کاوشگر استقامت در جستجوی نشانه های آب در سنگ های مریخ

به گزارش تور آلمان ارزان، کاوشگر استقامت ناسا سنگ های لایه ای در مریخ رصد نموده است که این سنگ ها در نتیجه وجود آب به این شکل در می آیند.

کاوشگر استقامت در جستجوی نشانه های آب در سنگ های مریخ

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، کاوشگر استقامت ناسا سنگ های لایه ای در مریخ رصد نموده است. این سنگ ها در نتیجه وجود آب به این شکل در می آیند. این کاوشگر که در 18 فوریه 2021 میلادی زمین را ترک نموده، همچنان مشغول آنالیز بخشی از منطقه Jezero Crater است که احتمالاً در نتیجه آب به وجود آمده است.

ناسا در حساب کاربری توئیتر خود دراین باره نوشت: سنگ های لایه ای مشابه این مورد بیشتر اوقات در آب به وجود می آیند و احتمالاً سرنخ هایی درباره محیط منطقه در گذشته را در خود دارند. سازمان فضایی آمریکا در همین پست تصاویری از سنگ های مذکور را نیز منتشر نموده است.

استقامت با استفاده از یک ابزار مخصوص که برای بریدن سنگ ها به کار می رود، لایه های مذکور را دقیق تر آنالیز می نماید. هنگامیکه ابزار سنباده مانند سنگ ها را می تراشد تا زیر آن را آنالیز کند، کاوشگر غبار را پاک می نماید تا تعیین گردد منطقه مذکور مکان مناسبی برای نمونه برداری است یا خیر.

منطقه Jezero Crater در گذشته مملو از آب بوده و ناسا با یاری استقامت نشانه های فسیلی حیات باستانی را در آنجا جستجو می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 آذر 1400 بروزرسانی: 10 آذر 1400 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 2091

به "کاوشگر استقامت در جستجوی نشانه های آب در سنگ های مریخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاوشگر استقامت در جستجوی نشانه های آب در سنگ های مریخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید