نیروگاه شهید رجایی آماده تولید انرژی الکتریکی در پیک تابستان 1400 می شود

به گزارش تور آلمان ارزان، برنامه آمادگی تابستانه واحدهای سیزده گانه نیروگاه شهید رجایی برای کمک به پایداری تولید برق تابستان امسال، تدوین و عملیاتی شد.

نیروگاه شهید رجایی آماده تولید انرژی الکتریکی در پیک تابستان 1400 می شود

به گزارش خبرنگاران قزوین، برنامه آمادگی تابستانه واحدهای بخاری و سیکل ترکیبی این نیروگاه برای تولید برق مطمئن و پایدار در تابستان 1400، تدوین و از سوی حوزه های تعمیرات، بهره برداری، منابع انسانی، پشتیبانی و ...، عملیاتی شد.

هرساله با هدف کسب آمادگی لازم برای تولید انرژی الکتریکی در فصل پرمصرف تابستان، تجهیزات واحدهای نیروگاه مورد بازبینی قرار می گیرد و در صورت وجود اشکال در آن ها، نسبت به تعمیر و یا تعویض قطعات آن ها اقدام می شود تا خللی در فرآیند تولید برق به ویژه در ایام گرم سال ایجاد نشود.

به همین منظور، برنامه آمادگی تابستانه به گونه ای تدوین می شود تا تجهیزات مهم و اساسی واحدها که نقش مهمی در مقابله با شرایط افزایش دمای هوا دارند، مورد بررسی و بازبینی قرار گیرد که در این ارتباط، برج های خنک کن اصلی، جایگاه ویژه ای دارند به گونه ای که آمادگی این تجهیزات بزرگ، مانع از افت راندمان و بهره وری در واحدهای بخاری می شود. از این روی، شناسایی و رفع نشتی در دلتاهای برج ها، شست و شوی دلتاها در 3 مرحله، بازدید و تنظیم لوورهای دلتاها و ...، از اقدامات مهمی است که با اجرای برنامه آمادگی تابستانه، انجام می شود.

در ادامه به بازدید و آماده سازی سیستم های خنک کاری کمکی واحدها(ACT)، هواسازها و چیلرهای واحدها، کمپرسورها، همچنین سیستم هوای سرویس و کنترلی و بویلرهای کمکی اشاره شده است که این اقدامات تا پیش از آغاز پیک تابستان، به انتها می رسد.

آماده سازی سیستم خنک کاری واحدهای گازی، شست و شوی رادیاتورهای آن و بازدید و آماده سازی سیستم مه پاش که نقش مهمی در افزایش تولید برق در ساعات گرم روز دارد، از اقدامات دیگری است که در نیروگاه سیکل ترکیبی به انجام رسیده است.

از موارد مهم در برنامه تابستانه، اطمینان از عملکرد صحیح سیستم های ایمنی واحدها است که با اجرای این برنامه، تا به امروز نقاط پرخطر در نیروگاه شناسایی شده و همراه با آن، تجهیزات و خودروهای آتش نشانی و سیستم های اطفای حریق هم با انجام تعمیرات لازم، از آمادگی مقابله با شرایط بروز حادثه برخوردار شده است که با کمک و همراهی اداره نظارت بر خدمات عمومی، علف های روییده در منطقه ها پرخطر نیروگاه هم برای جلوگیری از آتش سوزی، چیده شده است.

برای کسب آمادگی تولید برق، در حوزه شیمی هم اقدامات مربوطه به انجام رسیده که بازدید و بررسی های فنی از پمپ های تزریق هیپوکلرید و دیگر تجهیزات این حوزه و بازدید و تمیزکاری استخرهای میان راهی، آب خام و ... هم از فعالیت هایی است که از سوی متخصصان امور شیمی نیروگاه های بخار و سیکل ترکیبی اجرا شده است.

فعالیت های مرتبط با برنامه آمادگی تابستانه با استفاده از ظرفیت های داخلی به اتمام رسیده و یا در حال انجام است که پایش آن هم تا انتها تابستان 1400، ادامه خواهد داشت.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 7 مرداد 1400 بروزرسانی: 7 مرداد 1400 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1948

به "نیروگاه شهید رجایی آماده تولید انرژی الکتریکی در پیک تابستان 1400 می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیروگاه شهید رجایی آماده تولید انرژی الکتریکی در پیک تابستان 1400 می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید