ممنوعیت ورود گردشگران خارجی به تبت

به گزارش تور آلمان ارزان، مقامات چینی ورود گردشگران خارجی به تبت را تا انتهای ماه مارس میلادی ممنوع اعلام کردند.

ممنوعیت ورود گردشگران خارجی به تبت

با وجود محدودیت هایی که چینی ها برای صنعت توریستی منطقه زیبا و کوهستانی تبت ایجاد نموده اند، اما این صنعت در تبت همچنان روندی رو به رشد دارد.

چین به سبب طغیانی که در سال 2008 میلادی و همزمان با سالگرد قیام علیه حکومت پکن در شهر لهاسا مرکز تبت به راه افتاد، هر ساله از تاریخ 25 فوریه تا آخر ماه مارس ورود توریستان خارجی را در این منطقه ممنوع اعلام می نماید، این در حالیست که توریستی تبت با حضور و یا بدون توریستان خارجی همچنان رشد قابل ملاحظه ای را در پیش گرفته است.

مقامات چینی در چند سال اخیر چندین بار دیگر نیز با بروز ناآرامی ها صدور رویداد را برای توریستان خارجی تبت به صورت موقت لغو نموده اند، اما مجریان تور و هتل داران در تبت عنوان می نمایند این موضوع با توجه به اشتیاق فراوان توریستان چینی به بازدید از مراتع سرسبز و قله های پوشیده از برف این منطقه تاثیر بسیار کمی در کسب و کار آنها داشته است.

به گزارش سی ان ان، براساس اعلام کمیته توسعه توریستی منطقه مستقل تبت، در9 ماه ابتدایی سال 2015 میلادی در مجموع 17/5 میلیون نفر توریست داخلی و خارجی از منطقه تبت بازدید نموده اند که این رقم حاکی از رشد 36 درصدی نسبت به آمار مشابه در سال گذشته آن است.

منبع: ایسنا

منبع: کجارو
انتشار: 14 خرداد 1401 بروزرسانی: 14 خرداد 1401 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 2271

به "ممنوعیت ورود گردشگران خارجی به تبت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت ورود گردشگران خارجی به تبت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید