تور چین ارزان: مجموعه کهکشانی سوهو در پکن

به گزارش تور آلمان ارزان، مجموعه کهکشانی سوهو در پکن

یکی از جاذبه های شهر پکن، مجموعه کهکشانی سوهو است که معماریش، نمونه ای از ترکیب رویا و فانتزی با مفاهیم هنر معماری و طراحی است. این مجموعه باشکوه از تلفیق 5 حجم انتزاعی به هم پیوسته و سیال مانند تشکیل شده است. در حال حاضر این مجموعه تفریحی و تفریح که کاربردهای دیگری همانند دفاتر اداری و فروشگاهی را هم دارد، تبدیل به یکی از جاذبه های پکن و چین شده است. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا رمز و رازهای معماری این بنای فوق مدرن و زیبا یعنی، مجموعه کهکشانی سوهو در چین را به اتفاق هم آنالیز و کشف کنیم.

تور چین ارزان: مجموعه کهکشانی سوهو در پکن

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

مجموعه سوهو به سفارش کمپانی چینی سوهو در پکن طراحی و ساخته شد. این بنای فوق العاده به وسیله طراح و معمار معروف، زاها حدید طراحی شد. بنای فوق مدرن سوهو که با دیدنش هر بیننده ای تجسمی کهکشانی در فکرش به وجود می آید، 330 هزار متر مربع وسعت دارد. مجموعه سوهو، همانطور که در سطر بالاتر گفته شد، از ترکیب 5 حجم که به هم مرتبط هستند تشکیل شده است. تلفیق این 5 حجم به کونه ای است شبیه مجموعه ای در حال ذوب که به وسیله پل به هم اتصال دارند، می باشد. معماری این 5 حجم به گونه ای می باشد که با این که شکلی متصل دارند اما، هر کدام از این 5 جز گویی انفصال می یابند. این حجم ها با یکدیگر در تمامی جهات جور و به گونه ای منطبق هستند که تصوری کهکشانی را به شما القا می نماید. در واقع این بنا از معماری به سبک پانورامایی و بدون گوشه و بدون تغییر حالت ناگهانی خلق شده است. از جمله ویژگی های بی نظیر این مجموعه زیبا، طراحی نرم و منعطف آن است که در عین حال سیالی و ترکیب روانش را با خود دارد.

. این مجموعه به صورت کامل دارای دفاتر اداری، فروشگاه های مختلف و بسیار مدرن، مجموعه بزرگ تفریحی و تفریح می باشد. مجموعه سوهو که در قلب پکن ساخته شده است، برگرفته از فرهنگ و مقیاس بزرگ تر و انتزاعی شهر پکن در فکر خالق و طراح این مجموعه یعنی زاها حدید است که در حال حاضر تبدیل به یکی از بخش های جدایی ناپذیر شهر پکن شده است. شما با خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل از خبرنگاران می توانید به چین و شهر پکن سفر نموده و این مجموعه کهکشانی و زیبا را از نزدیک ببینید.

جالب است بدانید که حیاط های مرکزی پرژه سوهو در عین حال که بسیار مدرن هستند، بازتابی از معماری سنتی چینی است. این حیاط ها به گونه ای هستند که گویا درون آن ها، دنیای درونی و فضاهای باز متوالی ایجاد شده است. دراین بنا تمامی معیارهای اسلوب شده معماری زیر سوال رفته و شکلی دیگر از روح لطیف معماری به نمایش گذاشته شده است. به جای بلوک های خشک و سخت، تلفیقی از لطافت و نرمی که کاملا هم به آمیخته هستند در فضای مجموعه سوهو موج می زند. در طراحی داخلی این مجموعه، سطوح مختلف و طبقات در طراحی اشکال بر روی یکدیگر تاثیر گذارند و حس شناوری را به هر بیننده ای القا می نمایند. برای ساخت این ساختمان فوق العاده، از مصالح سخت و بادوام استفاده شده است و در طراحی بنا دقت بالایی به کار گرفته شده است. با توجه به کریدورهایی که به شکل بیضی در این ساختمان وجود دارند، ساختمان در ساعات حضور خورشید در آسمان، نور طبیعی دریافت می نماید. از دیگر جاذبه های این مجموعه معروف، نحوه دسترسی مالکین دفاتر تجاری به دفاترشان است که به نظر بسیاری از آنان، برایشان آرامش می آورد و تداعی نماینده این است که در نهایت در یک محیط طبیعی و حاصل خلاقیت کار می نمایند.

در ساخت بناهای این ساختمان، در عین حال که معماری شگفت انگیز و شاید در بعضی نقاط پیچ در پیچ است اما، حریم شخصی افراد بسیار حفظ شده است. کسانی که به این مجموعه رفته اند عقیده دارند که هر چه بیشتر در فضای داخلی مجموعه پیش می فرایند، گویا در محیطی منسجم با خطوط منحنی و متداوم، به فضایی هماهنگ و صمیمی می رسند. در 3 طبقه زیرین مجموعه سوهو، امکاناتی عمومی همانند؛ فروشگاه های فوق مدرن، مراکز تفریح و فضاهای تفریحی وجود دارد. یکی از نکات مثبتی که این مجموعه دارد این است که در طبقات بالاییش برای گروه های کسب و کاری و خلاق نوآورانه و بعلاوه گروه های استارت آپی، از 100 تا 300 متر، فضای کاری و تجاری متعدد به وجود آورده شده است. در قسمت های بالاتر ساختمان نیز؛ کافه ها، رستوران ها و چند مرکز تفریحی دیگر وجود دارد. در طبقات بالاتر، از فضاهای داخلی و خارجی به صورت ترکیبی بهره گرفته شده است. همه مراجعین این مجموعه خاص و بزرگ می توانند از بالای این مجموعه بهترین دید به شهر پکن را در مجموعه ای که بسیار مدرن است، داشته باشند.

یکی از عواملی که باعث شده است که مجموعه کهکشانی سوهو به یکی از نمادهای مدرن و شهری پکن تبدیل گردد این است که، تمامی کاربردهای ساده و خلاقانه در کنار هم در دل یک مجموعه فوق مدرن قرار گرفته است. بسیاری از کسانی که با این مجموعه آشنا می شوند، آن را بسیار شبیه به شهر پکن دانسته اند چه از نظر معماری و چه از نظر فلسفه ساختش. زاها حدید، معمار و طراح این مجموعه رویایی و معروف برای ساخت این مجموعه زیبا، جایزه پریتزکر را به دست آورد. در 26 سالی که این جایزه به بهترین معمارهای دنیا داده می گردد، زاها حدید اولین زنی است که این جایزه را که هم مقام با جایزه اسکار است، به دست آورده است. تمام چیزی که این مجموعه زیبا را به کهکشانی باورنکردنی بر روی زمین تبدیل نموده است، تخیل قوی و فوق فانتزی و بعلاوه موضوعی سوررئالیست که همگی از فکر زاها حدید به وجود آمده است. این مجموعه فوق مدرن در کنار برج CCTV و ورزشگاه ملی لانه پرنده در حال حاضر به یکی از نمادهای مهم شهر پکن تبدیل شده است.

منبع: الی گشت
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 2239

به "تور چین ارزان: مجموعه کهکشانی سوهو در پکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چین ارزان: مجموعه کهکشانی سوهو در پکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید