مصر: ترکیه با اعزام عناصر مسلح به لیبی موج جدید تروریسم به راه می اندازد

به گزارش تور آلمان ارزان، یک مرکز وابسته به درالافتای مصر، در بیانیه ای گفت که ترکیه گروههای تروریستی را از سوریه به لیبی انتقال می دهد و این رخداد می تواند موج جدید تروریسم را در شمال آفریقا ایجاد کند.

مصر: ترکیه با اعزام عناصر مسلح به لیبی موج جدید تروریسم به راه می اندازد

برای دیدن سواحل زیبای مدیترانه با تور آنتالیا لحظه آخر همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مرکز موسوم به دیدبان فتواهای تکفیری در مصر، دولت ترکیه را به انتقال تروریست ها از سوریه به لیبی متهم کرد و در مورد ایجاد موج جدید تروریسم در منطقه هشدار داد.

به نوشته وبگاه روسیا الیوم، این مرکز وابسته به دارالافتای مصر، همچنین خاطرنشان کرد که گروه های مورد حمایت ترکیه در سوریه مرکزی برای نام نویسی داوطلبان برای اعزام به لیبی دایر نموده اند و این رخداد می تواند لیبی را به یک سوریه دوم تبدیل کند و امنیت کشورهای همسایه لیبی را تحت الشعاع قرار دهد.

مرکز دیدبان فتواهای تکفیری در مصر اضافه کرد: ترکیه اقدام به اعزام این گروههای تروریستی به لیبی می نماید تا آسیبی به سربازان خودش وارد نشود؛ چرا که معارضان دولت ترکیه به شدت با دخالت نظامی اردوغان در لیبی مخالف هستند.

این نهاد مصری به نقل از دیدبان حقوق بشر سوریه از افتتاح چهار مرکز برای جذب پیکارجویان در منطقه عفرین در شمال حلب اطلاع داد و مدعی شد هر فردی برای حضور در لیبی ماهانه 1800 تا 2000 دلار آمریکا حقوق دریافت خواهد نمود.

مرکز دیدبان فتواهای تکفیری مصر دلیل روی آوری سریع ترکیه به اعزام گروههای مسلح سوری به لیبی را احتمال مخالفت مجلس ترکیه با اعزام ارتش به لیبی مطرح کرد.

روز شنبه نیز شبکه العربیه به نقل از منابع آگاه نوشت، دولت ترکیه میخواهد هشت هزار جنگجوی سوری را با هدف جنگ در لیبی در صفوف شبه نظامیان فایز السراج رئیس دولت الوفاق، به لیبی اعزام کند.

منابع نزدیک به گروه مسلح الجیش الوطنی که ترکیه آن را مدیریت و حمایت اقتصادی می نماید نیز امروز به روزنامه سوری الوطن گفتند: شمار افرادی که مایل به حضور در درگیری های لیبی و اعزام به این کشور توسط نظام ترکیه هستند، به دو هزار نفر می رسد و فهرست اسامی آنها در مراکزی که نظام ترکیه برای استخدام داوطلبان حضور در مناطق عملیاتی شاخه زیتون و سپر فرات دایر نموده بود، ثبت شده است. (جزئیات بیشتر)

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 876

به "مصر: ترکیه با اعزام عناصر مسلح به لیبی موج جدید تروریسم به راه می اندازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصر: ترکیه با اعزام عناصر مسلح به لیبی موج جدید تروریسم به راه می اندازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید