چرت نیمروزی بیش از 30 دقیقه ریسک چاقی را افزایش می دهد

به گزارش تور آلمان ارزان، این مطالعه طول چرت زدن را با خطرات چاقی و سندرم متابولیک مرتبط می نماید.

چرت نیمروزی بیش از 30 دقیقه ریسک چاقی را افزایش می دهد

مدت هاست که معین شده است خواب زیاد یا کم با پیامد های کلی ضعیف برای سلامتی و خطر چاقی مرتبط است. اکنون یک مطالعه نو به آنالیز این موضوع می پردازد که آیا چرت در میانه روز با عوارض بهتر یا بدتر سلامتی مرتبط است یا خیر.

یک گروه چند ملیتی از محققان مطالعه نوی را منتشر نموده اند که نشان می دهد خواب نیمروزی یا چرت زدن با افزایش خطر چاقی و سندرم متابولیک مرتبط است.

این مطالعه نشان داد که استراحت های طولانی 30 دقیقه ای یا بیشتر با افزایش شاخص های سلامت ضعیف تر مرتبط است که شامل BMI بالاتر، سطح قند خون ناشتا، و خوانش مختلف فشار خون بود.

محققان دریافتند که دوره های استراحت طولانی تر بیش از 30 دقیقه با نرخ چاقی بالاتر و شاخص های سلامت ضعیف تر مانند سطوح بالاتر فشار خون مرتبط است.

در مقایسه، افرادی که استراحت کوتاه تر یا چرت های کمتر از 30 دقیقه داشتند، در معرض خطر ابتلا به چاقی یا سندرم متابولیک نیستند.

محققان دریافتند افرادی که بیش از نیم ساعت چرت می زدند، 2.1٪ افزایش در BMI داشتند و نمره MetS شان (نشان دهنده علائم سندرم متابولیک) تا 8.1٪ بود.

دکتر مارتا گارولت از دانشگاه مورسیا در اسپانیا و نویسنده این مطالعه، می گوید: ساعت بیولوژیکی بر تنظیم هورمون تأثیر می گذارد، بر خلق و خو، تمرکز، عملکرد فیزیکی تأثیر می گذارد؛ بنابراین منطقی است که چرت زدن طولانی تر بر نحوه عملکرد ساعت بیولوژیکی و سپس تنظیم هورمونی و متابولیسم تأثیر بگذارد.

منبع: فرارو
انتشار: 16 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1402 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 2456

به "چرت نیمروزی بیش از 30 دقیقه ریسک چاقی را افزایش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرت نیمروزی بیش از 30 دقیقه ریسک چاقی را افزایش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید