تور ارزان فرانسه: مارسی ، بندر مهاجران

به گزارش تور آلمان ارزان، مارسی، شهری است در جنوب شرقی فرانسه، در ساحل دریای مدیترانه از که از شهرهای گردشگرپذیر این کشور به شمار می آید این شهر 1300 کیلومتر مربع وسعت و یک میلیون و 600 هزار نفر جمعیت دارد.مارسی پس از پاریس و لیون، پرجمعیت شهر فرانسه است. یافته های باستان شناسی نشان می دهد مارسی از 30 هزار سال پیش سکنه داشته. در اطراف شهر ، سنگ

تور ارزان فرانسه: مارسی ، بندر مهاجران

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

مارسی ، بندر مهاجران

مارسی، شهری است در جنوب شرقی فرانسه، در ساحل دریای مدیترانه از که از شهرهای گردشگرپذیر این کشور به شمار می آید این شهر 1300 کیلومتر مربع وسعت و یک میلیون و 600 هزار نفر جمعیت دارد.

مارسی پس از پاریس و لیون، پرجمعیت شهر فرانسه است. یافته های باستان شناسی نشان می دهد مارسی از 30 هزار سال پیش سکنه داشته. در اطراف شهر ، سنگ نوشته هایی به قدمت 21 تا 29 هزار سال یافت شده که تاییدکننده این ادعاست.

مارسی را به عنوان شهر، در سال 600 پیش از میلاد یونانی ها بنا نهادند و به آن ماسالیا می گفتند. ماسالیا بندری تجاری بود و قدیمی ترین شهر فرانسه است.

این بندر ، اولین بندر یونانی در اروپای غربی بود که ابتدا فقط 1000 نفر سکنه داشت. در دوران حکومت رومی ها، این شهر به دست آنها افتاد. این شهر را 15سناتور رومی در اختیار داشتند.

با انقراض امپراتوری روم ، مارسی در طول چندین قرن حکومت های مختلفی را به خود دید. در قرون هجدهم و نوزدهم، مارسی او به توسعه نهاد و بندر نظامی فرانسه در دریای مدیترانه شد. از قرن نوزدهم به بعد بود که مارسی بندری صنعتی شد.

با توسعه امپراتوری فرانسه، اهمیت تجاری مارسی بالا رفت و مرکزی برای تجارت دریایی فرانسه با کشورهای شمال آفریقا شد. در همین دوره بناهای باشکوهی در شهر ساخته شد که امروزه از میراث هنری و معماری آنجاست.

شهر مارسی در نیمه اول قرن بیستم به توسعه خود ادامه داد و بر رونق مالی اش روز به روز افزوده شد. آلمان ها و ایتالیایی ها در سال 1940 مارسی را بمباران کردند و این شهر از نوامبر 1942 تا اوت 1944 در اشغال آلمان ها بود.

بحران مالی

از دهه 1950 به بعد مارسی بندری برای ورود میلیون ها مهاجر به فرانسه شد. بسیاری از این مهاجران الجزایری بودند. در سال 1962، حدود 150 هزار الجزایری به میهن خود بازگشتند اما بیشتر مهاجران در مارسی ماندگار شدند و به شهر چهره ای آفریقایی فرانسوی دادند. آنها بازار بزرگی را تاسیس کردند.

پس از بحران نفت در سال 1973 و وخیم شدن اوضاع مالی در مارسی، جنایت و فقر در آنجا افزایش یافت و معضلی برای دولت فرانسه ایجاد شد اما فرانسه با یاری چند کشور اروپایی دیگر، بحران مارسی را پشت سرگذاشت و این شهر دوباره در راستا رونق نهاده شد.

بندر بزرگ نفتی

بندر مارسی دو بخش قدیمی و تازه دارد. اروزه، بندر تازه، نبض اقتصاد مارسی است که در شمال بندر قدیمی قرار گرفته است. سالانه 100 میلیون تن کالا به این بندر وارد یا از آن خارج می گردد که البته 60 درصد آن را نفت تشکیل می دهد، مارسی اولین بندر واردکننده نفت در فرانسه و سومین بندر در اروپاست. تردد نفتکش ها در بندر مارسی همیشه زیاد است.

مواد پتروشیمی، صابون، شیشه، روغن زیتون و فرآورده های غذایی، از مهم ترین تولیدات مارسی است. مارسی شرکت های تجاری و مالی زیادی دارد که 90 درصد آنها را شرکت های کوچک تشکیل می دهند.

نکته جالب دیگر درباره مارسی این که، این شهر دومین مرکز بزرگ تحقیقاتی در فرانسه را با 3000 پژوهشگر دانشمند دارد.

یکی از مسائل شهر مارسی، بیکاری شمار زیادی از شهروندان است که بسیاری از آنها مهاجران هستند. در سال 1995 نرخ بیکاری در مارسی، بیش از 20 درصد بود که در سال 2004 به 14 درصد کاهش یافت البته هنوز این نرخ دو رقمی است.

مشکل بیکاری بیشتر گریبان جوانان شهر را گرفته، به طوری که در بعضی از قسمت های شهر ، نرخ بیکاری جوانان ، 40 درصد است.

به نظر نمی رسد به این زودی ها این مشکل رفع گردد زیرا بحران مالی اروپا نیز بیکاری در مارسی را دامن زده است.

منبع:http://www.jamejamonline.ir

منبع: راسخون
انتشار: 12 آذر 1400 بروزرسانی: 12 آذر 1400 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 2092

به "تور ارزان فرانسه: مارسی ، بندر مهاجران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان فرانسه: مارسی ، بندر مهاجران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید