یک مترمربع ویلا در شهرهای مختلف استان های مازندران و گیلان به وضوح می توان به این مسئله پی برد که قیمت ها درشهرهای مختلف استان مازندران به مراتب بالاتر از شهرهای استان گیلان است. گران ترین شهرها در بین استان های گیلان و مازندران در دهه انتهایی شهریورماه 1400 به ترتیب شهرهای رامسر، چالوس و نوشهر بوده اند که همگی در مازندران هستند. میانه قیمت ویلای 2 تا 5 سال ساخت در این شهرها نسبت به قیمت ویلاهای گران ترین شهر گیلان یعنی بندر انزلی از رقم های چشمگیرتری برخوردار بوده اند.

در یک جمع بندی کلی می توان به این نکته اشاره نمود که بر اساس داده های اعلام شده میانه قیمت یک متر مربع ویلای 2 تا 5 ساله در 10 روز گذشته در بندر انزلی این شهر را در رتبه چهارم گران ترین شهرهای شمال کشور قرار داده است و پس از آن تنکابن با اندکی تفاوت در رتبه پنجم بالاترین قیمت ها مستقر شده است.

مقرون به صرفه ترین ویلای 2 تا 5 ساله نیز در بین شهرهای مختلف استان های شمالی کشور به شهر صومعه سرا در استان گیلان تعلق داشته و پس از آن شهر نور در استان مازندران کمترین میانه قیمت یک متر مربع ویلای شبه نوساز را از آن خود نموده است. از قلم نیاندازید که عبارت مقرون به صرفه ترین و گران ترین در این گزارش، مربوط به شهرهایی است که در دوره استخراج داده ها، تعداد قابل توجهی آگهی در خبرنگاران داشته اند. درواقع شاید شهرهایی با قیمت بالاتر یا پایین تر هم در خبرنگاران آگهی داشته باشند که به خاطر تعداد پایین، در این گزارش عنوان نشده اند.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 2321

به "قیمت ویلا در آگهی های خبرنگاران مازندران و گیلان (15 تا 25 شهریور)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت ویلا در آگهی های خبرنگاران مازندران و گیلان (15 تا 25 شهریور)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید