7 مورد که نباید از سفر به خانه بیاورید

به گزارش تور آلمان ارزان، نکات برگشت از سفر

مواردی که در برگشت از سفر با خود به خانه می آورید به دو دسته تقسیم می شوند: سوغاتی و چیزهای اضافه و مزاحم. شما دوست دارید سوغاتی ها را با خود به خانه بیاورید اما چیزهای مزاحم و اضافه را نه. سوغاتی ها باید در جای مناسبی قرار داده شده و از آن ها مواظبت گردد، زیرا یادگاری سفر شما هستند و شاید نتوانید مشابه آن را در کشور خود پیدا کنید. اما برخی چیزها به صورت ناخواسته وارد بار، لباس، چمدان و حتی بدن شما می شوند، که شما هیچ علاقه ای به آوردن آن ها به خانه ندارید. برخی از آن ها اجازه خروج ندارند و برخی نیز در خانه گریبان گیر شما می شوند. شما باید سعی کنید هر چیزی را با خود به خانه نیاورید. در اینجا (مجله گردشگری خبرنگاران) قصد داریم به 7 موردی که قبل از سوار شدن به هواپیما در برگشت از سفر باید از شر آن ها خلاص شوید، اشاره کنیم.

7 مورد که نباید از سفر به خانه بیاورید

جهت دریافت خدمات ساخت آلاچیق با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

سکه و ارز

فقط در صورتی سکه و ارز را با خود بیاورید که از آن ها کلکسیون دارید، در غیر این صورت در کشور خود هیچ استفاده ای از آن ها نخواهید کرد. حتی اگر فکر می کنید دوباره به آنجا بر می شد، باز هم ذخیره کردن آن ها در خانه و به خاطر سپردن آن کار سختی است. پس سعی کنید تمامی ارزهای خارجی خود را خرج کنید و آن ها را با خود در برگشت از سفر به خانه نیاورید. و یا حداقل اگر فکر می کنید حتماً به زودی بر می شد، تعداد کمی ارز درشت را در کیف خود نگه دارید. داشتن 20 تا 50 دلار ارز محلی هنگام پیاده شدن در فرودگاه مقصد به دردتان می خورد.

اگر آن ها را به عنوان یادگاری و کلکسیون نگه می دارید، فقط آن هایی که جذاب هستند را انتخاب کنید و از شر بقیه خلاص شوید. حتی می توانید آن ها را به سازمان های عام المنفعه جهانی نظیر UNICEF اهدا کنید تا آن را در برنامه های خیریه و حمایت از بچه ها بی سرپرست و بیماران صعب العلاج خرج نمایند.

لهجه ساختگی در برگشت از سفر

بسیاری از گردشگران بین المللی ناخواسته لهجه کشوری که به آن سفر نموده اند را می گیرند و در برگشت از سفر و وقتی به خانه بر می گردند، همه متوجه این تغییر می شوند. بهتر است مواظب لهجه خود باشید، زیرا هنگامی که بعد برگشت از سفر به محل کار خود بر می شد، ممکن است همکارانتان شما را به دلیل لهجه عجیبتان مسخره نمایند. اگر چه این موضوع امروزه یکی از جذابیت های سفر شده است و گاهی می تواند همچنان این جذابیت ادامه پیدا کند.

موجودات آزار دهنده

مواظب باشید موجودات موذی و ریز داخل چمدان و لباس های شما نفرایند. حشرات ریزی که در داخل تخت های هتل ها و مناطق طبیعی و توریستی زندگی می نمایند، به راحتی می توانند به خانه شما وارد شوند. پیدا کردن و ریشه کن کردن آن ها نیز کار بسیار سختی است. هنگام برگشت از سفر وسایل خود را به دقت آنالیز کنید تا از نبود این موجودات کوچک اما آزار دهنده مطمئن شوید.

سوسک ها، حشرات بد بو (سن)، یا پستانداران ریزی نظیر موش که می توانند در بارهای شما مخفی شوند از دیگر موجوداتی هستند که ممکن است، سوغاتی های ناخوشایند سفر شما باشند. هنگامی که می خواهید در هتل وسایل خود را جمع کنید، همچنین زمانی که که می خواهید در خانه چمدان هایتان را باز کنید، بهتر است وسایل، لباس ها و چمدان خود را به دقت وارسی کنید.

میکروب ها و ویروس ها

همان قدری که باید مواظب حشرات و جانوارن موذی باشید، باید به فکر باکتری ها و میکروب های مضری که می توانید با خود به خانه بیاورید نیز باشید. در مقاصد گردشگری مختلف جهان ویروس ها و باکتری هایی وجود دارند، که شما را بیمار می نمایند یا اینکه در بدن شما باقی می مانند و فقط شما حامل آن ها هستید. اگر می خواهید در برگشت از سفر به این مشکل برخورد نکنید، به مکان های آلوده نروید و با افرادی که ممکن است حامل ویروس و میکروب باشند تماس برقرار نکنید.

بهتر است بعد از اینکه در خانه چمدان خود را باز کردید، فوراً تمامی لباس های خود را با آب گرم بشویید و این کار را با چمدان خود نیز انجام دهید. می توانید برخی از وسایل خود را با شوینده ها، ژل ها و اسپری های آنتی باکتریال تمیز کنید. اگر در مناطق آفتابی و گرم زندگی می کنید می توانید چمدان و وسایل خود را مقابل تابش مستقیم نور آفتاب قرار دهید و اگر در مناطق سردسیر زندگی می کنید، می توانید آن ها را در دمای صفر درجه قرار دهید. این کار به از بین رفتن میکروب ها یاری می نماید.

چیزهایی که دیگر به آن ها نیاز ندارید

هیج دلیلی ندارد چیزهایی که شکسته اند، کهنه شده اند یا دیگر اندازه و مناسب شما نیستند و کاربردی ندارند را در برگشت از سفر با خود به خانه بیاورید. اگر مسواک مسافرتی شما کهنه شده است، قبل از خروج از هتل آن را داخل سطل آشغال بیاندازید. اگر چیزی دارید که دیگر به دردتان نمی خورد و می تواند مورد استفاده شخص دیگری قرار گیرد، بهتر است قبل از بازگشت، به او اهدا کنید. برخی از هتل های زنجیره ای و پارک های موضوعی برنامه ای دارند که اشیا و لباس های اضافه شما را دریافت و آن ها را به نیازمندان اهدا می نمایند. سعی کنید تا جایی که می توانید چمدان خود را پر و سنگین بازنگردانید. محل گذاشتن سوغاتی را با لباس های کهنه و رنگ و رو رفته جا به جا نکنید.

اشیای غیر قانونی

ورود اشیا دارای نوک یا لبه تیز مانند ناخن گیر، چاقو، سوهان ناخن، سلاح، ابزار مغناطیسی و کلیه مایعات شامل ژل ها، خمیرها، کرم ها، ترکیبی از مایعات و جامدات، هرگونه بسته های فشرده مانند خمیردندان، ژل مو، نوشیدنی ها، سوپ، عطر، خوشبونماینده ها، خمیر اصلاح و… به داخل کابین هواپیما اکیداً ممنوع است. مثلاً بر اساس قوانین ایران حدبیشتر مقدار مجاز پسته برای خروج به ازای هر گذرنامه 10 کیلوگرم و زعفران به ازای هر گذرنامه 100 گرم است.

خروج پسته، مغز پسته، خشکبار و زعفران برای مسافران ایرانی راهی سه کشور عراق، سوریه، عربستان ممنوع است.

خروج فرش دستباف به همراه مسافر تا سقف 20 متر مربع مجاز بوده و محدودیتی از نظر تعداد قطعات فرش همراه مسافر در سقف متراژ ذکر شده وجود نخواهد داشت. خروج زیور آلات شخصی همراه مسافر، حدبیشتر تا میزان 150 گرم از انواع مصنوعات طلا مجاز خواهد بود. خروج اشیاء عتیقه، آثار هنری اصیل، کتاب های خطی و چاپ سنگی، قطعات خوشنویسی شده، اوراق مینیاتور، انواع سکه های گرانبها و هر نوع اشیای تاریخی و میراث فرهنگی ممنوع است. خروج اسلحه و مهمات و تجهیزات نظامی نیز از کشور ممنوع است.

در کشورهای مختلف برای بازگشت از سفر و خروج کالاها نیز قوانین مختلفی وجود دارد. بیشتر کشورها اجازه خروج وسایل عتیقه و میراث فرهنگی را نمی دهند. در نتیجه بهتر است قبل از خرید اشیای عتیقه قوانین خروج کالا را در آن کشور مطالعه کنید.

جت لگ در بازگشت از سفر

جت لگ حالتی است که در آن تنظیم خواب فرد پس از پروازی طولانی و به علت اختلاف ساعت مبدأ با مقصد پرواز به هم می ریزد. جت لگ عوارضی مانند مشکل عدم تمرکز کافی، مسائل عصبی و همچنین مسائلی در معده فرد دارد.

مهم ترین دلیل جت لگ در برگشت از سفر برهم خوردن ساعت بیولوژیک بدن است. طی مسافرت به ویژه سفرهای طولانی ترشح هورمون ملاتونین که مسئولیت ساعت بیولوژیک و زیستی انسان را برعهده دارد، کاهش یافته و موجب اختلال ساعت خواب و بیداری فرد می گردد. فشار هوای داخل هواپیما، نوع تغذیه، استرس پیش از سفر، نداشتن تحرک و جابه جایی از دیگر عوامل بروز جت لگ به شمار می فرایند.

البته جت لگ چیزی نیست که ما به اختیار از آوردن آن خودداری کنیم اما روش هایی برای مقابله با آن وجود دارد که در شماره های قبلی نشریه به آن پرداخته بودیم. بهتر است قبل از پرواز و در هواپیما خوب بخوابید و از مصرف کافئین سه روز قبل از پرواز خودداری کنید.

منبع: smartertravel.com

منبع: الی گشت
انتشار: 31 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: berlinro.ir شناسه مطلب: 1043

به "7 مورد که نباید از سفر به خانه بیاورید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 مورد که نباید از سفر به خانه بیاورید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید