معرفی اپلیکیشن Sketchbook؛ حرفه ای نقاشی کنید

به گزارش تور آلمان ارزان، در این مقاله قصد داریم به معرفی اپلیکیشن Sketchbook، ساخته شرکت نام آشنای Autodesk بپردازیم که یک نرم افزار نقاشی پیشرفته با قابلیت های حرفه ای است.

معرفی اپلیکیشن Sketchbook؛ حرفه ای نقاشی کنید

اپلیکیشن Sketchbook، یک نرم افزار نقاشی و طراحی کامل است که برای متخصصین این رشته پیشرفته ولی به علت دارا بودن رابط کاربری بسیار ساده و کاربرپسند افراد تازه کار نیز می توانند از این اپلیکیشن استفاده نمایند. در ادامه با بعضی از ویژگی ها و نقاط ضعف اپلیکیشن Sketchbook آشنا می شویم.

اپلیکیشن یاد شده، به علت دارا بودن ابزار و امکانات فراوان برای طراحی و ویرایش تصاویر و البته رابط کاربری ساده و سرراست، تجربه ای خوب و منحصر به فرد را به کاربران القا می نماید. کاربران می توانند به راحتی تصاویر دلخواه خود را از گالری دیوایس خود درون برنامه بارگذاری نموده و به اعمال تغییرات مورد نظر خود مشغول شوند. برخلاف بسیاری از اپلیکیشن های رقیب، این نرم افزار نوار ابزاری بسیار جامع و کامل دارد و به جزئیات در طراحی بسیار توجه می نماید و به علت دارا بودن رابط کاربری ساده می تواند تجربه کاری لذت بخشی را برای کاربران رقم بزند.

هنگامی که تصویر مورد نظر کاربر بارگذاری شد، یا زمانی که کاربر بخواهد از صفر کار طراحی را انجام دهد، اپلیکیشن Sketchbook طیف عظیمی از ابزار و امکانات را در اختیار او قرار می دهد. امکاناتی نظیر تنظیم نور و رنگ، کنتراست، قلم مو های دیجیتالی متنوع مخصوص نقاشی، سایه زنی و حاشیه نویسی از بارزترین ویزگی های این اپلیکیشن هستند. همانطور که بالاتر گفته شد، اپلیکیشن Sketchbook امکان طراحی و نقاشی برای افراد متخصص را فراهم می نماید تا بتوانند با قلم های دیجیتالی، ایده های ناب خود را روی آن پیاده سازی نمایند.

اپلیکیشن Sketchbook برای همه پلتفرم ها و سیستم عامل ها پیشرفته تا هیچ گونه وقفه ای در فرایند کار برای کاربر به وجود نیاید، چرا که همه این نسخه ها به لطف سرویس کلاود با هم همگام سازی می شوند. از دیگر ویژگی های این برنامه می توان به این نکته اشاره نمود که می تواند از دوربین گوشی ها به عنوان اسکنر استفاده کند. با این وجود کاربران می توانند اسناد و مدارک دلخواه خود را با استفاده از این نرم افزار اسکن نموده و پس از اعمال تنظیمات مورد نظر آن را هنگام ذخیره سازی به پی دی اف تبدیل نمایند. بعلاوه اپلیکیشن یاد شده قابلیت ذخیره سازی تصاویر با طیف وسیعی از فرمت ها را هم داراست. به عنوان مثال می توانید از آثارتان در فرمت هایی چون PNG و JPEG و… خروجی بگیرید.

اما از نقاط ضعف اپلیکیشن Sketchbook، می توان به این نکته اشاره نمود که بعضی از قابلیت های کاربردی و مهم این نرم افزار تنها برای کاربرانی که پرداخت های درون برنامه ای انجام داده اند در دسترس است. البته ابزار ها و امکاناتی که برای کاربران معمولی در دسترس است تقریبا جواب گوی تمامی احتیاج های افراد آماتور است ولی کسانی که در عرصه نقاشی و طراحی به طور حرفه ای فعالیت می نمایند باید حتما دارای حساب های پریمیوم باشند تا بتوانند از تمامی امکانات نرم افزار بهره ببرند.

به طور مثال بارزترین قابلیت امکان Undo (بازگشت به عقب) است که دسترسی نامحدود به آن احتیاج به پرداخت درون برنامه ای دارد. بعلاوه بعضی کاربران هم از عدم ذخیره فایل ها در دستگاه های خود گله مند بودند که شرکت Autodesk، تیم توسعه دهنده اپلیکیشن Sketchbook، اخیرا اطمینان خاطر داده که با یک به روزرسانی این مشکل را رفع می نماید.

اپلیکیشن Sketchbook اتودسک را می توانید همین حالا برای پلتفرم های اندروید، iOS، ویندوز و مک از لینک های زیر دانلود کنید. شما در خصوص این محصول چه نظری دارید؟ حتما تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 19 فروردین 1401 بروزرسانی: 19 فروردین 1401 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 2218

به "معرفی اپلیکیشن Sketchbook؛ حرفه ای نقاشی کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی اپلیکیشن Sketchbook؛ حرفه ای نقاشی کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید