وفاداری برانکو به 2-4-4 خطی، قدم اول، گل نخوردن

به گزارش تور آلمان ارزان، حتی اگر پرسپولیس به نتیجه ای بهتر از مساوی فکر می کرد، باز بعید بود که برانکو از 2-4-4 خطی مورد علاقه اش دست بکشد.

وفاداری برانکو به 2-4-4 خطی، قدم اول، گل نخوردن

به گزارش خبرنگاران ، پرسپولیس – الدحیل. این همان بازی مهمی است که قرار است سرنوشت تیم برانکو را رقم بزند. مهم تر از همه بازی های گذشته و پیش روی پرسپولیس. این بازی است که تعیین می نماید قرمزها می توانند به تجربه یک نیمه نهایی دیگر امیدوار باشند یا وقت خداحافظی شان با لیگ قهرمانان رسیده.

پرسپولیس اما نمی خواهد به این زودی دست هایش را به نشان تسلیم بالا ببرد و این را هم می داند که نخستین قدم برای ماندن در رقابت با بهترین های آسیا، چیزی جز گل نخوردن نیست. موردی که اتفاقا تیم برانکو خیلی خوب آن را یاد گرفته اما آیا قدرت دفاعی اش آنقدر هست که بتواند مقابل خط حمله آتشین الدحیل هم مقاومت کند؟

پاسخ را باید در بازی سه شنبه بیابیم. جایی که برانکو قرار است همان خط دفاع همیشگی را مقابل دروازه پرسپولیس بچیند و شاید خودش هم مطمئن نیست که روی این خط دفاع که در دو فصل اخیر بهترین بوده و در پنج هفته ابتدایی این فصل تنها یک گل خورده، چقدر می تواند حساب کند. دقیقا برای همین است که ترجیح می دهد کمترین ریسک را داشته باشد. چه برای چینش ترکیب و چه در شیوه انتخابی اش برای این بازی. اگر چه حتی در شرایط غیر از این هم نمی توانستیم خیلی به تغییر در ترکیب و یا شیوه بازی پرسپولیس دل ببندیم. تنها تغییر احتمالی، تغییر وظایف بازیکنان حاضر در زمین خواهد بود.

انتخاب اول ایوانکوویچ برای این بازی، همان 2-4-4 خطی آشنایی است که جز در بازی هفته دوم برابر فولاد، پرسپولیس در همه بازی هایش به آن روی آورده. شیوه ای برای گل نخوردن که گل زدن را هم به همان اندازه برای تیم برانکو سخت می نماید. دقیقا به خاطر همین گل نخوردن است که مرد کروات برای بازی در خانه الدحیل هم 2-4-4 خطی را برگزیده.

یک 2-4-4 کمی متفاوت که به بال های چپ و راست و حتی مهاجمان تیم هم وظایف تدافعی بیشتری خواهد داد تا دروازه پرسپولیس بسته بماند. گذشته از این ها، پرسپولیس روی نیمکت هم بازیکن تعیین نماینده ای ندارد که حضورش برانکو را به دست بردن در ترکیب اصلی قانع کند. تا اینجای کار هم تنها تغییر، در دروازه پرسپولیس بوده که در دو بازی اول بوژیدار رادوشویچ محافظ آن بود و در سه بازی بعدی علیرضا بیرانوند وگرنه حتی تعویض های برانکو هم جز در یکی دو مورد خاص که شرایط ایجاب می کرد، تعیین و تکراری بوده در این چند بازی.

ترکیب پرسپولیس در بازی پیش رو برابر الدحیل هم چیزی جز این نخواهد بود. دروازه بان، علیرضا بیرانوند است که اصلا به خاطر آمادگی اش برای این بازی به ترکیب برگشت وگرنه رقیب کرواتش اشتباهی ننموده بود که به نیمکت نشینی او بیارزد. البته اشتباه بیرانوند در آبادان و گلی که خورد، از یاد نرفته اما خب برانکو هم گزینه بهتری ندارد که دروازه تیمش را به او بسپارد.

ترکیب چهار نفره سیدجلال، شجاع، انصاری و ماهینی هم نه جانشین خوبی دارد و نه اشتباهی نموده که احتیاج به تغییر را در خود احساس کند. تنها مدافع نیمکت نشین و باتجربه پرسپولیس، شایان مصلح است که او را هم برانکو ترجیح می دهد در بال چپ و یا حتی خط حمله به بازی بگیرد؛ مگر اینکه شرایط مجبورش کند به استفاده از مصلح برای تغییر در خط دفاعی.

احمد نوراللهی در 5 بازی این فصل 450 دقیقه در میدان حضور داشته و این یعنی که او را نمی توانیم از ترکیب اصلی کنار بگذاریم. به کمال کامیابی نیا هم که به خاطر سرماخوردگی و تب و لرز تمرین ننموده بود، برانکو حتی اگر بخواهد هم نمی تواند استراحت بدهد چرا که او قرار است یکی از دو هافبک میانی پرسپولیس در بازی با الدحیل باشد و مثل نوراللهی، بیش از همه بازی های قبلی نزدیک به دفاع بازی کند.

در چپ و راست آنها، امید عایشاه و بشار رسن بازی می نمایند و سیامک نعمتی و علی علیپور، نزدیک به مدافعان حریف که نعمتی احتمالا به عنوان مهاجم سایه پشت سر علیپور قرار می گیرد و البته قرار است هر دو در کارهای دفاعی هم مشارکت نمایند. ترکیب، همان ترکیب آشنای هفته های گذشته است و آقای سرمربی هم تاکید نموده که تیمش تهاجمی بازی خواهد نمود اما خب اصل اول این بازی سونوشت ساز، گل نخوردن است و دیگر مورد مهم، استفاده از تک موقعیت ها.

2 - 670

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 6 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 93

به "وفاداری برانکو به 2-4-4 خطی، قدم اول، گل نخوردن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وفاداری برانکو به 2-4-4 خطی، قدم اول، گل نخوردن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید