کارگردان اسپلینتر سل از تاثیر متال گیر سالید بر این سری می گوید

به گزارش تور آلمان ارزان، دیگر بر کسی پوشیده نیست که بازی های اسپلینتر سل (Splinter Cell) و متال گیر سالید (Metal Gear Solid) به عنوان بهترین، نمادین ترین و البته تاثیرگذارترین آثار ژانر اکشن و مخفی کاری شناخته می شوند. در طول زمان، این دو فرنچایز روایتی واقع گرایانه و پرتعلیق را ارائه داده اند که با گیم پلی عمیق و جذابی همراه بوده است.

کارگردان اسپلینتر سل از تاثیر متال گیر سالید بر این سری می گوید

هر دو بازی اسپلینتر سل و متال گیر سالید، نقاط مشترک بسیاری دارند و گویا این مساله به هیچ عنوان تصادفی نبوده است! همان طور که به تازگی معین شد علت این تشابهات این بوده که توسعه دهندگان بازی Splinter Cell در پی الهام گرفتن از عنوان محبوب و پیروز Metal Gear Solid بوده اند.

فرانسوا کولون (Francois Coulon)؛ کارگردان اولین بازی از سری اسپلینتر سل طی مصاحبه ای با مجله گیمز رادار از نحوه تاثیرگذاری بازی متال گیر سالید در عنوان ماجراجویانه و مخفی کاریِ یوبی سافت پرده برداشت. کولون گفت: متال گیر سالید به ما نشان داد مکانیک مخفی کاری در بازی، چگونه باید پیاده سازی گردد. همان طور که کولون در ادامه صحبت هایش اشاره می نماید، این مکانیک ها شامل یک سری قوانین آشکار و چارچوب های واضحی می شد که بازیکن را با ستینگ اصلی بازی و کارهایی که باید در طول تجربه اش انجام می داد آشنا می کرد.

در ادامه مصاحبه، کولون از این گفت که هر دو بازی Metal Gear Solid و Splinter Cell نشانه های واضحی از چراییِ پیروزیت و شکست بازیکن را در خود دارند. همین مساله باعث می گردد تا گیمر به خاطر شکست در طول ماموریت، به جای سرزنش کردن بازی در پی اشتباهات خود و اینکه کجای کار را اشتباه رفته باشد.

این تاثیرات را می توان در اسپلینتر سل هم یافت. در این اثر بازیکنان باید با تسلط پیدا کردن و درک محیط بازی، موقعیت خود را حفظ و از هرگونه انحراف از سکوت و تاریکی امتناع نمایند. چرا که اگر خلاف این موضوع را پیش بگیرند باعث به صدا در آمدن هشدارها و محاصره شدن به وسیله دشمنان می شوند. به عبارتی دیگر، بازیکن باید سم فیشر را در تاریکی نگه دارد و با توجه به خواسته ماموریت، با احتیاط تمام مرحله را پیش ببرد.

کولون در طول مصاحبه بعلاوه به نکته جالبی اشاره می نماید. او می گوید برای خلق تجربه ای منحصربه فرد باید تمامی عناصر یک بازی به خوبی پیاده سازی شده و در یک مدار با هم کار نمایند. این اتفاقی است که در عناوین اخیر اسپلینتر سل یعنی Blacklist و Conviction اتفاق نیافتاده است. این عناوین به جای مخفی کاری، رویکردی اکشن محورتر به خود گرفته بودند و بازیکنان به تجهیزات و ابزار بیشتری دسترسی داشتند. نتیجه هم اینکه اگر بازیکن تصمیم داشت همه جا را به خاک و خون بکشد و مراحل را به صورت مخفیانه پیش نبرد، هیچ جریمه و مجازاتی در انتظارش نبود. از بسیاری جهات این آثار در تضاد کاملی با عنوان اصلی اسپلینتر سل قرار می گیرند و به خاطر انحراف از فرمول اصلی بازی، به وسیله منتقدان و هواداران به باد انتقاد گرفته می شوند.

در حال حاضر می دانیم که یوبیسافت در پی بازسازی اسپلینتر سل و کونامی هم در حال ساخت ریمیک Metal Gear Solid 3 است؛ عناوینی مدرن که در پی بازگشت به دوران اوج خود هستند.

منبع: TheGamer

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 تیر 1403 بروزرسانی: 21 تیر 1403 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 2532

به "کارگردان اسپلینتر سل از تاثیر متال گیر سالید بر این سری می گوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارگردان اسپلینتر سل از تاثیر متال گیر سالید بر این سری می گوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید