کابینه دولت ایتالیا امروز معرفی می گردد

به گزارش تور آلمان ارزان، خبرنگاران: منابع مطلع در ایتالیا اعلام کردند که نخست وزیر منتصب ایتالیا احتمالا امروز کابینه جدید خود را معرفی نموده و اوایل هفته آینده نیز در مقابل نمایندگان مجلس این کشور حاضر خواهد شد تا برنامه خود را اعلام کند.

کابینه دولت ایتالیا امروز معرفی می گردد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، منابع مطلع در ایتالیا امروز (آدینه) اعلام کردند که انریکو لتا نخست وزیر منتصب ایتالیا احتمالا فردا کابینه جدید خود را معرفی خواهد نمود و اوایل هفته آینده نیز در مقابل نمایندگان مجلس این کشور حاضر خواهد شد تا برنامه خود را اعلام کند.

لتا که معاون رهبر حزب دموکراتیک چپ میانه است روز گذشته با سیلویو برلوسکونی رهبر حزب مردم آزادی مذاکراتی به منظور انتها دادن به اختلافات این دو حزب انجام داد.

بنا براین گزارش، پس از دو ماه بن بست سیاسی در پی یک انتخابات مجلسی بی نتیجه در ایتالیا در ماه فوریه، لتا به شدت تحت فشار است تا به سرعت دولتی تشکیل دهد که این کشور را از رکود مالی و همچنین بن بست سیاسی نجات دهد.

وی امروز نیز با جورجیو ناپولیتانو رئیس جمهور کنونی و ماریو مونتی نخست وزیر موقت این کشور دیدار و مذاکره کرد ولی به احتمال زیاد تا روز شنبه کابینه خود را معرفی نخواهد نمود.

جیورجیو ناپولیتانو رئیس جمهور ایتالیا چهارشنبه هفته پیش انریکو لتا معاون رهبر حزب دموکراتیک ایتالیا را مأمور تشکیل کابینه کرد.

لیا برادرزاده جیانی لتا رئیس دفتر سیلویو برلوسکونی نخست وزیر پیشین ایتالیا است.

وی یک فرد میانه رو است که حتی ائتلاف راست میانه نیز از وی حمایت می نماید.

ایتالیا در طول چند ماه گذشته بعد از انتخابات مجلسی در این کشور دستخوش ناآرامی سیاسی بود. با توجه به اینکه هیچ حزبی نتوانسته بود اکثریت آرا را در دو مجلس عوام و سنای ایتالیا به خود اختصاص دهد فرایند تشکیل کابینه با مسائل فراوانی روبرو بود زیرا احزاب نتوانستند برای تشکیل یک دولت ائتلافی با یکدیگر کنار بیایند. این مسئله باعث نگرانی مردم این کشور و همین طور اتحادیه اروپا شده بود.

منبع: تسنیم
انتشار: 8 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 416

به "کابینه دولت ایتالیا امروز معرفی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کابینه دولت ایتالیا امروز معرفی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید