هشدار آلمان به ترکیه درباره سوء استفاده ابزاری از پناهندگان

به گزارش تور آلمان ارزان، وزیر امور خارجه آلمان در آستانه سفر اردوغان به بروکسل درباره سوء استفاده ابزاری از پناهندگان در مذاکرات با اتحادیه اروپا به ترکیه هشدار داد.

هشدار آلمان به ترکیه درباره سوء استفاده ابزاری از پناهندگان

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از هفته نامه اشپیگل، دولت آلمان می خواهد توافق پناهندگان با ترکیه را نجات دهد البته نه به هر قیمتی.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان یاری های اقتصادی بیشتر برای ترکیه به منظور حمایت از پناهندگان را البته با شرایطی امکان پذیر دانسته است.

وی در این باره گفته است که اگر در نیازهای مهم بشر محبت آمیز برای پناهندگان چه در ترکیه، ادلب و یا اردن و لبنان شکاف هایی در بودجه وجود داشه باشد، ما هرگز از گفتگوها امتناع نمی کنیم اما با این شرط که ترکیه به تعهدات خود در توافق نامه ها پایبند باشد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه امروز (دوشنبه) برای انجام مذاکراتی درباره مناقشات پناهندگان اخیر با اتحادیه اروپا به بروکسل سفر می نماید.

مناسبات بین اتحادیه اروپا و ترکیه بعد از اینکه آنکارا در اواخر فوریه مرزهای خود را برای هجوم مهاجران به سمت اروپا باز گذاشت به شدت خدشه دار شده است.

هایکو ماس در بخش دیگری از سخنانش توضیح داد که پیام اروپا به ترکیه واضح است: ما برای یک تقسیم بار عادلانه ایستادگی می کنیم، اما این مسئله را نمی پذیریم که انسان هایی که در یک شرایط ناامید نماینده قرار گرفته اند به عنوان یک ابزار سیاسی برای چانه زنی مورد سوء استفاده قرار گیرند.

وی تاکید نمود که تاکتیک های مذاکرات بر روی دوش ضعیف ترین ها نتیجه مطلوبی در پی نخواهد داشت.

اورزو لا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپایی و چارلز میشل، رئیس شورای اروپایی امروز (دوشنبه) طی مذاکراتی با اردوغان کوشش خواهند کرد ترکیه را به پایبندی به توافق پناهندگان منعقد شده در سال 2016 فراخوانند. مقامات اروپایی ترکیه را به کوشش برای اخاذی از اروپا متهم می نمایند.

اوضاع فاجعه بار پناهندگان در مرزهای بین ترکیه و یونان بحث های مهاجرتی در آلمان را دوباره داغ نموده است.

فریدریش مرتس ، از نمایندگان بلند پایه حزب دموکرات مسیحی و نامزد ریاست این حزب خواهان یک رویکرد سختگیرانه اتحادیه اروپا در قبال رئیس جمهور ترکیه شده است. وی در گفتگویی اظهار داشته است که ما باید بر اردوغان تأثیر بگذاریم تا وی به بازی مضحک خود خاتمه دهد.

وی از اتحادیه اروپا خواست که به ترکیه اجازه ندهد از بروکسل اخاذی کند. مرتس تأکید کرد که هر چقدر اروپا قاطعانه تر عمل کند به همان میزان مسئله در مرزهای بین ترکیه و یونان سریع تر حل می گردد.

اورزو لا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپایی هم امروز (دوشنبه) قبل از ملاقات با اردوغان در یک کنفرانس مطبوعاتی از ترکیه خواست که مهاجران و پناهندگان را از مرزهای یونان دور کند.

وی یک راه چاره برای این اوضع را مستلزم برداشته شدن فشارها از مرزها دانست. فون در لاین همچنین حمایت از یونان، ترکیه و تضمین حق پناهندگی برای پناهجویان را ضروری دانست.

بحران پناهندگان اخیرا با توجه به تشدید مناقشات بین ترکیه و اروپا بعد از دخالت های نظامی ترکیه در ادلب سوریه ابعاد تازه ای به خود گرفته است. اروپا که این روزها با مسائل فراوانی از جمله شیوع روزافزون ویروس کرونا دست و پنجه نرم می نماید کوشش دارد تا به هر نحوی از منافع خود در برابر این گونه سیاست های آنکارا حمایت کند و در این میان این پناهجویان هستند که در این جنگ تبلیغاتی قربانی می شوند و آسیب می بینند.

شرایط در جزایر دریای اژه از کنترل خارج شده است. ساکنان بومی جزیره لسبوس یونان از ورود مهاجران به اردوگاه موریا واقع در این جزیره جلوگیری می نمایند. بین ترکیه و یونان هم جنگ تبلیغاتی سختی درگرفته است .

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1038

به "هشدار آلمان به ترکیه درباره سوء استفاده ابزاری از پناهندگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار آلمان به ترکیه درباره سوء استفاده ابزاری از پناهندگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید