چه میزان کالری در شکر وجود دارد

به گزارش تور آلمان ارزان، به گزارش انجمن قلب آمریکا مصرف روزانه قند یا شکر در زنان و مردان نبایستی به ترتیب بیش از 100 و 150 کالری باشد. این مقاله اطلاعاتی را در مورد اندازه کالری شکر و اثرات آن بر روی سلامت فراهم ساخته است.

چه میزان کالری در شکر وجود دارد

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

به گزارش انجمن قلب آمریکا مصرف روزانه قند یا شکر در زنان و مردان نبایستی به ترتیب بیش از 100 و 150 کالری باشد. این مقاله اطلاعاتی را در مورد اندازه کالری شکر و اثرات آن بر روی سلامت فراهم ساخته است.

قند یک ماده کریستالی است که یا مونوساکارید یا دی ساکارید می باشد. مونوساکارید یک واحد قند بوده، در حالی که دی ساکارید دارای دو واحد قند است. گلوکز و فروکتوز، مونوساکارید بوده، و لاکتوز و ساکاروز، دی ساکارید می باشند. شکر از نیشکر و چغندر قند فراوری می گردد. برزیل در صدر لیست کشورهایی است که بالاترین فراوری سرانه قند را دارد و هند بزرگترین مصرف نماینده آن می باشد. شکر به اسم یک شیرین نماینده یا ماده نگهدارنده مورد استفاده قرار می گیرد. و به غذا بافت و مزه می بخشد. در شیرینی پزی، به محصول فراوری شده حجم، تردی، بافت و رنگ می بخشد.

صنایع غذایی بعلاوه از فرم های دیگر قند مانند فروکتوز که از ذرت و یا میوه بدست می آید، استفاده می نماید. افراد دیابتی که آرزوی خوردن شیرینی و مواد غذایی کم کالری دارند، می توانند از شیرین نماینده های مصنوعی استفاده نمایند. گرچه بیشتر مردم از اثرات مخرب کالری های موجود در قند اطلاع دارند، عارضه ای تحت اسم اعتیاد به شکر بسیار شایع می باشد. به طور تقریبی 350 کالری از مصرف روزانه یک فرد آمریکایی از قند افزوده بوده که دو یا سه برابر محدودیت توصیه شده به وسیله انجمن قلب آمریکا است.

شکر سفید، قهوه ای، و شکر خام

شکر قهوه ای و تصفیه شده، هر دو حاوی ساکارز بوده و عاری از محتوای تغذیه ای موجود در شکر خام تصفیه نشده می باشند. شکر تصفیه شده برترین گزینه نبوده و بنابراین به اسم سم سفید در نظر گرفته می گردد. این روزها مردم شکر قهوه ای را نسبت به دیگر شکرها ترجیح می دهند. آنها فکر می نمایند که این نوع شکر، شکر تصفیه نشده است، اما در واقع شکری است که تصفیه شده و سپس به آن ملاس یا شیره چغندر افزوده می گردد. محدودیت استفاده از شکر خام تصفیه نشده و رژیم غذایی عاری از قند می تواند برترین کار و گزینه باشد. بعلاوه بجای استفاده از شکر، می توانید از شیرین نماینده های طبیعی مانند عسل که فوائد تغذیه ای بسیاری دارد، استفاده نمایید.

شکر خام دارای همان اندازه ویتامین و مواد معدنی است که در آب نیشکر تازه دیده می گردد. شکر زرد ناخالص نوعی شکر خام بوده که از فشرده سازی اولیه نیشکر بدست می آید. مواد معدنی موجود در شکر خام، فسفر، کلسیم، آهن، منیزیم و پتاسیم را شامل می گردد. بسیاری از مواد مضر و یا مواد شیمیایی مانند اسید فسفریک، دی اکسید گوگرد، و اسید فرمیک به هنگام تصفیه شکر به آن افزوده می گردد. از آنجا که شکر خام تصفیه نشده این مواد شیمیایی مضر را ندارد، برترین گزینه مصرف می باشد. بعلاوه هنگامی که از شکر استفاده می کنید، بایستی تمام این جنبه های شکر را در نظر بگیرید.

اندازه کالری های موجود در شکر

نوع شکر

اندازه

کالری

شکر سفید، گلوکز یا فروکتوز

1 قاشق چایخوری

15

نوترا سوئیت (Nutrasweet)

1 قاشق چایخوری

2

استویا

1 بسته

0

سوئیت اند لو (Sweet N Low)

1 بسته

0

شکر قهوه ای

1 قاشق چایخوری

15

شکر یا نیشکر

1 قاشق چایخوری

15

عسل

1 قاشق چایخوری

20

پودر قند

فنجان

175

شکر خرما

1 قاشق چایخوری

12

اسپلندا

1 قاشق چایخوری

5

سیاه شیره

100 گرم

235

شکر خام

1 قاشق چایخوری

11

شکر کوکی با آیسینگ (شکر و تخم مرغ روی شیرینی)

حدود 43 گرم

180

همانطور که در جدول بالا اشاره شد، اندازه کالری های موجود در شکر قهوه ای و شکر خام تقریباً مشابه یکدیگر است. مصرف بیش از حد قند یا شکر منجر به ابتلاء به دیابت، بیماری های قلبی، چاقی، پوسیدگی دندان، سرطان، و غیره می گردد. به منظور کاهش کالری های موجود در غذای مصرفی، برای جلوگیری از پوسیدگی دندان، و جهت جلوگیری از اثرات مضر شکر بر سلامت، بایستی چند دستور غذایی بدون احتیاج به قند یا شکر را بیاموزید.منبع: راسخون
انتشار: 30 مهر 1400 بروزرسانی: 30 مهر 1400 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 2047

به "چه میزان کالری در شکر وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه میزان کالری در شکر وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید