محل فعلی پارک علم و فناوری استان مرکزی مناسب شرح وظایف پارک نیست

به گزارش تور آلمان ارزان، خبرنگاران/مرکزی استاندار مرکزی گفت: محل فعلی پارک علم و فناوری مناسب با فعالیت و شرح وظایف پارک نیست و یکی از عللی که پارک نتوانسته در زمینه بکارگیری شرکت های دانش بنیان در آن منطقه پیروز باشد، مکان نامناسب است.

محل فعلی پارک علم و فناوری استان مرکزی مناسب شرح وظایف پارک نیست

سیدعلی آقازاده روز شنبه 22 آذر در جلسه جمع بندی مصوبات سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اظهار کرد: حمایت های اجرا شده از استان مرکزی و شرکت های دانش بنیان استان بویژه در دوسال اخیر توانسته یک شرایط پویا را برای این شرکت ها فراهم کند به طوری که شاهد فعالیت بسیار خوبی از این شرکت ها هستیم.

وی افزود: ارتباط بین استانداری و حوزه معاونت علمی ریاست جمهوری در تهران کمی نیاز به آچارکشی دارد که علت این ارتباط ضعیف نیز عدم اطلاع استانداری از مراودات بین استان و معاونت است که تقاضا داریم در این زمینه شاهد نظم و انضباط ییشتری باشیم. البته در بخشی از این موضوع مقصر استانداری است و باید ارتباط خود را با حوزه معاونت ارتقا داده و انجام امور حمایتی را افزایش دهد.

استاندار مرکزی شرح داد: برخی شهرهای استان در حوزه منابع آبی نیازمند نمک زدایی هستند که در این راستا اقدامات خوبی در حوزه معاونت اجرا شده است. شهرستان فراهان در این خصوص وارد مذاکره شده و تقاضا داریم در زمینه حمایت از شرکت های فناور استان توجه ویژه صورت گیرد تا مشکل این شهرها در استان رفع شود.

آقازاده خاطرنشان کرد: امروز شرکت های فناوری وجود دارند که در حوزه آبزی پروری و گلخانه البته در مقیاس کوچک در روستاها فعال هستند که استانداری و کمیته امداد می توانند از این شرکت ها در زمینه توسعه و اشتغال و مهاجرت معکوس به روستاها حمایت کنند.

وی در خصوص مکان یابی مناسب برای پارک علم و فناوری ادامه داد: در این راستا مکاتبات و اقداماتی اجرا شده اما به عنوان پیشنهاد اگر مسائل شرکت صنایع اراک از جمله ابتیاع زمین از بانک ملی و ... رفع شود مکان مناسبی برای استقرار پارک به نظر می رسد، همچنین دانشگاه جامع اراک با حدود 180 هکتار زمین می تواند بخشی را برای پارک در نظر بگیرد و مجموعه فعلی پارک که مسائلی در زمینه آب و دور بودن راستا دارد برای موارد دیگر استفاده شود چراکه محل فعلی پارک مناسب نیست.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 دی 1399 بروزرسانی: 28 دی 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1592

به "محل فعلی پارک علم و فناوری استان مرکزی مناسب شرح وظایف پارک نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محل فعلی پارک علم و فناوری استان مرکزی مناسب شرح وظایف پارک نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید