پیغام جیدون سانچو پس از محکوم کردن خشونت پلیس آمریکا

به گزارش تور آلمان ارزان، هافبک نفوذی تیم فوتبال بورسیا دورتموند پیامی در واکنش به کشته شدن یک شهروند سیاهپوست آمریکایی توسط پلیس این کشور، منتشر کرد.

پیغام جیدون سانچو پس از محکوم کردن خشونت پلیس آمریکا

به گزارش خبرنگاران، تیم فوتبال بوروسیا دورتموند شب گذشته (یکشنبه) در چارچوب هفته بیست ونهم بوندس لیگای آلمان در حالی با نتیجه 6 بر یک پادربورن را شکست داد که جیدون سانچو با گلزنی در در دقایق 57، 74 و 2+90 هت تریک کرد و تبدیل به جوانترین بازیکن تاریخ این رقابت ها شد که به رکورد 30 گل زده می رسد.

سانچوی 20 ساله اما دغدغه های دیگری دارد و پس از به ثمر رساندن گل اول خود در این بازی در شادی گل، پیراهن خود را در آورد تا نوشته روی پیراهن زیرین خود را به نمایش بگذارد که روی آن نوشته شده بود عدالت برای جورجو فلوید. در واقع این حرکت هافبک انگلیسی زردپوشان وستفالن به یاد شهروند سیاهپوست آمریکایی صورت گرفت که دوشنبه هفته گذشته به دست یک افسر پلیس این کشور کشته شد.

جیدون سانچو پس از این بازی در حساب کاربری رسمی خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: این اولین هت تریک دوران حرفه ای من است. این لحظه تلخ و شیرینی برای من است، وقتی که چیزهای مهمتری امروز در جهان در جریان است که ما باید به آنها اشاره و برای تغییر یاری کنیم. باید گردهم بیاییم و متحد شویم و برای عدالت بجنگیم. ما در کنار هم قدرتمندتر هستیم. #عدالت برای جورج فلوید.

ورزشکاران مختلف در روزهای اخیر به شیوه های مختلف همبستگی و اعتراض خود به قتل جورج فلوید، شهروند سیاهپوست آمریکایی نشان داده اند. این شهروند آمریکایی پس از اینکه توسط پلیس این کشور بازداشت شد، به خاطر فشاری که به مدت هشت دقیقه توسط زانوی یک افسر پلیس به نام درک چائووین 44 ساله به گلویش آمد، روز دوشنبه جان خود را در شهر مینئاپولیس واقع در ایالت مینه سوتا از دست داد.

این اتفاق، معترضین آمریکایی را به خیابان های سراسر ایالات متحده کشانده و در 30 شهر درگیری ها به حدی بوده که ارتش آمریکا به دستور دونالدو ترامپ برای سرکوب معترضین به خیابا ن ها آمده است.

لوسین فاوره، سرمربی دورتموند هم در واکنش به این حرکت هافبک انگلیسی خود گفت: پس از بازی درباره شادی گل سانچو شنیدم که ظاهراً روی پیراهن زیرین او نوشته ای وجود داشت. چه چیزی می توانم بگویم؟ نمی دانم که چرا جیدون این کار را کرد. من چیزی ندیدم و نمی توانم قضاوتی کنم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1257

به "پیغام جیدون سانچو پس از محکوم کردن خشونت پلیس آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیغام جیدون سانچو پس از محکوم کردن خشونت پلیس آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید