گزارش پنتاگون از یوفوها(بشقاب پرنده ها) و پدیده های هوایی ناشناس

به گزارش تور آلمان ارزان، در سال 2007 وزارت دفاع آمریکا برنامه شناسایی تهدید های هوافضایی پیشرفته (AATIP) را بنا کرد تا در خصوص یوفو ها یا بشقاب پرنده ها و UAP ها تحقیق گردد. AATIP در سال 2012 رسما از رده خارج شد، اما پنتاگون تابستان گذشته کارگروه جایگزین دیگری تشکیل داد تا این موضوع آنالیز گردد.

گزارش پنتاگون از یوفوها(بشقاب پرنده ها) و پدیده های هوایی ناشناس

خبرنگاران| پنتاگون پس از یک تحقیق طولانی مدت آماده ارائه گزارشی از مشاهدات پدیده های هوایی ناشناس (UAP) یا نام رایج تر آن، اشیا پرنده ناشناس (UFO) است، اما نباید انتظار افشاگری بزرگی از تکنولوژی های مخفی موجودات فضایی با بشقاب پرنده ها داشت. هدف این گزارش توافق بر استاندارد های ثبت مشاهدات اشیا مرموز و تعیین تهدید بودن یا نبودن این اشیا برای امنیت ملی است.

به گزارش فرادید؛ کمیته اطلاعات سنا آمریکا سال گذشته خواهان تحقیقات در مورد UAP ها شد. اعضا کمیته نگران نبود فرآیند جامع و واحد در مورد جمع آوری و آنالیز اطلاعات پدیده های هوایی ناشناس علیرغم وجود تهدید احتمالی آن ها بودند.

پس از تصویب این لایحه، مدیر اطلاعات ملی و وزیر دفاع 180 روز فرصت داشتند تا گزارش غیرطبقه بندی شده ای در مورد وضع فعلی مشاهدات و پروتکل های UAP ها تهیه نمایند که این فرصت 6 ماهه طی ماه ژوئن تمام می گردد. خلبانان نیروی دریایی آمریکا سال گذشته سه ویدئو با نام های مستعار FLIR، GOFAST و GIMBAL از مشاهده یوفو ها از سال 2004 تا 2015 منتشر کردند که فضاپیما هایی با سرعت فراصوت و بدون هیچ وسیله متحرک قابل تشخیصی را نشان می داد.

کمیته اطلاعات اعلام نموده است که همه اطلاعات موجود در این سند در دسترس عموم نخواهد بود. این گزارش غیرطبقه بندی شده است، اما ممکن است شامل یک ضمیمه طبقه بندی شده باشد. این کمیته درخواست تجزیه و تحلیل دقیق داده ها و اطلاعات UAP ها از جمله اطلاعات جمع آوری شده به وسیله اف بی آی و گزارشی از فرایند اشتراک اطلاعات بین آژانس ها برای یاری به شناسایی فناوری های ناشناس و کشف الگو های ظاهر شدن یوفو ها را داده است که می توانند اهداف خصمانه ای داشته باشند.

مارکو روبیو، سناتور آمریکایی گفته است: می خواهم فرآیندی برای آنالیز داده هایی که در هر بار آشکار شدن یوفو ها به دست می آوریم داشته باشیم و دائما این داده ها را تجزیه و تحلیل کنیم تا پاسخی به دست آوریم.

ممکن است پاسخ این مسئله خیلی ساده و یا پیچیده باشد، این را وقتی متوجه خواهیم شد که گزارش را دریافت کنیم. ناسا هم بر روی پفراینده یوفو ها تحقیق می نماید. طبق گزارش سی ان آن مدیر ارشد ناسا، بیل نلسون که پست خود را ماه گذشته تحویل گرفت، از محققان آژانس خواست تا موج مشاهدات بشقاب پرنده هایی را که طی دو دهه اخیر به وسیله نیروی دریایی گزارش شده است، آنالیز نمایند.

نلسون به سی ان ان گفت: اکنون که در ناسا هستم رو به دانشمندان گفتم آیا می خواهید به این مسئله به دید علمی نگاه کنید؟ آیا می توانید دریابید این اشیا چه چیزی هستند که درنتیجه نظریه بهتری داشته باشیم؟ وی اضافه کرد نتیجه نهایی این است که ما می خواهیم بدانیم و این کاری است که در تلاشیم تا انجام دهیم.

اخبار مواجهه با یوفو ها اواخر سال 2017 منتشر شد، وقتی نیویورک تایمز و پولیتیکو گزارش کردند خلبانان نیروی دریایی بار ها و بار ها اشیا عجیب و ناشناسی را مشاهده کردند که در حال اجرا مانور های بسیار پیشرفته تر از نمونه هایی بود که جت های خودشان می توانستند انجام دهند.

در سال 2007 وزارت دفاع آمریکا برنامه شناسایی تهدید های هوافضایی پیشرفته (AATIP) را بنا کرد تا در مورد یوفو ها و UAP ها تحقیق گردد. AATIP در سال 2012 رسما از رده خارج شد، اما پنتاگون تابستان گذشته کارگروه جایگزین دیگری تشکیل داد تا این موضوع آنالیز گردد.

نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: هیچ شواهد و مدارکی وجود ندارد که تایید کند پدیده های هوایی غیرقابل توجیهی که در سال های اخیر بار ها به وسیله خلبانان ارتش ایالات متحده مشاهده شده است، مربوط به موجودات فرازمینی باشد. این نتیجه تحقیقات مقامات اطلاعاتی ایالات متحده آمریکا درباره این پدیده های مرموز بود با این وجود این مقامات هنوز نمی توانند علت وجود این اشیاء پرنده اسرار آمیز در هوا را شرح دهند.

با وجود آنالیز اسناد مربوط به بیش از 120 شیء پرنده ناشناس که طی دو دهه گذشته گزارش شده اند، هنوز نمی توان شرحی برای وجود آن ها و حرکات اسرارآمیزشان از جمله سرعت غیرمعمول، تغییر راستا های ناگهانی و توانایی عجیبشان در ناپدید شدن داشت.

باراک اوباما رئیس جمهور سابق امریکا در برنامه The Late Late Show به میزبانی جیمز کوردن درباره اشیا پرنده ناشناس گفت: اگر درباره وجود محلی از نگهداری فضاپیما های بیگانگان می پرسید باید بگویم که جواب، خیر است. موضوعی که حقیقت دارد این است که آثار و موارد ثبت شده ای از اشیا ناشناخته در آسمان وجود دارد که ما نمی دانیم چه هستند. ما نمی توانیم شرحی برای نحوه حرکت آن ها و راستاشان پیدا کنیم. این اشیاء الگوی تعیین قابل توصیفی ندارند.

مقامات گفتند بیشتر از 120 اتفاق آنالیز شده در این گزارش مربوط به کارکنان نیروی دریایی است. در این گزارش بعلاوه حوادث مربوط به نظامیان خارجی طی دو دهه گذشته مورد آنالیز نهاده شد. مقامات اطلاعاتی معتقدند حداقل بعضی از پدیده های هوایی می تواند آزمایش فناوری های یک قدرت رقیب، به احتمال زیاد روسیه با چین باشد.

انتظار می رود گزارش این تحقیقات تا چهارم تیرماه در اختیار کنگره آمریکا قرار گیرد؛ با این وجود در این گزارش بخش های کاملا محرمانه ای هم وجود دارد که بار دیگر شایعات را درباره اسرار پشت پرده این فناوری های ناشناس تقویت می نماید.

منابع: space.com ، nytimes.com

منبع: فرادید
انتشار: 23 تیر 1400 بروزرسانی: 23 تیر 1400 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1919

به "گزارش پنتاگون از یوفوها(بشقاب پرنده ها) و پدیده های هوایی ناشناس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش پنتاگون از یوفوها(بشقاب پرنده ها) و پدیده های هوایی ناشناس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید