لزوم تقویت همکاری ایران و ایتالیا برای توسعه گردشگری

به گزارش تور آلمان ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس داریو فرانچسکینی روز سه شنبه در جریان سفر به شیراز و در حاشیه بازدید از مجموعه جهانی تخت جمشید اضافه کرد: در چند دهه اخیر، گروه های مختلف باستان شناسی و مرمت از کشور ایتالیا به ایران آمده اند و فعالیت های گسترده ای در این حوزه ها اجرا شده که درنظر داریم این نوع همکاری ها توسعه بیشتری یابد.

لزوم تقویت همکاری ایران و ایتالیا برای توسعه گردشگری

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

وی اضافه نمود: ایران کشوری جذاب و دیدنی است و به طور حتم سفر به این سرزمین به خصوص دیدن آثار تاریخی فارس مانند تخت جمشید را در برنامه کاری ام قرار خواهم داد و بارها و بارها به این استان خواهم آمد.

وی تخت جمشید را بنایی عظیم و بی نظیر در جهان توصیف کرد و گفت: کم و بیش با مجموعه جهانی تخت جمشید آشنایی داشتم و بیشتر به وسیله کتاب ها و عکس های تاریخی، این مکان منحصربه فرد و باستانی را می شناختم اما از نزدیک دیدن این بناها لطف دیگری دارد.

وزیر میراث، فعالیت های فرهنگی و گردشگری کشور ایتالیا همچنین گفت: در روزهای اخیر با معاون رئیس جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد ایران گفتگویی داشته و توافقات خوبی در حوزه های فرهنگی و گردشگری داشتیم و امیدواریم این توافقات منجر به توسعه گردشگری و همکاری دوجانبه گردد.

وی ادامه داد: در تلاشیم بر پایه همکاری های گذشته در خصوص مباحث علمی و باستان شناسی و به خصوص حوزه مرمت با کارشناسان و فعالان ایرانی در این عرصه مراودات گسترده ای داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 894

به "لزوم تقویت همکاری ایران و ایتالیا برای توسعه گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم تقویت همکاری ایران و ایتالیا برای توسعه گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید