نمایش تندیس برهنه پوتین در پراگ توسط معترضان و هواداران ناوالنی

به گزارش تور آلمان ارزان، تظاهرکنندگان از گروه اعتراضی کاپوتین در جمهوری چک، خواهان آزادی الکسی ناوالنی، منتقد کرملین از حبس شدند و افزایش سربازان روس در نزدیکی مرز شرقی اوکراین را محکوم کردند.

نمایش تندیس برهنه پوتین در پراگ توسط معترضان و هواداران ناوالنی

به نقل از رویترز، معترضان یک برس توالت طلایی مسخره در یکی از دستان مجسمه برهنه پوتین و در دست دیگرش دستمال تؤالت قرار دادند. بر روی این تندیس عبارت قاتل برهنه هک شده بود.

برس های توالت طلایی در کنار علامت ورودی سفارت روسیه در پراگ نیز آویخته شد.

برس های توالت در ماه فوریه به دنبال انتشار ویدئویی از سوی ناوالنی، رهبر اپوزیسیون روسیه که در آن به همراه متحدانش مالکیت یک قصر مجلل را به پوتین نسبت دادند، به نماد اعتراضات هوادار ناوالنی تبدیل شد.

کرملین تعلق کاخ مذکور به پوتین را رد نموده و ویدئوی ناوالنی را حمله اطلاعاتی به رئیس جمهور خوانده است. کاخ کرملین اعلام کرد این ویدئو، تحقیقات کاذب و حیله ای است که طراحی شده تا روس های گول خور را فریب دهد تا به سازمان ناوالنی یاری اقتصادی نمایند.

روسیه در ماه فوریه ناوالنی را به خاطر نقض آزادی مشروط که به گفته وی حقیقت ندارد، به دو سال و نیم حبس محکوم کرد. وی هنگام بازگشت به روسیه از آلمان، جایی که از مسمومیت عامل اعصاب بهبود پیدا نموده بود، در مرز دستگیر شد.

دادستان های ایالتی در مسکو روز آدینه از دادگاهی خواستند گروه ضدفساد ناوالنی و مقرهای منطقه ای آن را سازمان های افراطی بنامد، اقدامی که با منع فعالیت آن ها و حبس طولانی فعالان این گروه همراه است.

این اقدام اگر مورد تأیید قرار گیرد، یکی از جدی ترین اقدامات اجرا شده توسط مقامات برای هدف دریافت شبکه گروه های ایجاد شده از سوی منتقد سرسخت پوتین است که اکنون طی دوره حبس خود، در اعتصاب غذا به سر می برد.

معترضان همچنین از دولت چک خواستند جهت گیری هوادار غرب داشته باشد و واکسن اسپوتنیک وی روسیه را سفارش ندهند.

، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1400 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1818

به "نمایش تندیس برهنه پوتین در پراگ توسط معترضان و هواداران ناوالنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایش تندیس برهنه پوتین در پراگ توسط معترضان و هواداران ناوالنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید