پُل ارتباطی بین ناشران ایرانی و کتابفروشی های بزرگ ایران و آذربایجان هستیم

به گزارش تور آلمان ارزان، به گزارش خبرنگاران ، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رئیس خانه کتاب آموزشگاه ملی علوم آذربایجان دراین ملاقات درسخنانی اعلام کرد: کتاب و کتابخوانی بنیه اصلی فرهنگ را تشکیل می دهد و برای تقویت روابط فرهنگی کشورها و ملت ها باید نقش پررنگی داشته باشد. کشورهائی مثل ایران و آذربایجان که روابط فرهنگی دیرینه دارند باید در این حوزه سرمایه گذاری بیشتری داشته باشند و به مراودات کتاب بیشتر بها بدهند.

پُل ارتباطی بین ناشران ایرانی و کتابفروشی های بزرگ ایران و آذربایجان هستیم

کتاب و کتابخوانی بنیه اصلی فرهنگ است

علی آقا جعفر اف که مولف بیش از 20 عنوان کتاب در حوزه ادبیات ، رمان ، و ... است، افت تیراژ کتاب در آذربایجان را به عنوان یک واقعیت تلخ مطرح نمود و گفت: متاسفانه امروزه نویسندگان و مولفین بزرگ ما در تالیف کتاب مشکل دارند چون بعد از تالیف کتاب، بایستی خود مولف نسبت به چاپ و توزیع کتاب هم همت نماید که هم هزینه بر بوده و هم از عهده بعضی از آن ها خارج است. همین امر باعث رکود در بازار کتاب در این کشور شده و نویسندگان ما و یا مترجمین بزرگ ما هم کارهای بزرگ را تقبل نمی نمایند.

کتاب فروشیهای شهر تهران به عنوان قلب تپنده فرهنگی است

جعفراف که بیش از 50 بار به ایران سفر نموده است، بازار کتاب ایران را ستود و از خیابان انقلاب و مقر کتاب فروشی های شهر تهران به عنوان قلب تپنده فرهنگی یاد کرد که هر بییننده ای را به سوی خود جذب می نماید. وی برای ایجاد ارتباط با ناشران مهم ایرانی اعلام آمادگی و اعلام کرد: علاقه مندیم تا کتاب های ایرانی را هم در محل کتابفروشی خود ببینیم.

صنعت نشر در ایران پویا است

در این ملاقات قربانعلی پورمرجان، رایزن فرهنگی کشورمان ضمن ارج نهادن به ایده های فرهنگی و علمی جعفر اف گفت: متاسفانه اینترنت و فضای مجازی در کنار فوائد متعددی که دارد، دوری از کتابخوانی را برای نسل تازه ما به ارمغان آورده است و تمایل جوانان ما برای کتاب خواندن کم شده است و این امر آفتی در حوزه علم تلقی می گردد. با این حال صنعت نشر در ایران پویا است اگر چه تیراژ کتاب در ایران هم مثل گذشته نیست ولی رونق کتاب در ایران همچنان بالا است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 2085

به "پُل ارتباطی بین ناشران ایرانی و کتابفروشی های بزرگ ایران و آذربایجان هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پُل ارتباطی بین ناشران ایرانی و کتابفروشی های بزرگ ایران و آذربایجان هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید