نگرانی ایتالیایی ها از کشیده شدن موج حملات تروریستی به کشورشان

به گزارش تور آلمان ارزان، در حالی که اکثر اروپا این روزها به دنبال آرام کردن فضای پس از حملات تروریستی متعدد است، ایتالیا همچنان از این سایه شوم در امان مانده است.

نگرانی ایتالیایی ها از کشیده شدن موج حملات تروریستی به کشورشان

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روزنامه دیلی بیست، اکنون این وحشت وجود دارد که روزهای آرام ایتالیا هم رو به سرانجام است و این وحشت هم دلایل خودش را دارد. سالهاست که ایتالیا یکی از کشورهایی است که بیشترین تهدیدات گروه داعش را به خود اختصاص داده است. سال 2014 این گروه تروریستی در صفحه اول نشریه دابق میدان سنت پیتر را در حالی به تصویر کشده بود که پرچم سیاهش در میان آن بود. ماه گذشته نیز داعش یک بار دیگر از ایتالیا در یکی از فیلم های تبلیغاتی اش یاد کرد.

با این حال بسیاری از تحلیلگران مسائل تروریستی این تهدیدات را نمادین می دانند و معتقدند این گروه تروریستی تمایل دارد خودش را لشکر دلاوران مقدس اسلام نشان دهد که به هزاره پیش بازگشتند و با کافران مسیحی می جنگند. در حقیقت اما هدف اصلی داعش کشورهایی مانند فرانسه بوده اند که در جنگ زمینی و هوایی علیه آن شرکت نموده اند.

اما اکنون با ادامه اجرای کمپین 30 روزه آمریکا علیه داعش در لیبی، نگرانی ها به شدت نسبت به فرار این تروریست ها و ورودشان به ایتالیا افزایش یافته است.

علاوه بر این طی چند ماه گذشته ایتالیا 106 تن را به دلیل مقاصد تروریستی از کشور اخراج و تعداد بی شمار دیگری را بازداشت نموده است. در میان بازداشت شده ها مهاجمان تنها و گروه های تروریستی دیده می شوند که بعضی با داعش بیعت نموده اند یکی از این گروه ها حلقه ادین بود که هشت تن در ارتباط با این گروه بازداشت شدند. با این حال پلیس ایتالیا هم چنان نگران است که ده ها تن دیگر توانسته باشند از نظارت ها گریخته و همچنان در کشور فعال باشند.

ایتالیایی ها نگرانند که بازداشت هایی چون ادین در کنار تهدید حمله مستقیم داعش بتواند به انگیزه ای تلافی جریان برای داعش تبدیل نگردد. تمام این ادعاها وگمانه زنی ها زمانی قوت می گیرد که ایتالیا اجازه دهد از خاک کشورش برای حمله به داعش در لیبی استفاده گردد.

هم زمان دولت این کشور اقدامات پیشگیرانه ای را عملی نموده است. در رم با حضور نیروهای پلیس و ارتش در خیابان ها و اماکن پرتردد شرایط امنیتی در بالاترین سطح خود در کل تاریخ معاصر این کشور قرار گرفته است. با این حال همه امروز تقریبا متفق القولند که داعش به هیچ وجه قابل پیش بینی نیست و اگر با سلاح نتواند حمله کند از هوادارانش می خواهد با چاقوی آشپزخانه، تبر یا کامیون به مردم حمله نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 588

به "نگرانی ایتالیایی ها از کشیده شدن موج حملات تروریستی به کشورشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی ایتالیایی ها از کشیده شدن موج حملات تروریستی به کشورشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید