مبدل دوسویه غیرایزوله با تکنیک سوئیچینگ نرم طراحی و ساخته شد

به گزارش تور آلمان ارزان، محققان دانشگاه اراک پیروز به طراحی و ساخت مبدلی دوسویه غیرایزوله با تکنیک سوئیچینگ نرم شدند.

مبدل دوسویه غیرایزوله با تکنیک سوئیچینگ نرم طراحی و ساخته شد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، اثر پژوهشی محققان دانشگاه اراک که متشکل از دکتر مهدی رضوانی وردوم و دکتر امین میرزایی از اعضای هیئت علمی گروه مهندسی برق دانشگاه اراک است منجر به طراحی و پیاده سازی یک مبدل کاهنده-افزاینده دوسویه غیر ایزوله با به کارگیری سلف های کوپل شده و تکنیک سوئیچینگ نرم شد.

نتیجه مطلوب این پژوهش در مجله IEEE Journal of Emerging and Selected Topics in Power Electronics به چاپ رسیده است که ضریب تاثیر آن 5.972 با درجه کیفیت Q1 می باشد.

در این مقاله یک مبدل DC-DC دو سویه باک - بوست غیر ایزوله جدید پیشنهاد شده است که از تکنیک سوئیچینگ نرم برای روشن و خاموش کردن همه المان های سوئیچ شونده بهره می برد.

کنترل این مبدل به صورت PWM بوده و مبدل پیشنهادی با داشتن ساختاری مداری ساده تر در مقایسه با ساختار های مشابه، دارای بهره ولتاژ مناسب، راندمان بالاتر، حجم مداری کمتر، تلفات توان کمتر، استرس کمتر ولتاژ روی سوئیچ های انتقال توان و کنترل پذیری ساده تر است. سلول پیشنهاد شده در ساختار این مبدل قابلیت استفاده در سایر مبدل های غیر ایزوله دو سویه را داراست.

به دلیل مزایا و مشخصات مبدل پیشنهادی، این مبدل در منابع انرژی تجدید پذیر مانند سلول های خورشیدی، سیستم های فتوولتائیک (PV) و خودرو های برقی (EV) بعنوان مدار واسط برای افزایش و نیز تنظیم ولتاژ خروجی دارای کاربرد زیادی می باشد.

روش کنترلی PWM مخفف عبارت Pulse Width Modulation بوده که به فارسی مُدولاسیون پهنای پالس یا مُدولاسیون عرض پالس نامیده می گردد و روشی برای تنظیم توان الکتریکی داده شده به بار خروجی، با تغییردادن مدت زمان قطع و وصل شدن منبع توان در هر سیکل از عملکرد مبدل است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1248

به "مبدل دوسویه غیرایزوله با تکنیک سوئیچینگ نرم طراحی و ساخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مبدل دوسویه غیرایزوله با تکنیک سوئیچینگ نرم طراحی و ساخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید