معرفی نرم افزارهای مناسب سفر (1)

به گزارش تور آلمان ارزان، قبل از ظهور تلفن های هوشمند، همواره تهیه دفترچه های راهنمای مسافرین از موارد ضروری هر سفری بود، اما امروزه با فراگیر شدن تجهیزات هوشمند دیگر نیازی به وسایل سنتی نیست.

معرفی نرم افزارهای مناسب سفر (1)

به واسطه توسعه نسل گوشی های همراه هوشمند، نرم افزارهای بسیاری در زمینه های مختلف برای استفاده مصرف نمایندگان طراحی شده است. سفر نیز که از احتیاجهای اساسی انسان است از این قاعده مستثنا نیست. در اینجا به معرفی برخی از نرم افزارهای کاربردی در ارتباط با سفر می پردازیم.

چمدان

جمع آوری وسایل و آماده کردن چمدان همواره یکی از کارهای لذت بخش و سخت هر سفری است که اکثراً به صورت ذهنی وسایل مورداحتیاج را جمع می نمایند. یکی از بدترین اتفاقات این است که بعد از حرکت به سمت مقصد متوجه شوید به طور مثال شناسنامه خود را جاگذاشته اید.

نرم افزار چمدان برای جلوگیری ازاین گونه اتفاقات ساخته شده است. با این نرم افزار شما می توانید فهرست وسایل را بسازید و همزمان با جمع آوری، تیک آن ها را هم بزنید تا مطمئن باشید چیزی را جا نخواهید گذاشت.

قابلیت های کلیدی نرم افزار چمدان:

  • ایجاد فهرست اتوماتیک با توجه به نوع سفر، مشخصات فردی و همراهان
  • امکان ویرایش فهرست و ایجاد فهرست دلخواه
  • یادآوری آیتم های دلخواه
  • تقویم شمسی

گوگل مپ

یکی از موارد ضروری برای هر سفر نقشه است و برترین انتخاب نرم افزار، نقشه گوگل خواهد بود.

شما به وسیله این نرم افزار می توانید محدوده سفر خود را دانلود کنید و بدون احتیاج به اینترنت از آن بهره ببرید.

با این نرم افزار شما به نقشه بیش از 220 کشور دسترسی خواهید داشت. همچنین در صورت اتصال به اینترنت می توانید جزئیات و امکانات بیشتر مثل اطلاعات اماکن، مسیریابی، سفر مجازی به وسیله Street View و دیگر امکانات خوب این نرم افزار دسترسی داشته باشید.

سایجک

یکی دیگر از معروف ترین نرم افزاری های ناوبری که احتمالاً همگی با آن آشنایی دارید.

به زبان ساده سایجیک یک نقشه و مسیریاب بسیار کامل است و تقریباً شمارا از هر نرم افزار دیگری بی احتیاج می نماید.

نکته جالب توجه سایجیک این است که برای مسیریابی (برخلاف نقشه گوگل) احتیاجی به اینترنت نیست. شما تنها با یک بار دانلود نقشه (در نسخه اندروید) به خوبی می توانید از تمام امکانات آن بدون احتیاج به اینترنت بهره ببرید.

قابلیت های کلیدی نرم افزار سایجیک:

  • نقشه های باکیفیت
  • عدم احتیاج به اینترنت
  • مسیریابی و تغییر مسیر ساده
  • جهت یابی گویا
  • انتخاب مسیر دلخواه
  • قطب نما، قدم شمار و تایمر درون اپلیکیشنی

خوشبختانه این نرم افزار به خوبی از ایران و زبان فارسی پشتیبانی می نماید و شما تمام امکانات بصری و صوتی آن را به زبان فارسی در اختیار خواهید داشت. نسخه اندروید این نرم افزار مهلت تست 7 روزه دارد و بعدازآن حتماً باید نرم افزار خریداری گردد.

آی بنزین

بعد از حل شدن مشکل نقشه به موضوع بعدی یعنی سوخت می رسیم. نرم افزار آی بنزین به شما یاری می نماید تا به سادگی نزدیک ترین پمپ بنزین را پیدا کنید. با اجرای نرم افزار کافی است به اینترنت متصل و GPS را فعال کنید. بعد از یافتن مکان جغرافیایی شما، نزدیک ترین جایگاه سوخت به شما نشان داده می گردد. همچنین فهرست نزدیک ترین جایگاه ها را می توانید مشاهده نمایید.

قابلیت های کلیدی نرم افزار آی بنزین:

  • پوشش چندین شهر بزرگ ایران
  • مسیریابی
  • دریافت به روزرسانی جایگاه های تازه

نرم افزار آی بنزین علاوه بر تهران شهرهای زیادی ازجمله مشهد، تبریز، اصفهان، شیراز، بیرجند، زنجان، بوشهر و غیره را پشتیبانی می نماید. در ضمنً برای دسترسی به سرویس آی بنزین می توانید از وب سایت این نرم افزار هم بهره ببرید.

لذت سفر

نرم افزار لذت سفر که کاری از سامانه رزرواسیون مهر است، یک راهنمای گردشگری بسیار خوب برای شما خواهد بود. این نرم افزار مجموعه بسیار متنوعی از هتل ها و قیمت های آن ها، اطلاعات شهرها، جاذبه های گردشگری و همچنین موقعیت جغرافیایی تمام آن ها را گرد هم آورده است. همچنین شما امکان مشاهده نظرات کاربران، مقایسه هتل ها و رزرو آنلاین اتاق را تنها با این نرم افزار خواهید داشت.

همچنین به وسیله قابلیت مسیریابی می توانید پس از انتخاب مقصد موردنظر، به روی نقشه مسیر را مشاهده کنید.

قابلیت های کلیدی نرم افزار لذت سفر:

  • اطلاعات کامل شامل گالری تصاویر و موقعیت روی نقشه بیش از 340 شهر کشور
  • معرفی بیش از 1240 جاذبه گردشگری کشور
  • معرفی مراکز اقامتی شامل بیش از 240 هتل کشور
  • مقایسه هتل ها ازنظر امکانات
  • امکان درج نظر و امتیازدهی به هتل ها
  • قابلیت مسیریابی
  • پرداخت آنلاین هزینه اقامت
  • مشاهده تخفیف های ویژه در رزرواسیون هتل

توریست

اگر اهل مسافرت های خارج از کشور هستید، حتماً می دانید که یادگیری زبان محلی آن ها از واجبات این گونه سفرها است؛ اما اگر توانایی یا زمان فراگیری کامل آن زبان را ندارید نگران نباشید. چراکه توریست به یاری شما آمده است.

به وسیله نرم افزار توریست شما تمام عبارات و جملات مهم به زبان های گوناگون برای موقعیت های مختلف که ممکن است با آن ها روبرو شوید را در یک مکان جمع آوری نموده. به طور مثال جملات مناسب تاکسی، رستوران، احوال پرسی و غیره.

نرم افزار توریست از زبان های زیر پشتیبانی می نماید:

انگلیسی (لهجه آمریکایی و بریتانیایی)، عربی، آلمانی، اسپانیایی (لهجه اسپانیا و آمریکای جنوبی)، فرانسوی، هندی، ایتالیایی، ژاپنی، کره ای، روسی، سوئدی، تایلندی، ترکی استانبولی، چینی، پرتغالی (لهجه پرتغالی و برزیلی)، بلغاری، چک، دانمارکی، یونانی، فنلاندی، مجار، هلندی، نروژی، لهستانی، اسلوونیایی و ویتنامی.

این نرم افزار از تلفظ صوتی جملات هم پشتیبانی می نماید اما فعال سازی آن مستلزم پرداخت هزینه است.

چارترز

احتمالاً با واژه پرواز چارتر آشنا باشید. در غیر این صورت باید بگوییم پرواز چارتر اصطلاحاً به بلیت اجاره شده به وسیله آژانس های مسافرتی است که معمولاً قیمت کمتری نسبت به بلیت معمولی آن سفر دارد و در تورهای لحظه آخر استفاده می گردد. وب سایت های زیادی اقدام به فروش این گونه بلیت ها می نمایند و جستجوی تمام آن ها کار راکمی سخت می نماید؛ اما نرم افزار چارترز این مشکل را حل نموده.

چارترز نرم افزاری است که مستقیماً با آژانس های مسافرتی بسیاری قرارداد دارد و مقرون به صرفه ترین بلیت هواپیما را برای شما می یابد. شما به سادگی می توانید مقصد خود را جستجو کنید. طبق اعلام سازنده در هر جستجو بیش از 6000 پرواز رصد می گردد و هر بار مقرون به صرفه ترین بلیت موجود و آژانس فروشنده را به شما نشان می دهد.

نحوه کار با نرم افزار بسیار ساده است و کافی است بعد از باز کردن نرم افزار مقصد، مبدأ و روز را انتخاب کنید. بعد از جستجو، فهرست مقرون به صرفه ترین بلیت ها را به همراه آژانس مسافرتی مربوطه مشاهده خواهید کرد. پس از مراجعه به وب سایت آن آژانس می توانید اقدام به تهیه بلیت چارتر خود کنید.

اطراف من (تهران)

اگر از مسافران (حتی ساکن) کلان شهر تهران باشید قطعاً به یک راهنما برای یافتن نزدیک ترین اماکن اورژانسی، اداری و تفریحی احتیاج دارید. نرم افزار اطراف من (تهران) به خوبی این کار را برای شما انجام می دهد.

این نرم افزار بدون احتیاج به اینترنت در یک ظاهر بسیار ساده عمل می نماید و شما به سادگی می توانید اماکنی همانند بیمارستان ها، داروخانه ها، سینماها، دفاتر پستی و پلیس +10، موزه ها و ایستگاه های مترو را پیدا کنید. پس از یافتن مقصد دلخواه می توانید محل جغرافیایی آن را به روی نقشه مشاهده کنید.

برای عملکرد بهتر این نرم افزار روشن بودن GPS دستگاه توصیه می گردد.

Trivago

اگر اهل مسافرت های خارج از کشور هستید باید پیش از حرکت به سمت مقصد هتل و محل اقامت خود را پیدانموده باشید. در این راستا نرم افزار Trivago به یاری شما خواهد آمد. این نرم افزار بیش از 700 هزار هتل را در دیتابیس خود دارد و شما می توانید نزدیک ترین هتل را با کمترین قیمت پیدا کنید.

امکانات کلیدی نرم افزار Trivago:

  • مقایسه قیمت 700 هزار هتل از بالای 200 سایت رزرواسیون
  • درج نظر و مطالعه نظرات دیگر کاربران
  • بیش از 14 میلیون عکس از هتل ها
  • جستجو بر اساس قیمت، کیفیت هتل، مکان و غیره
  • جستجوی هتل نزدیک محل اقامت شما
  • نشان دادن محل جغرافیایی هتل بر روی نقشه
  • تماس با هتل به وسیله نرم افزار
  • جستجو با واحدهای پولی مختلف

در حال حاضر بیش از 45 میلیون نفر در سراسر جهان از این نرم افزار استفاده می نمایند. شما هم می توانید نه تنها در هزینه خود، بلکه در زمان هم صرفه جویی کنید.

منبع: دالاهو
انتشار: 5 دی 1401 بروزرسانی: 5 دی 1401 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 2398

به "معرفی نرم افزارهای مناسب سفر (1)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی نرم افزارهای مناسب سفر (1)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید